por cierto, ya que nadie lo ha mencionado.
feliz dia del programador. https://en.wikipedia.org/wiki/Day_of_the_Programmer
Your OS sucks
After celebrating my one year anniversary working at Facebook a couple months back, I started putting together a summary of some of the things I've learned during my 20+ years neck deep in the software industry. I spent 3 years in MacOS, back when it was called "System 6/7/8", a couple years in Unix land (and in Linux land before normal people had ever heard of it), then 17 years at Microsoft, fully immersed in the MSFT kool-aid, and now a bit over 1 year at Facebook where MacBook Pro's abound, and engineers connect to a Linux ‘dev server’ to do most of the interesting stuff. My entire post-college career has been focused on a particular niche of software development called compilers. So, understanding that I’m a nerdy software developer who will talk about details that you may not understand or care about, with a bit of a foul mouth, read on at your own risk.
Coming from a world where I was highly productive using Windows, with brief stints in Mac & Linux before, and now having spent time becoming moderately productive on a Mac and on Linux I can say with authority: Your OS sucks. I don't care what OS you're talking about: it sucks. There are very few truly differentiating factors, and people who point out "feature <blah> is so much better on <insert your favorite OS here>" are kind of missing the point. Each of the 3 general purpose computing platforms that matter have certain things that they're good at, and certain things that they're bad at. But the reason they all suck is that they each have big fairly important things that they're truly terrible at. We've been at this game for 30+ years! The 'desktop' form factor hasn't changed significantly since the old Apple Lisa more 32 than years ago (seriously: the screens are nicer, the pointing devices are more svelte, but they're all still just screens with pointing devices and keyboards attached).
continua aqui : https://www.facebook.com/notes/kevin-frei/your-os-sucks/10153643564654427
#1540 No tendra dinero para comprarse un movil que grabe en HD, el video original tambien esta en 360p
¿Alguno de vosotros ha tocado three.js alguna vez? Estoy intentando importar un archivo stl y hacer que gire en un canvas, pero la documentación deja bastante que desear y llevo dos días dando palos de ciego
#1544 view-source:http://threejs.org/examples/webgl_loader_stl.html
http://threejs.org/examples/#webgl_loader_stl
pd: ya son ganas
#1547 Es que eso es lo que estoy intentando, cargar el modelo en el canvas y rotarlo (y ya). Todos los ejemplos que me encuentro en stackoverflow, foros y demás son listos de mierda copypasteando código de la demo que me has pasado tú y no puedo usar opengl, así que no me valen para nada... Y la verdad es que estoy bastante quemado con el tema (Y si queremos presentar esto la deadline es en menos de 20 días).
A las malas voy a animarlo renderizando frames en blender y escupiéndolos en el canvas, y a tomar por el culo :<
/rage
Yo lo usé una vez y tenía que importar una cosa que un modelador había hecho en 3dmax, y las pasé putas.
Cuando lo exportaba con obj me funcionanban unas cosas y otras no, con fbx no llegó a funcionar nunca, estuvimos dando miles de vueltas y al final usamos Collada más un montón de código de inicialización
three.js es una libreria sobre webgl que tiene cargadores para los formatos 3d más usados, otra cosa es que funcionen...
#1551 si, pero tiene fallback a Canvas que es lo que pregunta #1546:
¿Tiene que ser con webgl? ¿No se puede cargar en el canvas?
De ahi la aclaracion, porque segun los docs:
The Canvas renderer displays your beautifully crafted scenes not using WebGL, but draws it using the (slower) Canvas 2D Context API. renderer can be a nice fallback from WebGLRenderer for simple scenes:
Ah le había entendido mal y pensaba que hablaba de usar webgl a pelo .
No esperes milagros con canvas, lo más probable es que no se te vea nada.
#1555 A estas alturas no espero absolutamente nada. Al final voy a renderizarlo con blender, exportarlo como gif transparente y pegarlo en el canvas. Espero que de el pego.
#1557 Los videos de este hombre para aprender un lenguaje en 1 solo video, están bastante bien, mirate el que tiene de Scala: https://www.youtube.com/watch?v=DzFt0YkZo8M