El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

1 comentario moderado
geco

#1291 no es diu pakto fiscal, cal dir pacte fiscal , siga'm correctes per favor

A banda ací es parla de llengua no de merdes politiques, també podries fer el favor que mira que vos agrada esperonar al personal.

En lloc d'aprendre llengues, anem cap arrere.

#1290 la moma es remunta als tractats de 1236 pel Papa Urbano IV, més endavant confirma't cap al 1400 i algo.

A banda de la moma que esta encarnada per un home fent el paper de dona perquè el genere femeni no podia participar d'este litúrgies per aquelles dates i que te una procedència Italiana, però no per la tradició sinó pel caire religiós i vist i plau del Pontific de torn.

A banda ens podem trobar als caballets, pastorets o la mateixa DEGOLLÀ que representa als nadons que va exterminar les tropes de Herodes.

Així per damunt.

1
Patrikerol

Bon dia senyors i senyores, aquesta nit, castanyada o "jalogüin"? .Jo per supost CASTANYADA ,els panellets em fan la boca aigua!.

#1295 Es curiós ,açi com a molt anem a fer un tomb pel poble a la nit (com si fos un divendres qualsevol) i en sen demà al cementiri i eixa es la festa de Tots Sants que fem per açi, lo de la Fira de Tots Sants si que ho habia sentit pero no ho he vist mai, salut!.

#1296 Gracies pel convidament, hai ,si pogues, si que m'agradaria voreu, el tema del bolets hi ha per escriure un llibre només amb els noms ,emb sembla que als esclata-sangs natros els diem robellons i hi han moltes classes que els cambien molt els noms al mateix bolet.

2 2 respuestas
Crus

La meva noia es molt maca

1 respuesta
geco

#1294 ja saps que a mediavida sense foto no ens creguem res :D

nota: ací es diu "la meua xicona es molt bonica"

#1293 ací també mengem castanyes i alguna coca de tot sants, a banda es tradicional les fires de Tot Sants i una de les més emblemàtiques es a Alcoi amb uns 6 segles de tradició al llom.

1 1 respuesta
geco

#1293 Doncs si alguna volta baixes a València per estes dates, recomanable 300%, una barreja de tradició medieval i bon menjar :D

També anem per esclata-sangs/bolets/setes/foncs o com diga cadascun :)

Si, oblidava dels rovellons hehehehehe, els esclata-sangs son els que tenen el barret roig, bolets o foncs son més redons i les setes tenen el cap més espatarrat o així em varen explicar pam dalt, pam baix :D

1 respuesta
B

Aquí a Mallorca diriem "La meva al.lota és molt guapa".

Bé, jo com que soc un forever alone diría "La meva al.lota imaginària és molt guapa". xD

3 2 respuestas
Ks1Qn0

"La meva novia és molt bonica", ací cap al sud

Idontknow

La meua xica esta molt bona. ( Tortosi castellanitzat )

S

si fos de la franja: "a meua mossá tá to wéná"

B

Hey! Teniu pensat res especial per el dia dels morts? Jo tenc un dinar familiar ja que és l'aniversari de la meva mare. Y al vespre he quedat amb una amiga per veurer un parell de pelis de por :P

1 respuesta
B

No tinc ni idea de parlar en Català mare meua i soc de valencia

1 respuesta
B

#1302 Tot és posar-s'hi. Si t'agrada l'idioma i li dediques un poquet cada día s'aprén força ràpid. Ademés visquent a València ho tens més fàcil que un de Sòria, per exemple ^^

2
cournichon

#1301 treballar :/

1 respuesta
B

#1304 Ouch! No és festiu a la teva ciutat? O traballes els festius? Jo, apart de ser festiu aquí a les Balears, soc de vacances fins dilluns que ve :D

1 respuesta
cournichon

#1305 a holanda, com tot país protestant, no es té cap respecte pels morts i avui és un dia laborable qualsevol.

a sobre si afegeixes el mal de cap de la nit d'ahir, fan d'avui un dia per oblidar :)

1 respuesta
V3NDETT4

#1297 no sé si eres catalá, valenciá... però tio, els accents no és el que més bé s'et dona pel que pareix.

Ací a Gandia Shore diem: "Xicona eres més puta que les gallines" açò si és la teua novia, sino ho és directament li diem: "Puta", sens més.

2 respuestas
vappatixihm

Bona castanyada a tothom !!!

B

#1306 Ahh que ets fora del país! Be, al manco ahir vespre ho vares passar be no?

#1307 Soc de Mallorca i malgrat intenti escriurer en català lo millor que puc, sempre se m'escapa algún barbarisme, algún accent etc, ja que parlar sí que ho faig a diari, pero escriurer no ho faig molt sovint.

Tota correcció per la vostra part es benvinguda!!

1 respuesta
geco

#1307 ací a Gandia Shore? :S ein? eres pixaví?

i

2 respuestas
B

#1310 Representació gràfica de l'expressió "Estar tocat del bolet" xD

2
V3NDETT4

#1309 teu he dit de bon roll ;), tots fem alguna coseta mal alhora descriure jeje
#1310 heu senc, pero no sé qui és...
#1313 lapsus!! no entenia el que volies dir xDD
soc =/= sóc
diría -> aquest accent és més bé propí del castellà, al valenciá/catalá/mallorquí mai podras accentuar una paraula plana sent vocal l'última lletra.

2 respuestas
geco

#1312 mascle, això si, accentua bé les A, per l'amor d'un gos :S

p.d: potser siga pel teclat

ho deia per açò que havies dit "Ací a Gandia Shore diem: "Xicona eres més puta que les gallines" açò si és la teua novia, sino ho és directament li diem: "Puta", sens més." , per si eres de Gandia que es el mateix que pixaví :)

2 respuestas
B

#1312 Si, justament és el que em passa quasi sempre, que barrejo normes del castellà i del català i surt el que surt xD

No m'ho he pres malament eh? :P

V3NDETT4

#1313 sí visc a Gandia, però això de pixaví no ho havia sentit xDD

#1316 jo visc des de fa uns messets, doncs no sóc pixaví jaja

1 1 respuesta
geco

#1315 hehehehehe fotre, doncs de tota la vida els de Gandia son pixavins, un mal nom més, jo visc allí també, però no soc pixaví :D

#1317 fes el favor i deixa't de merdes, no comence'm i deixe'm Tots Sants en pau. Comprat un baló.

Gràcies moderador.

1 respuesta
4 comentarios moderados