El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

raganock

#1559 No, desde fa vora tres anys ens tenen la emissió tallada aprofitant el tema de l'apagada analògica. Es una mesura de censura i es que a Rita no li agradaba que la pintessin tan grossa al "Polònia".

Encara que mí me la bufa, conecto el modem a la Play-3 i la miro a la tele igualment.

3 1 respuesta
LaChilvy

#1561 Visca la censura!

No entenc com tanta gent d'alla vota a aquest tipus de personatges...

1 3 respuestas
geco

#1562 se'n diu maniqueisme identitari

#1559 estic tranquil, nostre president va dir que el passat Setembre la tornarien a tindre i com anem cap arrere, total falten 2 mesos descomptant hehehehehehehe

A Gandia esta celebrant-se quasi totes les setmanes trobades/encontres/aplecs de musics Valencians i cinema, el passat cap de setmana vaig anar a vore "Mata'ls suaument" de Brad Pitt

Per a nanos i no tant, a l'escola infantil hi ha cinema com "Elbot, Melderomer i el Llop" i moltes altres, com "Floquet de neu" també com deia l'amic Raganock, amb la col·laboració d'Escola Valenciana.

Blacksep

#1562 Ho duen a la cultura , son peperos perque si jaja , els seus pares i amics els diuen que és el millor i no fa falta pensar més enllà

L

#1556 No creuràs que nosaltres no hos entenem, no? Si són gairebé idèntics xDD

1 respuesta
geco

#1565 a mi on de vegades no m'entenen es ací, tinc que pegar-li espardenyaes al diccionari, ahir vaig anar a per frontisses per una cabina d'un frigo i no em va entendre fins que no li vaig fer la papallona amb la ma dient-li:

  • Si home, això que va al costat de la porta que no es el pany

en base son cagats pero allà dalt teniu cada parauleta que ausades :P

1 respuesta
raganock

#1566 Suposo que no caldrá que et recordi la que em va passar a mí amb el tema de "calces" i "bragues".

Per cert, han normalitzat "servici" com a sinònim de "servei". :wtf:

1 respuesta
geco

#1567 hihihihi si ,estava esperant que ho diguera algu de fora xD

ací som els amos d'inventar paraules i es que ja ni diem bona vesprada, a passat a ser "boaspra" :P

Lo de servici ja son temes de reunificació de criteris per tal d'arraconar gent que no vull nomenar no siga que amanega :)

Tinc en compte que Lo Rat Penat a canviat l'agressivitat post-franquista, per una idea de consens i això ens ve bé als Valencians, així definitivament desapareixeran certes actituts, dificil pero hi ha paciència.

#1569 si homeeeeeeeee

brakeR

jo mateix no entenc la meitad de ho que escrius

1 respuesta
Birdplane

#1560 Com es troba a faltar TV3!!

spoiler
2
Muesly

#1539 Vaig fort, Braveheart doblada en mallorquínot

Per desgràcia només he pogut trobar el troç final, per s'emule crec que hi és sencera

També tenim sa versió de La comunitat de l'anell, o Sa comunitat d'en panereta

3 1 respuesta
geco

#1571 meu has posat a ou xD

2 2 respuestas
Blacksep

#1572 xDDDDDDDDDDDDDDDDDDD epic corvalent

raganock

#1572 Al final Pepico Wallace i els treballaors de l'arròs de la Rivera, van perdre la guerra:

Keeper's ===> xapat.
Barraca ===> xapat.

i ara fara un parell d'anys La Puzzle ===> xapada.

Una vegada anant cap a Cullera en cotxe per la carretera de la costa, vaig passar per davant de la Barraca i la noia que m'acompanyava em va començar a explicar histories de la "Ruta del Bacalao" i jo li comentaba que a Plaça de Catalunya fletaven autobussos sencers per a baixar de marxa al sud.

No la vau passar bè ni res a Valencia!

#1575 Et deixo documental que va fer el Canal+ al 93, li vaig passar a la meva amiga i em va dir que ja això era quan tot estava a les últimes, surten les més importants de la ruta:

El millor el llauros cagant-se en Déu de que li estan foten els margals dels arrossars a la Albufera (27:20) i que tambè es veu al Tio Pep camí de Muro amb la tartana i el burro inclòs (39:23).

1 1 respuesta
geco

#1574 me la conec ben bé, recorde la meua primera visita al Chocola quan la penya duia un cabell així de cendrer però amb la coroneta rapada, rotllo FireStarter de The Prodigy però tirant a brofec.

Les "ampastraes" eren de les grosses als parkins, Puzzle estava prou ple de gais, lesbianes les justet, per aquella epoca ens feia un poc de mania/poreta entrar i barraca uffff barraca destroy, això i una punxà del ximo bayo ( que també l'embolicava bonica al Templo de Cullera ) amb una base de Front 242 era tot un esclafit.

D'aquella epoca, un poc més grans que jo, quedaran 2 de 20, qui no s'ha matat amb un Copa Turbo, se'l han trobat a un caminal de taronges :S

#1574 Extra point per a tu:

eixe no l'he vist jo, vaig a pegar-li un ull, igual veig algun descervellat de Piles xD

2 1 respuesta
B

Ximo Bayo? Copa Turbo? De sobta ja no em sento tan vell!!

Au idò, bona nit a tots, que descanseu ^^

3
raganock

NUA

Nua ets tan simple com una de les teues mans,
llisa, terrestre, mínima, redona, transparent,
tens línees de lluna, camins de poma,
nua ets prima com el blat nu.

Nua ets blava com la nit a Cuba,
tens enfiladisses y estrelles al cabell,
nuda ets enorme y groga
com l'estiu en una esglèsia d'or.

Nua ets petita com una de les teues ungles,
corva, sutil, rosada fins que neix el día.
I et fiques al soterrani del món
como en un llarg túnel de vestit i feines:
La teua claretat s'apaga, es vesteix, es desfulla
i una altra volta torna a esser una mà nua.

Al primer/a que endevini o sapiga de quí he adaptat aquest poema li donarè premi a escollir... :D

Editat: Dedicat a #1562 que es va quedar tristona del últim poema que vaig possar.

2 2 respuestas
P

#1577 Em recorda a l'Albert Plà xD
#1579 No pensava que fora d'ell, pero em recordava molt al seu estil xD

1 respuesta
raganock

#1578 Ummm... nop, ho sento...

Més clàsic...

1 respuesta
geco

a mi no em sona de res la cançó, ni el poema ni res :S

Per cert raga, en eixe vídeo no van traure a la gent de poble que anava des de Corbera, Favara i un poc més cap a baix de l'horta, eixos si que eren animals, per a nosaltres la ruta començava en Eskandalo a Callosa d'En Sarria, que ara no se com estarà el percal ... perquè la Central ens agarrava un poc lluny i era una musica un poc més del estil dels castellans murcianos.

Al propietari del NOD el coneixiem, crec que ara s'ha tallat el cabell i te 4 o 5 xiquets/es, a ultima hora quan va obrir per Castelló de Rugat l'altre NOD el home es va despacienciar amb tanta droga totes les nits, algun va palmar amb el cavall al parking i això que era més cosa de les capitals :S

1 respuesta
LaChilvy

#1577 Mare meva, moltes gràcies! és preciós :qq:

Estàs fet tot un poeta, a que et dediques? Clarament ets de lletres xD

1 respuesta
raganock

#1580 Es que el 80-90 van ser un temps durissims, poca gent va sobreviure a la nit, i els que pentinem algunes canes tenim anècdotes per omplir un sac, apa que no es va quedar gent pel camí.

#1581 Doncs no, xicona. Soc Tècnic de Càlcul a l'atur :(

El tema de la poesía i 'escriure em ve de quan feia còmic però això es una altra historia que algún día explicarè.

El poema es "Desnuda" de Pablo Neruda, un verderol de collons, però molt manyòs a les lletres.

2
Muesly

Deix això aquí, que és on més gent ho entendrá, encara que potser ja l'hageu vist

2
brakeR

espero que no em caigui molta merda, pero la demagògia d'aquet video i l'edicio del principi que es lamentable .

pd: no defenso el que va pasar i perdre un ull deu ser una putada molt gran

1 respuesta
1 comentario moderado
geco

#1584 jo ja fa temps que parle amb els guardes d'aci, local,nacional i civil , estan tots d'acord amb que hi ha que deixar les boles de goma de costat ja.

Hi ha altres opcions armades per als antiavalots, si, pero no se perquè no li les donen.

perquè dius lo de demagògia? pregunte

1 respuesta
brakeR

#1586 Es una llastima ho que li ha pasat a la noia i em sembla be que expliqui l'agresio que va patir. Pero tota la part del servei sanitari i el CAP o del pobre urba que no podia fer passar l'ambulancia per passeig de gracia amb 500 mil persones ma semblat demagògia barata i la part del final agafan la ma de la mare i tal. Si vols fer un video per REINVIDICAR no pot ser aixi...

Tampoc vui comentar la part final sobre que era autonoma i no tenia atur braubraubrau perque es una escusa ja que si pagar mes del minim establert (170€ mensuals) tens una cobertura sanitaria i d'atur durant X mesos ( i com tinguis un contracte TRADE ja ets un empleat mes)

Amb tot aixo es una opinio totalment personal i no estic a favor de ho que esta pasan pero arriba un moment on passar de taca d'oli.

2 respuestas
geco

#1587 :) vist d'eixa manera potser si tens raó, pero ja saps, el que munta el vídeo tira sempre pels fetges per entrar-li més a la gent, encara que no cal, el fet es una llastima.

Muesly

#1587 Home, pensa que a aquesta dona se li ha vengut el món a sobre, i aquests detalls al vídeo dónen més sensacionalisme, transmeten millor la seva situació i ens apropen més a ella que no només dient m'he quedat fora un ull.

#1590 Es que no mir la tele, reiet

1 respuesta
geco

#1589 així seria un programa de la paramount o eixe que fan programes estranys a la TDT tipus discovery i tot això xD

Ja som dos, perquè no en tinc xD

1 1 respuesta