El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

MarmothGirl

#2096 udg dret!

1 respuesta
raganock

Bestiari dels "espantacriatures" valencians:

Publicat per Andana Editorial y escrit per el prolífic autor Francesc Gisbert (Alcoi, 1976) amb el nom "La Maria no té por", en resposta a la invasió anglosaxona per salvar de la extinció als nostres monstres particulars.

A vore si el puc pillar el dissabte aprofitant que baixo a Alcoi.

2 1 respuesta
Liar

Bon dia a tothom ^.

Escribo para pedir consejo. Este año quería ponerme en serio con el catalán pero al final por problemas de horarios no he podido apuntarme a clases, y el año que viene tampoco podrá ser. Así que me gustaría que me recomendarais páginas web, cursos o lo que sea para ir cogiendo yo alguna base. Por si sirve de algo mi nivel es bastante bajo, nunca he estudiado catalán aunque lo entiendo sin problemas (llevo oyéndolo toda la vida) y sé alguna chorradilla suelta.

Merciii.

2 respuestas
geco

#2103 Espero que te valga un poco, si no recuerdo mal hay un perfil de facebook donde puedes contactar con tutores voluntarios online ( suelen ser profesores ), no recuerdo ahora mismo el perfil pero si lo veo te lo pongo por si te vale.

Es centra a la variant Valenciana però exceptuant certs mots i formes verbals et val perfèctament, a banda de vore la diversitat de la llengua.

Coses bàsiques http://aprenvalencia.blogspot.com.es/

1
nixonE1

#2101 Ostres, jo a Montilivi no hi vaig quasi mai. Allà esteu molt millor que a Les Àguiles!!

Sylph

#2102 L'home dels nassos i l'home del sac... Quins temps!! Jo sóc del principat així que no conec tots els que has posat (o no em van amenaçar amb ells! XD) però aquests dos... Ui, quina por que em feien de petita! A veure si per Nadal puc trobar algun exemplar per la meva cosina, segur que li agrada :D

nixonE1

L'Home del Sac...Quins records! A Platja d'Aro prop de casa i al mig del bosc tenim una torre de guàrdia de no se quin segle i sempre ens havien dit que l'home del sac vivia allà, i que si ens portàvem malament, amb un moment ens vindria a buscar.

Més efectiu no podia ser, era treure l'Home del Sac i com àngels jajaja

1 respuesta
1 comentario moderado
B

L.home del sac i #2108!
;)

1 respuesta
geco

#2103 ací tens el perfil que t'he comentat:

https://www.facebook.com/Llenguaenlinia?ref=ts&fref=ts

1
V3NDETT4

#2109 que tiquismiquis esteu per ací, res que dic i em poseu la bandereta, per cert, recordeu alguna dita?

1 respuesta
MarmothGirl

#2107 Ara em diràs que també ets de Platja d'aro xD

1 respuesta
nixonE1

#2112 Soc de Girona pero passo l'estiu a S'Agaro xdd

#2112 Tu ets de Platja d'Aro?

geco

#2111 amb la quantitat de cerrils que hi ha a este fòrum que vols i més amb la pregunteta de marres que has fet

1 respuesta
V3NDETT4

#2114 tota la raó, per cert, GRAN imatge "keep calm and drink cassalla", no sé d'on eres però ací a València la cassalla es lo més gran i no falta a cap festa.

1 1 respuesta
geco

#2115 hehehehehe home, ací tenim Ferry però la veritat es que fa un gust a plom que tomba de cul :D

Per a mi la millor Tennis congeladeta, segur que saps que a la Safor-Valldigna tirem de cassalla o Ricard :P

Pensava que eres Saforenc al vore això de Gandia Shore xD quin ridícul :S

16 días después
F

Edit: Merda, no puc ficar la imatge, la pose aixina. http://static3.cuantocabron.com/ccs/2013/11/CC_2219515_lluvia_de_espadas_el_valenciano_y_el_catalan_no_son_iguales.jpg

Double fail. Res, oblideulo xD.

1 respuesta
tersark

#2117 en petit el que volies posar

Jo no entenc perquè molesta tant a algú que el valencia, mallorquí, lleidetà, tortosí, central, etc etc són tots dialectes del catala...

3 2 respuestas
Sylph

#2118 No té sentit XD Jo sóc del Penedès i parlo amb el meu accent, vaig a Barcelona i gent parla a la seva manera. I els meus parents de Vic parlen d'una altra manera, amb altres influències. En resum, que tots parlem català però com el parlem (dialecte? accent?) és diferent!

A mi em fa gràcia quan la gent no ho entén tot i tenir l'exemple del castellà: És el mateix el castellà d'Andalusia que el de Canàries o el de Castella? I el de Xile o Equador? Pebrots, d'això ningú en dubta!

2 respuestas
geco

#2118 #2119 un problema de noms i egos,res més, eixes espases em recorden moltes coses dolentes.

Últimes noticies:

Ks1Qn0

#2119 És un tema purament polític. Hi ha interessos (normalment per la banda dreta) per diferenciar una suposada llengua valenciana d'una catalana per tal d'evitar una unió cultural (i ja no dic política o, en últim extrem, territorial). La mateixa cosa de sempre xics, ficar merda per tot arreu i intentar dividir el poble

1 3 respuestas
B

#2121 Ho has explicat a la perfecció!!!

1 respuesta
Sylph

#2121 Sí, exactament! Però fa ràbia que la gent s'ho empassi, és pura manipulació...

geco

#2121 #2122 la culpa es tant de la dreta nacionalista espanyola com de la catalana amb la seua Catalunya Gran, les coses com son.

2 respuestas
raganock

#2124 Ha sigut culpa de tots, es cert que desde dalt ens han manegat tant com han pogut però la gran majoría de la població ha passat prou del tema i no ha fet pinya com s'había de fer, pendent cada comunitat del seu propi melic.

I jo no parlaría més de política en aquest fil, que estàn desitjant una excusa per xapar-lo.

1 2 respuestas
B

#2125 Cert, parlem de literatura pr0n en català, algú recorda "Amorrada al piló" o "Sí a us de la llengua"?

1 respuesta
tersark

#2125 I jo no parlaría més de política en aquest fil, que estàn desitjant una excusa per xapar-lo

Cosa que ja és prou rellevant :(

#2124 Jo sóc català i haig de dir que això de la "Catalunya Gran" que dius és més un tema emprat fora de Catalunya que no pas dintre...

Es veritat que hi ha alguns eixalabrats rollo CUP i algun sector de ERC que parlen de països catalans, pero jo no m'ho pendria gaire en serio..

1 respuesta
raganock

#2126 Recordo el llibre molt bè de "Amorrada al piló", però sobretot recorde la puta merda de película que van parir.

Quina cosa més roïna.

Vaig a sopar que estic blau de fam, porteu-vos bè.

1 respuesta
lxn_

#2127 Jo ho dic sempre, estic segur que al PV o a les Balears el terme PPCC s'escolta 10 cops més que a Catalunya on mai se n'ha parlat (ni tan sols ara tal i com estan les coses és un tema d'interès), i evidentment és una eina política per a qui tots sabem.

geco

no parle de política més bé de la problema que ha sofert la llengua en general, son temes que sempre van de la ma o jo ho entenc així, de tota manera tampoc cal perquè tots ens ho coneguem més o menys, sinó podeu llegir a Vicent Flor al seu anàlisis, parlant de llibres :)

Usuarios habituales