#12
Llegas tarde, ya dijeron hace tiempo esto:
“The PC was the lead platform for Witcher 2 because it was the most powerful, but that might change in the future,” he says. “The PC allows for more at the moment, but new platforms are stepping up. In the future, it should be much easier to unify the requirements. Some things, like control schemes, will still need to be tailored to the platforms but the new platforms will unify requirements.
Badowski goes on to explain CD Projekt’s stance of tailoring their efforts to “maximize the quality for each platform” and to “use their particular strengths and weaknesses.” Larger technical decisions such as DirectX 11 and 64-bit support are made globally, but each platform gets treated differently.
“Usually the weakest platform dictates the quality for all platforms, but high-quality visuals are our trademark, so we need to approach each platform as individually as possible,” Badowski says.
Lo que para cualquiera que sepa leer entre líneas es algo así como:
Lo hemos hecho bien pero no hemos ganado tanto como queríamos, creemos que con esta nueva generación es hora de ir a por todas y cambiar nuestras prioridades. Como el mercado suele mostrar se gana más en consolas pero también se gasta más, así que serán nuestras plataformas principales y si tenemos tiempo intentaremos no dejar muy de lado el control de PC, pero sin prometer nada. También sacaremos millones de DLC para nuestros juegos.
Agradecemos a todos los que nos han apoyado estos años en PC y esperamos verlo en el futuro en nuestros juegos exclusivos de consola o en los ports directos sin exclusividades de PC.