Los primeros análisis de Star Wars Battlefront II, el nuevo videojuego basado en el universo de George Lucas, llegan en medio del drama causado por las loot boxes y microtransacciones. Después de conseguir el comentario con más negativos en la historia de Reddit —casi medio millón en 24 horas— y rebajar un 75 % el precio de los héroes, el juego seguirá siendo un pay to win que venderá millones de copias.
Medios Nacionales
**MemeConsolas ** - 9.1 / 10.0
EA, DICE y compañía han aprendido la lección de la primera entrega y, esta vez sí, no sólo nos ofrecen un juego vistoso, también uno variado y, sobre todo, repleto de contenido para todos los gustos.
**Areajugones ** - 9.0 / 10.0
Star Wars Battlefront II era lo que la franquicia necesitaba y lo que los fans pedían. Un título a la altura de una franquicia como Star Wars, con una historia completamente original y con un modo online que le hace diferente al resto del shooters del mercado. Además, hay que tener en cuenta que el título va a ir recibiendo nuevo contenido de forma completamente gratuita.
Electronic Arts y DICE han escuchado a la comunidad y les han dado lo que pedían (salvo en el caso de las polémicas cajas de botín). Star Wars Battlefront II devuelve a la saga al lugar donde nunca se debería de haber ido. Esta vez si que se puede decir que el título es uno de los mejores shooters de la generación
**Vandal ** - 8.8 / 10.0
Lo primero que debemos dejar muy claro es que Star Wars: Battlefront II es un excelente shooter que hace gala de una fórmula jugable precisa, rápida y espectacular, lo que da como resultado una experiencia divertida y adictiva como pocas veces habíamos visto en un título de estas características. Además, incluye tres opciones de juego sobre las que se articula su propuesta.
La campaña es realmente fantástica y, pese a su corta duración (4/5 horas), es capaz de atraparnos desde el primer momento con una historia madura y una gran variedad de misiones. Por su parte, el multijugador ofrece una enorme cantidad de contenido proveniente de las tres épocas cinematográficas y, aunque el desafortunado sistema de progresión mediante cajas de loot lastra la experiencia final, lo cierto es que estamos ante una propuesta de juego equilibrada que no nos obligará a pagar para disfrutar. Para terminar, Arcade ofrece retos tanto en solitario como a pantalla partida para que juguemos durante horas, pudiendo también crear nuestros propios desafíos.
Medios Internacionales
** COGconnected** - 8.6 / 10.0
Depending on what you're looking for in a Star Wars game, Battlefront II might be exactly what you need. It's clear that the developers have been paying close attention to player feedback, as this feels like a significant improvement over the previous entry in the series.
** Spaziogames** - 8.5 / 10.0
Star Wars Battlefront II is a game rich of contents and extremely close to the Star Wars Universe. Graphics are impressive and the gameplay is simple and solid. Iden is not the character we expected, but the campaign has the power to brings all the Star Wars Experience directly to the player, taking him to the different planets and giving him eventually a limited perspective of what happened from Episode VI to Episode VII.
**Press Start ** - 8.0 / 10.0
Battlefront II is everything the first should have been: it’s an immersive, fantastical experience with a heck of a lot of content to venture through. However, the game’s Star Card system is still problematic, and the inconsistencies seen in multiplayer, alongside the lack of in-game voice chat, pull it back from fully reaching its huge potential. Whilst the single player campaign is a let down in many aspects, it doesn't bring down the much improved multiplayer portion of the game.
**GamesRadar+ ** - 8.0 / 10.0
A very strong multiplayer offering tarnished by overly complicated character progression, and a lavish, beautiful story campaign lacking in substance or subtlety.
** TheSixthAxis** - 8.0 / 10.0
Having flirted with the dark side in the run up to launch, Star Wars Battlefront II has had its reputation sullied by its underlying business model and how that is tied to character progression. That distracts from how much it improves on the first game though, with much better variety in Galactic and Starfighter Assault, character classes and team play being gently encouraged, and a broader and deeper player progression.
**IGN ** - 7.0 / 10.0
I'm just not sure there's enough here to keep me interested for very long.
**USgamer ** - 7.0 / 10.0
Star Wars Battlefront 2 is one of the most enjoyable multiplayer games of 2017, especially if you like Star Wars. It's also more flawed than it should be. Battlefront 2 doesn't deserve to be wholly defined by loot boxes, but it's inescapable given the impact they have on some of the core modes. This is why you don't tie gameplay to microtransactions.
**Stevivor ** - 6.5 / 10.0
Unlike a lack of response (or urgency) after the launch of Star Wars: Battlefront, I truly hope that lessons are learned quickly and implemented before Battlefront 2's player base walks away in protest. Again.
**Telegraph ** - 6.0 / 10.0
Much of what Star Wars Battlefront 2 offers is a response to the negatives of the 2015 reboot.
**GameSpot ** - 6.0 / 10.0
The sequel to DICE's 2015 Star Wars game makes some big changes to the formula, but not all are for the better.
** Player.One** - 6.0 / 10.0
Star Wars Battlefront 2 has a compelling story and that's it.
** EuroGamer ** - N/A
DICE goes big in a Call of Duty-baiting package that's as maddening, uneven and spectacular as the Star Wars films themselves.