Lionsgate y Michael Milken invierten en Inmortals

Carlostinson

Pues se hace oficial, mas dinero para Imortals en NA, una de las mayores productoras de cine y series como Lionsgate y uno de los peces gordos del mundo financiero Michael Milken invierten dinero en la organización de Inmortals. Por lo que parece los esports no paran de hacerse fuertes y de verse como un buen negocio ahora mismo debido a su crecimiento exponencial año a año.

The esports business is attracting more high-end investors. Today, film studio Lionsgate and financier Michael Milken are investing in the professional esports team The Immortals.

After many years in the wilderness, esports has matured. It grew to $892 million in 2016, according to market researcher SuperData Research. And the investors in the market are in a bit of a rush to stake out territory that they believe will be valuable in the future. In this case, investors with considerable financial and entertainment clout are stepping up to participate in esports.

Previous investors who are also contributing include Steve Kaplan, cofounder of Oaktree Capital and co-owner of The Memphis Grizzlies basketball team; investor Gregory Milken; Third Wave entrepreneur Allen DeBevoise; and CrossCut Ventures, among others.

The Immortals currently compete worldwide for over 200 million fans in League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Overwatch, and Super Smash Brothers.

Peter Levin of Lionsgate is bullish on the medium of VR.Above: Peter Levin of Lionsgate is bullish on the medium of VR.Image Credit: VentureBeat
“We’re delighted to be an early mover in a market that has the potential to transform the face of sports entertainment,” said Lionsgate president of Interactive Ventures & Games, Peter Levin, in a statement. “Our involvement in eSports creates tremendous opportunities to develop new content and utilize our suite of distribution platforms for a coveted consumer demographic with compelling engagement metrics. Collaborating with an elite group of partners, the combination of the Lionsgate and Immortals brands will be formidable.”

The esports business is getting to be a lot like pro physical sports. The Immortals was formed in September of 2015 with the acquisition of Team 8. And The Immortals acquired another pro team recently: Tempo Storm‘s Counter-Strike group, as part of an attempt to establish a powerhouse franchise in a fledgling industry.

“Lionsgate joins a dream team of media, tech and traditional sports partners who share our vision of building a dynamic Immortals organization and a strong e-sports foundation,” said Immortals chairman and CrossCut Ventures managing director Clinton Foy, in a statement. “What we’re doing today in eSports is like the early days of building the NFL and NBA. It’s not the evolution of games — it’s the evolution of sports, technology and media.”

Lionsgate’s investment in Immortals is the latest step in the company’s esports initiatives. Last year, Pilgrim Media Group, in which Lionsgate is a majority investor, announced that it was partnering with ESL, the world’s largest eSports promoter, to create original esports entertainment content for television and digital platforms. Their first collaboration, in partnership with Microsoft, will be centered around the gaming brand Halo.

“Lionsgate is the perfect entrepreneurial partner for our Immortals family,” said Immortals CEO Noah Whinston, in a statement. “Immortals and Lionsgate are both focused on developing new entertainment formats, and we’re thrilled to collaborate with them at the cutting edge of eSports media.

NaiBaG

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Yaya

Pues nada, IMT con MAS dinero aún, que recordemos que es en parte propieda de uno de los propietarios de los Grizzlies y este año aumentó su participación.

Esto sigue imparable.

wasel

Es que nadie piensa en la burbuja?

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legendcr7

¿Cuanto tiempo hasta tener una LCS de 20 equipos?

Me parece el paso lógico en unos años si siguen entrando patrocinadores a este ritmo.

Muchos partidos quedarían sin alicientes al no jugarse mucho si no es tu equipo, no como ahora que cada posición es importante, pero bueno, eso de ver todos los partidos sean el equipo que sean tampoco lo he entendido nunca.

Yaya

#4 Miralo, se le ve preocupado por la burbuja:

Galaik

Los premios del LoL en sus torneos van a tener que subir a huevos a medida que la inversión en los equipos crece, sino, no entiendo inversiones tan potentes.

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Singed

#7 este split ya han subido

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Galaik

#8 Para mi este split se han visto forzados y han subido los worlds pero se demostró que los premios no eran justos ya que sacando una puta skin se hincho el premio una animalada, por una skin repito.

Aún así dime cómo coño Liquid consigue hacer reentable las inversiones cuando ni son los que tienen mas fanbase y los Worlds se los miran por la tele. Y no me vale que tienen mucha pasta, porque los inversores no regalan el dinero.

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legendcr7

La idea es poder sacar pasta de posibles contratos de publicidad dada la visibilidad que provoca estar ahí. Tanto del propio equipo como una parte de lo que saque Riot.

El prizepool es algo anecdótico.

B

#9 liquid tiene muchos patrocinadores tochos, que además no es sólo un equipo de LoL, tienen un equipo de CS de los mejores de NA, si no el mejor, tiene el mejor jugador de SFV del mundo actualmente, ganando todos los majors a los que se presentó el año pasado, en Smash Melee uno de los mejores jugadores de la historia y ganador del último EVO, en Smash 4 más de lo mismo, y en LoL son equipo bastante regular.

seiviak

Yo sigo sin ver donde está el retorno y sin retorno.. todo queda en una burbuja. Espero equivocarme.

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ArThoiD

#12 Pienso igual, no sé qué mierdas ganan estos invirtiendo en eSports la verdad.

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