PlanetSide 2 #HG

Servidor elegido por MV: MILLER

Guia de optimizacion de Planetside 2

1. Entender el indicador de FPS y CPU / GPU
2. Formas de aumentar los FPS
3. Como configurar el modo ultra

Gracias a #1158

shaderyt

#4860 Ni idea, la primera noticia que hubo sobre esto fue el 14 de enero y han actualizado hoy con cambios y nuevas cosas en los foros oficiales y el test server.

Las nuevas armas se resumen asi

TR: fully automatic, medium damage, long-range rifle with accurate burst firemode
NC: Gauss powered railgun which can switch between firing a single high damage projectile or multiple mini-flechettes on the fly.
VS: semi-automatic sniper rifle with a charged shot doing bolt action damage. This weapons uses heat displacement mechanics instead of standard ammo

No entiendo la mania de mezclar las ventajas de faccion en algunas armas, se supone que los TR tienen las armas con mayores cargadores ¿y dan a los VS una con cargador infinito?

Sobre el sensor supongo que si, ademas de que una de las armas secundarias podras equiparle dardos de estos.

Dieter

icM

Estoy de terran en miller y estoy planteandome cambiar de servidor o de facción porque me estoy aburriendo de jugar solo, hay algun equipo de gente con experiencia por algún lado? Me gustaria viciar más enserio ahora que me he retirado del counter jaja

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shaderyt

En el twitter de uno de los desarrolladores del juego dijeron que el riflescopeta NC del proximo update, al final se queda sin la escopeta.

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Dieter

#4864 entonces que tiene de especial?

#4863 estan casi todos los servers mas o menos igual en poblacion/franja horaria.

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shaderyt

#4865 ¡Que es un riflescopeta sin escopeta!¿no captas el chiste? Bah me voy a tomar un cafe.

FireHermes

bueno señores, hoy tenemos parche...

shaderyt

Supongo que sera el de los infiltrados, ya que viene con la ballesta esa disparacorazones.

Dieter

Las malas lenguas y los vendedores de cleenex dicen que los infil con la ballesta y municion explosiva hacen el horror a los vehiculos.

Al menos le han dado utilidad a las EMP y las minas anticarro ya no son taburetes.

Bah el sensor nuevo mola, la smg es la gena, no han metido los rifles de imperio y para colmo no han fixeado el KSR 35 y el equivalente vanu...

Meiven

Bueno, al final desbloqueé ayer la especificación para el traje para llevar más C4 y efectivamente, llevo una carga más (ahora 3), pudiendo llevar hasta 7 si desbloqueamos las 5 ranuras existentes que tiene, pero vamos, con 3 es suficiente porque el puto Surender no palmaba con 2

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FireHermes

#4870 7?? tu etas seguro de eso? xDD
voy a tener que probarlo en la RV.

que opinion teneis de la habilidad del heavy del escudo adrenalitico?
soy yo, o un heavy asault con ese equipo aguanta aun mas?

quiero decir:
un heavy, escudo por defecto al max lvl- 20 balas(es un suponer, no un dato verdadero)
escudo adrenalitico al max lvl- 24 blas

estoy hablando en terminos 1 a 1, teniendo en cuenta que el heavy adrenalitico no ha matado a nadie pero tiene la habilidad escudo entero.

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Meiven

#4871

Seguro seguro, no. La opción esta tiene hasta 5 niveles para desbloquear y entiendo, que a cada nivel, puedes llevar una carga más. Eso sí, el nivel 5 tiene que se caro de cojones, porque el 2 ya son 400 certs, y como digo, llevar hasta 7 cargas me parece absurdo

Tattoo

no, cada nivel te permite llevar 1 carga mas de un explosivo q te especifica cada nivel.
De serie puedes llevar (certificando al maximo):
2 c4
2 minas antipersona
3 minas antitanque
con el nivel 1 (200certs) de bolsa de herramientas puedes llevar tres C4, con el nivel 2 (400 cert) cuatro minas antitanque, con el nivel 3 (500cert) cuatro C4, con el nivel 4 (1000cert) cinco minas antitanque y con el nivel 5 (1000 cert) tres minas antipersona

shaderyt

¿Sabeis cuando meten las nuevas armas de los infiltrados? Tengo los certs ahorrados de hace dias y no he escuchado nada.

shaderyt

Me he comprado el antares para el scythe, pensaba que seria un poco mierder por tener algo de menos daño pero cuando vez que el otro tiene que recargar mientras tu le sigues disparando y te lo cargas, te sorprende para bien que su ventaja sea tener un cargador grande.

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B

#4875 Eso te vale para mancos que solo te dan 2 balas. Cualquier piloto bueno te mete un cargador de rotatoria y tu todavia no le has quitado ni media vida con lo poco que quitan.

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shaderyt

#4876 SOY manco(llevare 25 horas con la nave, los veterenos y gente que dominan las naves van a mas de 30 dias por lo menos).

De todas formas vaciar un cargador entero es dificil a menos que cojas al otro despistado, y no lo digo por decir que me he enfrentado a veteranos de naves y en cuanto empiezas a hacer maniobras cuesta bastante dar al otro, en el ultimo combate con nave que tuve ayer, me derribo un rango 100, me vacio un cargador del cual no me llegaron la mitad de los tiros y como vio que le seguia disparando me lanzo de sopeton todos los cohetes que tenia en las narices(vaya atine...), lo que vengo a decir es que hace menos daño pero ayuda mucho un cargador tan grande.

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shaderyt

Nuevo parche hoy, por fin meten ``lattice´´ en amerish

-Amerish Revamp

Implemented the Lattice system
Performance pass
Separated the Facility Satellites into independent outposts
Added 9 brand new outposts!
Updated, polished and/or reconstructed every outpost on the continent
Added the multi-cap point Amp Station at Sungrey
Improved roads throughout the map for easier travel
Updated resource rewards to maintain resource clusters on the updated Amerish continent
Increased major facility resource rewards on Amerish from 30 to 50

-Bug Fixes

The Hunter QCX crossbow can now be trialed
Fixed audio not playing when reloading an empty Hunter QCX crossbow
Corrected the look of the Stargazer when camo is applied
Fixed an issue where the damage from flying over an enemy's spawn room would sometimes persist
Camos should now apply to all vehicle cosmetic attachments
All bolt action sniper rifles will now play the reload animation when they are empty
Client crash fix
Server optimization

-Balance

All Infiltrator cloaks now become less visible at a faster rate after sprinting. This is especially noticeable when transitioning from sprinting to crouching.
Hunter QCX normal bolt damage adjustments
Minimum damage range increased from 30 to 35 meters
Maximum damage range increased from 50 to 60 meters
This makes the bolt a consistent 2 shot kill against full nanoweave targets for up to 40 meters
Hunter QCX explosive bolt damage adjustments
Min damage range increased from 20 to 30 meters
Max damage range increased from 40 to 50 meters
This makes the bolt a consistent 8 shots to kill against stock MAX units for up to 40 meters

-Maintenance

Purging old characters

B

#4877 Nose yo llevo 27 dias y por lo que la he utilizado me ha parecido una mierda, la needler es mejor xD.

Ancoreig

Yo desde luego no me voy a cambiar la rotatoria del reaver, que me dejé 1000 certs solo para aumentarle en 1 bala el tamaño del cargador xD (cuesta creer pero tener 1 bala más o no es lo que marca la diferencia)

shaderyt

Bueno, mirando el roadmap veo que este mes deberia de ser el update del sistema de misiones, pero no lo acabo de ver para este mes y mas teniendo que terminar de meter el de los infiltrados. Y para marzo, un gran update para los liberators, como armas especificas de faccion

New Empire Specific Belly Guns
VS: Large magazine weapon shooting explosive rounds or orbs. RPM increases after each shot until forced to reload or trigger is let go.
NC: TV Guided missile
TR: Zepher variant that has a larger magazine and higher RPM, but does less damage each shot. Each shot increases cone of fire, allowing it to spray a large area with shells from range.

o un nueva arma para la cola AA, una especie de lanzamisiles como los coyote.

shaderyt

Aviso doble XP este finde.

Aprovechare e ire metiendo los tropecientos potenciadoras de XP de 1 hora que tengo.

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Chulet0

Hola! He estado mirando por google y por este hilo si encontraba una solucion a mi problema y como no he tenido suerte me he decidido a preguntaros directame.
Tengo W7 32 bits, que segun he leido puede ser la causa del problema. El caso es que el PS2 se me inicia normal, juego durante 15-20 minutillos y luego se congela y se cierra. Buscando por ahi he encontrado una solución en https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/32-bit-os-users-work-around-for-constant-crashing-after-5-30-minutes-of-play.52443/, pero después de seguir los pasos nada de nada :(

Asi que si alguien sabe como arreglarlo...HELP ME PLZ!!

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Meiven

#4882

Gracias por el aviso. He sacado 300 certs en dos horas y porque no he podido jugar más este finde...

Ancoreig

#4883 que yo sepa dentro de nada solo iban a dar soporte a los de 64 bits

NaRcO

#4883 El juego se va facilmente a los 2GB de memoria al menos en mi PC, asi que si tienes sistema operativo de 32bits la única solución efectiva es cambiarte a 64bits y tener al menos 4GB de RAM para quitarte de lios.

Dieter

Parche

TR KSR-35 & VS Phantom VA23
Now transition to iron sights faster

OH YEAH!

shaderyt

Lo que trae el update de hoy, incluyendo las nuevas armas de los infiltrados:

Patch Notes:
Known Issues:

If you bought a camo very recently before the update, your camo may not have been converted to the full set (vehicle, infantry and weapon) yet. Next week, we will be doing another operation to convert the rest. (We’re doing this to reduce game downtime.)

EU Server Issue

Adjustment to the way logins are processed which should reduce the long login issue and instability. (We’re not done working on this issue, but it’s another important step.

Spawning

Starting the game now puts you in the deploy screen instead of at the warpgate
Players can now select to spawn at a reinforcement point on another continent if there are no open reinforcement points on their current continent.
The closest spawn point to the squad leader is now available across zones
Revive Timer
Player corpses now have a 30 second decay timer. If the dead player is not revived before this timer then their corpse will be removed from the world and that player is no longer reviveable.
Successful revives now have a player-facing 10 second accept/decline timer. If this timer reaches zero then the revive is declined and that player's corpse is removed from the world.
Medics will now see the revive icon blinking as feedback when an ally player’s corpse decay timer is getting short.
Camo Consolidation
Camos for weapons, vehicles, and armor have been consolidated into one item.
All players who have purchased a camo in the past will now be able to equip that camo in all slots (if applicable; a small amount of camos have faction, vehicle, or weapon restrictions)
Single Use camos are not included in this change.
Class Quiz and Starter Loadouts
A class quiz has been added to help new players figure out which class to try first. Completing the quiz gives a reward for the class selected. All players can take the quiz when logging in to a warpgate.
Each class now begins the game with two unlocked loadout slots. These loadouts have been geared to expose each classes roles.
Existing players will have receive the additional loadout and any new items added to starter gear as part of the new loadouts
Sniper Rifles

New faction unique sniper rifles!

NC AF-8 RailJack

Cutting edge railgun tech found in Auraxis' Firearms Railjack sniper rifle allows for lightning-fast bullet velocities. Distant targets are dropped almost instantly following a split-second charge-up delay from its powerful superconductor.

TR TRAP-M1

Multiple firing modes on the TRAP-M1 give it incredible flexibility on the field. In addition to standard semi-auto fire, it utilizes a 2x burst mode for accurate long-range kills, with an additional higher RPM 3x burst mode for closer targets.

VS Phaseshift VX-S

Equipped with an experimental regenerating power core, the Phaseshift VX-S can be fired indefinitely with proper trigger discipline, or held down to fire a powerful overcharge shot. Reloading the core will cool down an overheated Phaseshift.

New common pool Nanite Systems scout rifle:

NS-30 Vandal
Thanks to its lightweight frame and stabilized barrel, the NS-30 Vandal scout rifle features accurate fire and superior mobility while aimed, making it a common choice for aggressive, mid-range infiltration.

VO Packs and VO Improvements

VO Packs can now be purchased and the new voice can be selected on the profile screen. Voice packs are specific to faction and gender.
Added occasional, contextual, automatic voice callouts:
Tossing grenade
Target-specific kill callouts (infantry, MAX, sunderer, etc)
Reloading
Healing
Repairing
Friendly fire warning
Misc
Un-owned boosts can now be viewed and purchased from the boost equip screen
Icons for each player’s class are now displayed on the passenger list
UI cleanup to the notifications menu
Horn audio can now be previewed.
The minimap/objective area of the HUD has been rearranged in anticipation of the Missions system
Sunderer No Deploy zones added to the Light Bridges at Heyoka Chemical Lab. They block deployment regardless of faction.
Nighttime on Amerish shortened and brightened. Now similar to other continents.
Redistributed infantry and areospace resources in regions around the southern warpgate on Amerish.
Balance

The NC Gauss SPR & Impetus, TR 99SV & KSR-35, VS VA39 Spectre & Phantom VA23 semi-auto sniper rifles have been improved to allow faster follow-up shots. They are also receiving an increase to damage at range and damage over time.
Recoil recovers faster, from 5 to 6
Cone of fire bloom per shot improved from 1.0 per shot to 0.8 per shot
Min damage improved from 334 at 75 meters to 334 at 85 meters
Long reload is now faster, from 3.3 to 2.975 seconds
Short reload is now faster, from 2.22 to 2.125 seconds
Hip cone of fire improved: min = 5.5, max = 6.5
In addition to the above, the NC Gauss SPR, TR 99SV, VS VA39 Spectre have had an additional recoil reduction. Vertical recoil reduced from 1.3 to 1.2 per shot.
TR 99SV & TSAR-42
Adjusted weapon position in hip so that they block less of the screen and have a smoother transition into scoped mode
TR KSR-35 & VS Phantom VA23
Now transition to iron sights faster
Semi-Auto Scout Rifles have received a damage over time increase when emptying the magazine. This includes the NC AF-6 Shadow, TR HSR-1, and VS Nyx VX31
Reload is now faster, from 2.76 to 2.4 seconds
Ammunition capacity increased from 12/72 to 12/84
Increased NC AF-6 Shadow and TR HSR-1 muzzle velocity to 570 m/s
Corrected VS Nyx VX31 muzzle velocity being set too high. It is now at 540 m/s as listed in the 02/13 patch notes
Battle rifle muzzle velocity is now faster
NC Warden & TR AMR-66 projectile velocity increased from 500 to 600
VS Eidolon VE33 projectile velocity increased from 500 to 570
NC AF-18 Stalker, TR SOAS-20, VS Artemis VX26
These no longer use sniper tracers or flyby audio. They now use carbine style tracers.

Bug Fixes
Engagement Radar will now track enemies that are no longer on the minimap
Fixed reinforcement spawn points and instant action not working correctly on Amerish
You should no longer be able to fall between the terrain and building structure at Split Peak Pass
Fixed issues at Ikanam Garrison with spawning underground and broken teleporters
Fixed issues at Ikanam Biolab where the airpad wouldn’t resupply and the jump pads were jacked.
Fixed the gravity pads and missing collision at Mekala Cart Mining
Removed some pesky pink barrels at Deep Core Geolab
Fixed an issue where single use camos could not be unequipped
Fixed a bug where the option to resupply or equip frag grenades is removed once the player runs out of their purchased amount
Fixed confirmation window having the wrong text when unlocking crossbow bolt attachments
Fixed standard spawn locations being incorrect when death happens while out of bounds

FireHermes

como no, otra vez las armas especificas de faccion vuelven a ser una mierda para la faccion marginada

Dieter

No se que decirte, el rifle terran no esta muy alla teniendo una maravilla como el hsr1 o el ksr35, el cual han arreglado hoy, es un arma bastante flexible. El arma tubbie es muy meh, pero meh y el sniper nuevo NC, me parece cojonudo, esos 200ms de velocidad se nota una puta barbaridad, ademas tiene un cargador de 10, es un upgrade muy bueno, aunque me habria gustado que tuviese una funcion secundaria, o que mismamente el silenciador no le jodiera la caida de bala.

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