Build Mage frost/arcane

-seed-

Me voy a cambiar a frost y me gustaria saber vuestra opinion sobre mi build, me sobran 2 puntos y no se a que ponerselos ayuda por favor

Arcane Talents (18 points)

Improved Arcane Missiles - 5/5 points

Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

Arcane Concentration - 5/5 points

Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

Improved Arcane Explosion - 5/5 points

Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

Evocation - 1/1 point

While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

Improved Counterspell - 2/2 points

Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

Frost Talents (31 points)

Improved Frostbolt - 5/5 points

Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

Ice Shards - 5/5 points

Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.

Improved Frost Nova - 2/2 points

Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 seconds.

Piercing Ice - 3/3 points

Increases the damage done by your frost spells by 6%.

Cold Snap - 1/1 point

When activated, this spell finishes the cooldown on all of your frost spells.

Frost Channeling - 3/3 points

Reduces the mana cost of your frost spells by 15%.

Arctic Reach - 2/2 points

Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.

Shatter - 5/5 points

Increases the critical strike chance of your frost spells against frozen targets by 50%.

Improved Cone of Cold - 3/3 points

Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 35%.

Ice Block - 1/1 point

You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

Ice Barrier - 1/1 point

Instantly shields you, absorbing 455 damage. Lasts 1 minute. While the shield holds, spells will not be interrupted.

Level 40: 549 damage absorbed
Level 52: 678 damage absorbed
Level 58: 818 damage absorbed

Fire Talents (0 points)

ManOwaR

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.Detail&id=18033

Este me lo recomendo un mago cuando le pregunte pa mi alter xd

GaMuSSo

el pom te salvará muchas más veces que el ice barrier, a mi manera de ver. el ice es por si te gusta ser carne de cañon y quedarte quieto.

los 3 puntos que le quitas a lo de reducir coste de mana se los metes a improved dampen que te reduce el daño de las spells un monton

Deswar

#3 sep, reduces 50 daños de unos hechizos que no bajan seguro de pongamos 500 de media, eso para un mago no es beneficioso, que se tenga q poner los puntos ahi, yo prefiero ponermelos en el que me da creo 6% de seguir regenerando mana en combate...

Donde este un buen build de fuego, de ver arder ahi a la peña, que se aparte el frio, estamos para postear unos cuantos asi en plan de cachondeo que si el frio tiene el cubito nosotros tengamos la posibilidad con el fuego de INMOLATE que hagas por ej el 50% de tu vida en daño, pues no mola.

C1P073

Pues yo he probado todo y prefiero el hielo que el fuego a muerte...

Si eres avispado con el hielo cuando te preparan un pom+pyro ice block y au :), ademas de poderte quitar todos dots, stunts, polymorphs y silences (incluso la bomba del baron :P) con el ice block tb
y los crits ownean bastante.
En las bg hacer un 1600-1800 de zonal con nova+coc ( 50%++ con buff + bgtotem) x2 (cold snap) no tiene precio

PrinceValium

#5 Flamestrike+Flamestrike (pom)+blastwave+explosiones arcanas tmp tiene precio.

Soy frost xD

AiMaR

a lvl 60 me parece mejor el frost ke el fire build.
yo iria hasta pom y pasaria de llegar al ice barrier, ke por mas ke sea weno, la pom es la puta ostia ;\

-seed-

Finalmente me lo hice asi y estoi muy contento :D

Arcane Talents (18 points)

Improved Arcane Missiles - 5/5 points

Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

Arcane Concentration - 5/5 points

Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

Improved Arcane Explosion - 5/5 points

Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

Evocation - 1/1 point

While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

Improved Counterspell - 2/2 points

Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.

Frost Talents (33 points)

Improved Frostbolt - 5/5 points

Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

Ice Shards - 5/5 points

Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.

Improved Frost Nova - 2/2 points

Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 seconds.

Cold Snap - 1/1 point

When activated, this spell finishes the cooldown on all of your frost spells.

Piercing Ice - 2/3 points

Increases the damage done by your frost spells by 4%.

Arctic Reach - 2/2 points

Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.

Frost Channeling - 1/3 point

Reduces the mana cost of your frost spells by 5%.

Shatter - 5/5 points

Increases the critical strike chance of your frost spells against frozen targets by 50%.

Ice Block - 1/1 point

You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

Improved Cone of Cold - 3/3 points

Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 35%.

Frostbite - 5/5 points

Gives your chill effects a 15% chance to freeze the target for 5 seconds.

Ice Barrier - 1/1 point

Instantly shields you, absorbing 455 damage. Lasts 1 minute. While the shield holds, spells will not be interrupted.

Level 40: 549 damage absorbed
Level 52: 678 damage absorbed
Level 58: 818 damage absorbed

7 días después
PrinceValium

¿Por qué os gusta el ice barrier teniendo ice block?

DARk

xq exo un pvp con algunas clases y los mato antes de q les de tiempo a kitarme los 2 ice barrier q puedo ponerme.

xylia

esto le tengo puesto yo al mage del test server

Frost Mastery
Improved Frostbolt Rank 5
Ice Shards Rank 5
Improved Frost Nova Rank 2
Cold Snap Rank 1
Improved Blizzard Rank 3
Arctic Reach Rank 2
Frost Channeling Rank 3
Ice Block Rank 1
Improved Cone of Cold Rank 3
Frostbite Rank 5
Frost Total: 30

Arcane Mastery
Improved Arcane Missiles Rank 5
Arcane Concentration Rank 5
Improved Dampen Magic Rank 2
Improved Arcane Explosion Rank 5
Evocation Rank 1
Improved Counterspell Rank 2
Presence of Mind Rank 1
Arcane Total: 21

Total
Total Points Spent: 51
Level Required: 60

PrinceValium

Cold snap puedes utilizarlo mejor para el ice block, incluso cascarle dos coc con crítico seguro.

El presence of mind lo veo mucho más útil, no solo en la cuestión de atacar, sino por ejemplo usarlo para hacer una oveja urgente.

atEr

mejor combinacion para mage es arcane/fire o arcane/frost
:>

PeKeNiTo

Para gustos colores... cada cual pensara k su combinacion es mejor...

Aunk yo os aconsejaria k sacaseis la calculadora... y echaseis unos numeros...

Fuego: Mas poderoso en menos tiempo y gastas mucho mana con lo k para matar a un tio esta bien pero mas no

Frio: Mucho mas estable... sus rangos de dmg no varian tanto y con talentos sus criticos pueden ser superiores a los de fuego... casteos mas cortos y gasto de menos mana...

Arcane: El pom esta bien pero creo k gastar dicha habilidad para un polymorph es tonteria... arcane power... mortal... pero mucho coldown :S

PD: mago frio vs fuego, siempre ganara el de frio... (me baso en todos los duelos k he visto y las bg)

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