Patch 3.0.8

ChaRliFuM

Lo de los cosmics era un canteo macho, hoy mismo sin ir mas lejos en la AH de c'thun estaban a 40g la unidad xD. Alguno se habra hecho rico xDD

B

Por fin cojones...

  • Ritual of Summoning: Will now create a summoning portal object which can be re-used for multiple summons for 5 minutes.
PiTiFiNi

#62 que es lo de absorve un 100% del mana maximo?

B

No, es lo de invocar a miembros del grupo, que antes, bueno, aún ahora, es 1 piedra por summon. Supongo que ahora crearás el portal y se quedará 5 minutos para que puedas ir summoneando.

B

#15, no te equivoques: Avenging Wrath: Divine Shield, Divine Protection, and Hand of Protection, and Avenging Wrath cannot be used within 30 seconds of each other anymore. Forbearance removed from Avenging Wrath.

La pompa dura 12 secs, y según este cambio los paladines no podrán utilizar ninguna de esas habilidades seguidas, sino que tendrán que esperar 30 segundos, independientemente de que avenging wrath deje forbereance o no. Eso sí, ahora dará tiempo a usar las 2 skills en una arena, por lo que sigue siendo un buff. :)

MaPaCHe

#65 Pues basicamente eso xD

Urien

#65 y que es lo que se consigue exactamente con eso? reducen el burst dmg o es un boost al pala puro y duro?

Subclavio

Cuando implementan este parche????

B

#67, actualmente en una arena, debido a lo cortas que son, tienes que elegir entre usar divine shield o avenging wrath, ya que ambas habilidades te dejan debuff de forbereance de 2 minutos que te impide utilizar las dos. Sin embargo, con el nuevo parche los paladines podrán usar divine shield y, a los 30 segundos, avenging wrath. De esta forma pueden usar estas 2 skills en un lapso corto de tiempo pero no a la vez, que es lo que se quería evitar.

En cuanto a lo que preguntas, "reducen el burst dmg o es un boost al pala puro y duro?" no es ninguna de las dos cosas.

Urien

entonces es un cambio para que los palas puedan usar pompa y alas en la misma arena no? vaya tela, desde luego hace mucho ke no veo alas ni en una bg ni en una arena.

YOINK

yo creo que con el parche la cosa sera....salir con alas mamporrear y cuando estes bajo de vida tirar de burbujita curarte y seguir mamporreando a continuacion xD.

Urien

#71 a ver si termino de entenderlo bien xD, si tienen alas no pueden tirarse pompa en 30s verdad? a la que se pongan alas el pala será el focus mas lógico digo yo xD

MaPaCHe

Hay varias habilidades de Paladin que te pone un debuff de 2minutos llamado "Forbereance", durante esos dos minutos, no puedes usar otra habilidad que te deje ese debuff. Las habilidades son las alitas, las dos pompas y el bop (vamos, como las conoce to dios xD)

Ahora haran que te puedas tirar las alitas y a los 30secs, usar la pompa, fin xD

YOINK

pues eso...alas y pompa a los 30 segundos, con suerte si no has nmuerto xD

Urien

Vale, ya lo capto, y el burst del pala ¿baja por lo de todo el daño reducido 50% mientras estas en pompa o esta mas o menos compensado con lo del atack speed?, lo que me gustaria saber es que cambia en la forma de jugar del pala (si es que cambia algo más aparte de lo de usar alas al os 30s de usar pompa xD).

Urien

Notas en #87

MaPaCHe

Comando Spoiler...

hyteric
  • Spirit Walk: This Feral Spirit ability will now properly clear roots and snares from the Shaman master.
  • Stoneclaw Totem: The tooltip has been revised to indicate the damage absorb shield also works on the Stoneclaw Totem itself.

Alguien me traduce eso? no comprendo

Urien

#77 ke se ponen muchos patch notes en spoiler o ke? ke te pasa ultimamente ke tienes la mania de tocarme los cojones en todos los hilos?

MaPaCHe

Cojones, es para no bajar la pagina mil, suceptible xD

NiBeLHe1M

El cambio al glyph del death & decay es una guarrada :'(

Poniendo instant el casteo del orb de wintergrasp, muy rara vez no ganara la faccion atacante.
Lo que no he visto es si meten ya los nuevos items pvp que se compran con las marcas de wintergrasp :s

#78

  • Arreglan el Spirit Walk para que funcione correctamente a la hora de kitar raices y habilidades q ralentizan el movimiento.
  • Supongo q simplemente modifican la descripcion de la habilidad para q kede mejor explicada (nose si pq nose como funciona el totem o pq esta mal expresado en la nota, pero no entendi lo q indicara el tooltip con este cambio).
B

ahora es cuando llega un alma caricativa y lo traduce todo sin pedir nada a cambio.

Fr4n-pOtR3

#75 ni buff ni nerf la pompa, antes atacabamos un 100% mas lento en pompa. Es relativamente lo mismo perder un 50% de daño, ademas el pala que use la pompa apra atacar es tonto tonto.

Sust0

#83 La diferencia es que en pompa podía saltar el seal of command, tirar crusader strike y divine storm, que aunque atacaras 100% más lento, hacian un daño normal. Ahora las skills harán un 50% menos de daño por lo que si es un nerf.

YOINK

yo creo que todo paladin retry que utilizara la pompa como arma ofensiva se estaba confundiendo, para mi siempre ha sido una opcion para defenderme, para curarme cuando estaba jodido y nunca como arma ofensiva, para eso tengo las alas, y ahora puedo pegar y cuando este jodido pompa me curo aguanto 30 segundos y tiro alas para rematar, ami sinceramente no me disgusta este cambio

D4rKNiGhT

Donde coño esta el nerf del DK? además los cambios que han echo del lago de Wintersgrasp es una completa mierda.

Que puedas meterle los parches del lock al vehiculo?? pero si duraras 4 segundos! si venia un puto DK o loladin over y te bajaba el 50%, ahora vendra el puto lock y te destruira el vehiculo.

Además q le des un click a la pelota dorada y captures la zona es un putadon para los defensores.

Urien

#86 la capturan por lag de todas formas asique... tanto da.

Edito las notas aquí abajo que se han actualizado con más contenido:

World of Warcraft PTR Patch 3.0.8

The latest test realm patch notes can always be found at http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/testrealm.html

Patch notes for the currently live version can always be found at http://www.wow-europe.com/en/patchnotes/

(i) = Added in January 7th update of the official patch notes.

General

* Players may now create death knights on any realm once they reach level 55.
* Bonus Armor: The mechanics for items with bonus armor on them has changed (any cloth, leather, mail, or plate items with extra armor, or any other items with any armor). Bonus armor beyond the base armor of an item will no longer be multiplied by any talents or by the bonuses of Bear Form, Dire Bear Form, or Frost Presence.
* Racial restrictions on mounts have now been lifted. Night Elves on mechanostriders? Tauren on raptors? You're not seeing things.
* Tapping: All player spells which cause a creature to become aggressive to you will now also immediately cause the creature to be tapped.
* A new mailbox is now available at the Crows Tavern in the Dalaran Sewers.
* We have added over 60 new graveyards to Kalimdor and the Eastern Kingdoms.
* The run speed in spirit form has been increased by 50%. Night Elves in Wisp form will now move at a 75% bonus speed.
* (i) The Darkmoon Faire vendors have new items now that trade routes into Northrend have been better established.

Achievements

* The Loremaster of Kalimdor Achievement has had its quest amount reduced.
* (i) The Perma-Peddle Achievement is no longer a part of the "Fool for Love" meta-achievement.
* The Winds of the North has had its requirements changed. This achievement is now earned by getting Exalted with the Alliance Vanguard or Horde Expedition.

PvP

* (i) PvP vehicles are no longer immune to most player spells, are immune to all CC and snares, but can be diseased, poisoned, and cursed.

Arenas

* (i) Arena rating requirements for all Deadly Gladiator's Arena items have been reduced by 100.
* All rage and runic power are set to 0 when an Arena begins and the preparation period is over.
* (i) Ring of Valor: The small pillars will now rise immediately once the arena begins.

Battlegrounds
Lake Wintergrasp

* Wintergrasp Commendations can now also be purchased for the low low price of 9 Wintergrasp Marks of Honor. Players can visit their respective Wintergrasp vendors and put those Marks of Honor to use!
* (i) Wintergrasp PvP vehicles have had their health increased.
* (i) Wintergrasp Tower cannons have had their health increased.
* (i) The Wintergrasp Fortress Exterior walls have had their health increased.
* (i) The Fortress Keep door now has had its health decreased.
* (i) The Orb is now instantly clickable.
* Elementals should now always despawn when the battle begins.
* Wintergrasp now extends further south so that more revenants can be reached.
* There are now three ranks in Wintergrasp: Recruit, Corporal, and First Lieutenant.
* Players will be eligible for participation rewards after two honorable kills.
* Players will receive increased honor with increased rank.
* Players will receive additional Marks of Honor at Corporal or higher rank.
* Players will receive corporal rank at 5 honorable kills instead of two.

Strand of the Ancients

* Antipersonnel Turrets will now gain vehicle immunities, use falloff damage, and damage increased to 4000 + 200 per level to compensate for falloff.
* (i) The Strand of the Ancients Demolisher has had its health increased.
* (i) The Strand of the Ancients tower cannon has had its health increased.
* Seaforium charges have been moved closer to the graveyards on the 2nd tier.

Death Knight (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* All multi-rune abilities generate 15 runic power.
* Anti-Magic Shell: The cooldown has been lowered to 45 sec from 60 sec.
* Blood Aura now grants 2/4% instead of 1/2% healing.
* Blood Presence now grants 2/4% instead of 1/2% healing.
* Bloody Strikes will receive extra bonus damage from Pestilence.
* Bone Shield: The mitigation has been reduced from 40% to 20%.
* Corpse Explosion: Damage increased substantially, added 5 sec. cooldown, and changed cost to 40 runic power.
* Dark Command: Range increased to 30 yards.
* Death Pact now grants 40% instead of 20% healing.
* Frost Presence: The bonus armor has been increased from 60 to 80% and magic damage reduction increased from 5 to 15%.
* Heart Strike no longer has a haste debuff but will now be able to strike two targets.
* (i) Horn of Winter now has no cost and grants 10 runic power in addition to its stat buff, but has a 20 second cooldown.
* (i) Howling Blast: Cooldown removed.
* Icebound Fortitude now reduces damage by 20% instead of 50%. The amount of damage reduced increases with bonus Defense (to about 35% for 540 Defense, but can go higher).
* Night of the Dead now grants 40/70% passive area spell avoidance to your pet in addition to its current effects.
* Outbreak will no longer receive bonus damage from pestilence. The bonus from Plague Strike and Blood Boil has been increased slightly.
* Pestilence no longer has a 10 seconds cooldown.
* Raise Dead has now been split into two spells:
* Raise Dead now raises a ghoul or pet ghoul (if talented). Requires corpse dust if no humanoid corpse is nearby.

           Raise Ally now raises a fallen party member as a ghoul and has no reagent. Available at level 72. This should now last for 4 minutes.
           Rune of the Stoneskin Gargoyle (two-handed only) now grants 25 Defense and 2% Stamina.</il></ul></ul>[/html]

* Rune Strike: Damage decreased from 200% to 150% but threat increased to 150% from 100%.
* Shadow of Death: The duration has been changed from 45 seconds to 25 seconds.
* Unholy Blight had had its cost reduced from 60 to 40 runic power.
* Wandering Plague will now properly reset after being cast.
* Vampiric Blood: In addition to its current effects, also adds 20% health temporarily.
* Will of the Necropolis will now reduce the damage of any attack that takes the DK below 35% health by 5 /10/15% instead of boosting armor when wounded.

Druid (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Aquatic Form is now available from druid trainers at level 16.
* Feral Attack Power: All weapons now have the potential to grant feral attack power based on their dps (as compared to the best superior-quality weapons available at level 60). Players will see their existing feral weapons grant roughly the same attack power as they did before (+/- 2 or so), but many new weapons will be options for the feral druid. Some feral weapons have had strength converted to attack power to be more appealing to other classes able to equip them. All druids will see the amount of feral attack power granted by an item in the item tooltip, if it grants any, but other players will not see that information.
* Remove Curse and Abolish Poison can now be used in Moonkin form.
* Genesis: Now works with Tranquility and Hurricane.
* Growl: Range increased to 30 yards.
* King of the Jungle - The Bear effect is now physical, and thus cannot be dispelled.
* (i) Moonglow: This talent now also benefits Nourish.
* Nature's Grace - Now also effects Revive.
* (i) Nourish: Wild Growth applied to a target now increases the healing done by this spell by 20% like other heal over time effects.
* (i) Polearms: Now trainable by Druids.
* Primal Tenacity: Now reduces the cost of Bear Form, Cat Form, and Dire Bear Form by 17/33/50% in addition to its previous effects.
* Protector of the Pack: No longer changes value based on party size.
* Savage Roar: The buff now persists outside of Cat Form but only provides its benefits while in Cat Form.
* (i) Starfall: Instead of canceling shapeshifting, now cancels on shapeshifting into an animal form.
* Survival of the Fittest: This talent now grants 22/44/66% bonus armor in Bear Form and Dire Bear Form in addition to all of its previous effects.
* Swipe: Swipe (Cat) has now been added at level 71, dealing 260% weapon damage, costs 50 energy with no cooldown. All talents affecting the Bear Form version affect the Cat Form one as well.
* Wild Growth now has a 6 second cooldown.

Hunter (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* All Hunter pet abilities with a cooldown of 30 seconds or more are no longer on the global cooldown.
* (i) Arcane Shot: Mana cost lowered to match the cost of Steady Shot.
* Aspect of the Wild - This aspect is now raid-wide.
* Call of the Wild: The benefit from this pet talent now applies to only the Hunter and their own pet.
* Deterrence: Design changed to grant 100% parry and 100% chance to "deflect" spells coming from the front, but prevents the Hunter from attacking. Lasts 5 sec. 60 sec. cooldown.
* (i) Explosive Shot: Damage increased substantially, and additional scaling added to compensate Survival Hunters for the decrease in power of Steady Shot. No longer deals damage to secondary targets.
* Improved Tracking (Survival): This talent has been slightly re-designed. Now reads: While tracking Beasts, Demons, Dragonkin, Elementals, Giants, Humanoids and Undead, all ranged damage done to those types is increased by 1/2/3/4/5%.
* Kill Shot ? Cooldown reduced to 15 seconds, down from 35 sec.
* Kindred Spirits: This talent now grants only 3/6/9/12/15% pet damage.
* The coefficient of Rake (Cat) and Scorpid Venom (Scorpid) has been lowered.
* Readiness: No longer resets the cooldown on Bestial Wrath.
* Steady Shot: Now gains 10% of attack power as damage instead of 20%.
* Serpent's Swiftness: This talent now grants only 2/4/6/8/10% bonus attack speed to pet. The hunter attack speed bonus is unchanged.
* (i) Tranquilizing Shot has had its cooldown reduced to 6 seconds, down from 15.
* Unleashed Fury: This talent now grants only 3/6/9/12/15% pet damage.
* Viper Sting: Now drains a percentage of maximum mana.
* Volley: The damage has been reduced on all ranks by approximately 30% (including attack power scaling).

Mage (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* Arcane Blast: This ability has been significantly changed. Arcane Blast now increases the damage of the next Arcane spell by 15%. However, using Arcane Blast itself does not consume the charge itself. Each time you cast Arcane Blast, the damage of Arcane spells is increased by 15% and the mana cost of Arcane Blast is increased by 200%. This effect stacks up to 3 times and lasts 10 seconds or until any Arcane damage spell except Arcane Blast is cast.
* Arcane Flows: Now also reduces the cooldown of Evocation by 1m/2m.
* Elemental Precision: Renamed to Precision and now works on all spells.
* Evocation: Cooldown reduced to 4 min.
* Improved Blizzard: The snaring effect has been reduced to 25/40/50%.
* Slow Fall is now castable on others.
* Torment the Weak: Now works with Arcane Blast and does bonus damage against targets afflicted with any type of slow (such as the combat slow from Thunder Clap).

Paladin (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Avenging Wrath: Divine Shield, Divine Protection, and Avenging Wrath cannot be used within 30 seconds of each other anymore. Forbearance removed from Avenging Wrath.
* Divine Protection: The penalty has been removed.
* Divine Shield: The penalty has been changed so that all damage done is reduced by 50% in place of an attack speed penalty.
* Hand of Reckoning (NEW): Available on trainers at level 16. It?s a 30 yard range taunt that causes Holy damage.
* Judgements of the Pure: This Holy talent now increases the damage done by Seals and Judgements.
* Judgement of Wisdom: Now returns a percentage of base mana instead of a percentage of max mana.
* Sacred Duty: Interaction with Divine Shield and Divine Protection removed, but stamina bonus increased.

Priest (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* Abolish Disease and Cure Disease can now be cast while in Shadowform.
* Holy: Circle of Healing now has a 6 second cooldown.
* Levitate is now castable on others.
* Mana Burn: Now burns a percentage of maximum mana.

Shadow

* Shadowform: You can now shift into Shadowform while mounted or sitting.
* Vampiric Embrace- Mana cost of this spell has been removed.

Rogue (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* Fan of Knives: The cooldown has been removed. In addition, now deals 150% of weapon damage when used while daggers are equipped.
* Feint: Rank 8 now reduces the damage taken from area of effect attacks by 50% for 6 seconds in addition to its existing effects.

Shaman (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* Fire Nova Totem: Now no longer generates threat.
* Healing Way: Now only one application is required to reach full benefit. No longer stacks.
* Improved Water Shield: Lesser Healing Wave now has a reduced chance to trigger this talent.
* Magma Totem: The damage and scaling has been increased and no longer generates threat.
* (i) Mental Quickness and Static Shock have switched positions in the talent tree.
* (i) Mental Quickness: Reduces the mana cost of instant cast Shaman spells by 2/4/6% and increases spell power by an amount equal to 10/20/30% of your attack power.
* Searing Totem (Rank 4) now does the proper damage for its rank.
* Tremor Totem's duration has been increased from 2 minutes to 5 minutes.

Elemental

* (i) Elemental Oath: In addition to existing effects, now increases spell damage done by the Shaman by 5/10% while Elemental Focus Clearcasting is active.
* (i) Elemental Mastery: Redesigned. Now increases the Shaman's critical strike chance by 20% for 30 seconds. Cooldown remains at 3 minutes.
* Elemental Shields: This talent has been removed. It has now been merged with Elemental Warding.
* Elemental Warding: Now reduces all damage taken by 2/4/6%. Changed from only reducing Nature, Fire and Frost by 4/7/10%.
* New Talent: Shamanism-Your Lightning Bolt spell gains an additional 2/4/6/8/10% and your Lava Burst gains an additional 4/8/12/16/20% of your bonus damage effects.
* Storm, Earth and Fire: This talent has been moved up in the tree, and its talent points have been reduced to 3 down from 5. Wind Shock is also included in the range increase (with Earth Shock). The damage bonus to Flame Shock has been increased, up from 10/20/30/40/50 to 20/40/60.
* Unrelenting Storm: point cost reduced to 3, down from 5. Now does 4/8/12%

Warlock (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Demon Armor and Demon Skin: Armor increased by approximately 120%.
* (i) Demonic Circle: The teleport now clears all snare effects.
* Drain Mana: Now drains a percentage of maximum mana.
* Emberstorm: Now works with Conflagrate.
* Ritual of Summoning: Will now create a summoning portal object which can be re-used for multiple summons for 5 minutes.

Warrior (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* Bloodthirst: Charges have been decreased to 3, but the effect has been raised to 1% per charge.
* Fury: Bloodsurge: Now has a chance to trigger from any hit with Heroic Strike, Bloodthirst, or Whirlwind.
* Fury:Titan's Grip: The hit chance penalty has been removed.
* Taunt: Range increased to 30 yards.

Professions
Alchemy

* All flasks no longer require an alchemy lab to create.
* (i) The Cooldown on Transmute: Titanium has been reduced to 1 day, and the materials required have been simplified.
* (i) Reduced the cooldown on Northrend Alchemy Research from 7 days to 3 days.
* (i) The chance to discover a Northrend transmutation has been increased.
* (i) Changed the Crazy Alchemist Potion so it always gives health and mana. It also grants the benefit of another random potion effect.
* (i) Potion of Nightmares functionality changed. You can now move to interrupt the effect, and damage taken is no longer increased while you are under the effects of this potion.
* (i) Added a new recipe for Ethereal Oil to grand master alchemy trainers.
* (i) You can now discover a recipe for the Elixir of Water Walking with Northrend Alchemy Research.

Blacksmithing

* Reduced the spell power on the Titansteel Guardian to bring it in line with its item level.
* Increased the material requirements to make high level frost resistance gear created with blacksmithing.
* (i) Increased the materials required to make several recipes that require cobalt.
* (i) Added a new recipe for shield reinforcements that increases the block value of shields.

Cooking

* (i) A recipe has been added for Kungaloosh. You can learn this recipe from an NPC in the Dalaran sewers once you have completed the quest 'The Taste Test' in Sholazar Basin.
* (i) A recipe for the incredible Fish Feast can now be purchased for Dalaran Cooking Awards.
* (i) Succulent Orca Stew and Shoveltusk Soup have been removed from the requirements for any cooking achievements as they will not be added to the game.
* (i) A new recipe for Worg Tartare is now available for purchase with Dalaran Cooking Awards. This delicacy imbues hit rating and Stamina upon those brave enough to eat it.

Enchanting

* (i) Many high level enchantment recipes have had the amount of Infinite Dust and Greater Cosmic Essence requirements significantly reduced, but with Dream Shards being added to them.
* (i) Increased the Fire damage inflicted by the Icebreaker weapon enchantment.
* (i) Reduced the armor penalty granted by the Berserking weapon enchantment.
* (i) Added a new recipe to enchant bracers with Stamina. You can buy this recipe from Vanessa Sellers in Dalaran.
* (i) Added a new recipe to enchant a weapon with Stamina. You can buy this recipe from Vanessa Sellers in Dalaran.

Engineering

* Engineers may now be able to properly engineer Centrifuge Constructs.
* (i) Reduced the cooldown and increased the duration of the effect for Hyperspeed Accelerators.
* (i) Added a new recipe for epic plate spell power goggles.
* (i) Weakness Spectralizers are now usable by druids.
* (i) The Saronite Bomb recipe now creates a lot more bombs for the same material cost. While this breakthrough was discovered by goblins, all engineers can take advantage of it.
* (i) Gnomish Lightning Generator has had its cast time and cooldown reduced.

Inscription

* (i) Jessica Sellers, a new vendor in the Dalaran inscription shop, will sell most inscription inks for the cost of one Ink of the Sea. She also sells Snowfall Ink for multiple Inks of the Sea.
* (i) A new recipe for Glyph of Arcane Blast has been added to Master and Grand Master Inscription trainers.
* (i) Glyph of Death Decay has been changed to grant 20% additional damage instead of its current effect.
* (i) Glyph of Invisibility duration has been increased.
* Glyph of Deterrence: Now -10 seconds instead of -20.
* Glyph of Holy Light now affects friendly targets in a larger radius.
* Glyph of Horn of Winter now increases the duration by 60 sec.

Jewelcrafting

* (i) Added a new recipe to convert a frozen orb and some green quality gems into several superior quality gems.
* (i) Reduced the spell power granted by the use effect of "Figurine - Twilight Serpent", but reduced the cooldown significantly.

Leatherworking

* Iceborne Belt pattern skill up range has been increased to the correct range.
* (i) The epic leg armor patches now require a Frozen Orb in addition to their other materials.

Mining

* (i) Mining veins and deposits no longer require multiple hits to receive all the ore. Players will receive around the same amount of ore, stone, and gems they would have received from multiple hits.
* Weakened Giants and Iron Rune Sentinels can now be correctly mined.

Skinning

* Increased the critical strike rating granted by ranks 5 and 6 of Master of Anatomy.
* Carrion Fleshstrippers are now skinnable.

Tailoring

* (i) Reduced the cloth required to make a Bolt of Imbued Frostweave.
* (i) Simplified the materials required for Shining Spellthread and Azure Spellthread.
* (i) Reduced the eternals required to make Brilliant Spellthread and Sapphire Spellthread, but increased the number of Iceweb Spider Silk.
* (i) Greatly reduced the materials required to make the self-only tailoring leg enchants (Master's Spellthread and Sanctified Spellthread), but these recipes no longer grant any skill gains.
* (i) Reduced the training cost for the normal Flying Carpet.
* (i) Ebonweave now requires the tailor to be in the Maw of Neltharion in Dragonblight to create it.
* (i) Spellweave now requires the tailor to be at the Azure Dragonshrine in Dragonblight to create it.

Quest

* The quest, "Scare the Guano Out of Them!" now only requires 10 Darkclaw Guano, down from 15. Also, only the character that scared the bat, or their party, may now loot the guano.
* Shoveltusk Meat obtained during the quest; "Shoveltusk Soup Again?" is now correctly flagged as a quest item with no sell price.
* During the quest, "Scalped!? you can no longer use Ahunae's Knife to scalp kills that you aren't tapped to.
* The path followed by the Har'koa's Kitten during the quest, "I Sense a Disturbance" has been improved.
* Westguard Sergeants, Winterhoof Braves, and Ethereal Frostworgs should no longer attempt to attack their opposite faction counterparts unless the character controlling them is first attacked.
* Westguard Sergeant and Winterhoof Brave demoralizing shouts will now only affect the Winterskorn Vrykul and worgs at Skorn.
* Various fixes to the Queen Angerboda event during the quest, "The Slumbering King".
* The daily quest, "Shoot 'Em Up" now only requires 15 Jotunheim Proto-Drakes to be shot down, down from 20. As well, the harpoon now only costs 5 energy to shoot, (down from 10.)

Dungeons and Raids
The Obsidian Sanctum

* Players will now be affected by Twilight Residue when they leave the Twilight Realm. Twilight Residue grants immunity to Fire and Shadow damage for a few seconds.

User Interface

* (i) Chat frames can now be made "Noninteractive". When in this state, they will ignore all clicks.
* (i) Various filters can now be applied to Achievements.
* (i) A special UI for chatting with GMs has been added.
* For additional notes on Lua and XML changes please visit the US UI & Macros Forum: http://forums.worldofwarcraft.com/board.html?forumId=11114&sid=1

Items

* Amberglow Signet now correctly grants Hit Rating.
* (i) Deadly Gladiator's Refuge has had its 4 piece set bonus changed. It now reduces the cooldown of Swiftmend by 2 seconds.
* Deadly Gladiator's Staff has had the Agility and Critical strike rating restored to ratios consistent with other instances of the Gladiator's Staff.
* (i) Dreamwalker Battlegear: The Rip bonus is now 4 seconds instead of 3.
* (i) Dreamwalker's Regalia 2 piece bonus has been changed to reduce the mana cost of Lifebloom.
* Gifts and Pledges of Adoration for the capital cities are now soulbound.
* The Flag of Ownership now has only a 60s cooldown to match the 60s duration of the flag.
* The following crafted weapons have had their stats adjusted to properly reflect their intended power:

           Corroded Saronite Edge
           Corroded Saronite Woundbringer
           Cudgel of Saronite Justice
           Furious Saronite Beaststick
           Saronite Spellblade
           Saronite Shiv
           Savage Cobalt Slicer
           Notched Cobalt War Axe
           Sturdy Cobalt Quickblade
           Cobalt Tenderizer

* Living Lashers can now properly be skinned with Herbalism.
* Players can now open clams while riding a vehicle, sitting, mounted, stealthed, and invisible.
* Reduced the stats on the Savage Cobalt Slicer to match the weapon's level.
* Some low-level rogue pvp gloves were accidentally omitted from the patch 3.0.3 update. This has been rectified.
* Some neglected creatures in Icecrown have found the contents of their pockets.
* Totem of Hex now correctly grants 165 spell power to Chain Lightning and Lightning Bolt, up from 85.
* The white Polar Bear mount is now the proper (larger) size.

World Environment

* Incapacitating Shout now has an 8 second duration.
* Conquered Soul of the Blightcallers are no longer AE immune.
* Corrected a raid emote in Violet Hold to display the proper creature name.
* Corrected a redundant aura tooltip for Locust Swarm in Naxxramas.
* Several creatures in the Construct Quarter of Naxxramas did not have Heroic values for hit points and damage.
* Storm Peaks, Grom'arsh Crash Site - Peon Gakra is now an innkeeper and the zeppelin hull, an inn.

Bug Fixes

* Fixed a bug with a Wild Mustard plant that was under the ground in Dalaran.

Racials

* Berserking: Can now be used properly while under the affects of Hand of Protection.
* Heroic Presence: Now works properly in Ghost Wolf Form.
* Shadowmeld: This ability will now properly restore threat when it is cancelled. In addition, it will correctly remove a player from combat if it is active when that player is the last person left alive that the creature hates. This ability is now also unusable while affected by Faerie Fire.
* Will of the Forsaken: Using this ability while disoriented would trigger it?s cooldown to no affect; it is no longer useable while disoriented.

Classes
Death Knight (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Blood Aura Will now always do the correct amount of healing, based on the actual damage taken of the target.
* (i) Blood Caked Blade: Now does the proper damage amount when triggered by an off-hand weapon.
* (i) Bloody Strikes: The tooltip for this talent now has correct values.
* (i) Butchery: Will now always grant 20 runic power, regardless of the creature type killed.
* (i) Chains of Ice: This ability is no longer able to land on death knights who have Anti-Magic Shell active.
* (i) Crypt Fever: It is no longer possible to have a duration longer than the disease which caused it. Will also no longer incorrectly increase Death and Decay damage.
* (i) Corpse Explosion: Fixed a bug where how much Runic Power the Death Knight had was affecting the damage done, and also increased the damage substantially.
* (i) Dancing Rune Blade: The weapon no longer echoes the Raise Dead and Army of the Dead spells. In addition it will now more closely match the master?s damage and will cast Rune Strike when its master does.
* (i) Death Chill: The effect from this talent will no longer be consumed if Killing Machine is active.
* (i) Death Pact: This will no longer cause guards to attack the Death Knight.
* (i) Desecration: will no longer break stealth.
* (i) Ebon Plague: It is no longer possible to have a duration longer than the disease which caused it. It will no longer stack with Crypt Fever used by another character.
* (i) Frost Fever: This talent now works properly when spell reflected.
* (i) Gnaw: This ghoul ability is now able to be set on autocast.
* (i) Icy Clutch: This will now be applied properly in all cases to targets that gain Frost Fever via the Pestilence ability.
* (i) Mark of Blood now works correctly with periodic damage.
* (i) Pestilence: The diseases will now spread correctly even when the damage from Pestilence kills the primary target.
* (i) Raise Dead no longer puts you in combat when you cast this spell.
* (i) Tundra Stalker (Rank 1) will now work properly on Death and Decay.
* (i) Unholy Blight: Will no longer cause spell pushback.

Druid (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Bear Form: This ability will now grant the correct attack power per level for levels 71-80.
* (i) Entangling Roots: When determining if a new Entangling Roots should overwrite an old one, and will now calculate the correct damage modifiers for the creature type of the target.
* (i) Maim: Tooltip adjusted to match the duration the ability has always had.
* (i) Opening: Opening doors and objects should no longer cause shapeshifted forms to be cancelled.
* (i) Rake: The initial damage from this ability is now properly considered bleed damage, and will be increased by Mangle and Trauma.
* (i) Savage Fury - Mangle (Bear) damage was being increased by a higher percentage than intended. This has been fixed, and in result Mangle (Bear) should see roughly a 16% damage reduction. Also fixed a bug with Savage Fury where the Rake bleed effect was not being increased.
* (i) Starfall will no longer cause nearby creatures to become hostile for no apparent reason while the Druid is affected by fear effects. In addition, it will no longer pick ambient creatures as targets.
* (i) Survival Instincts: The extra health from this ability now persists in all forms, but the ability can only be activated in Cat Form, Bear Form, or Dire Bear Form. This prevents the health gain from occurring multiple times if constantly shapeshifting.
* (i) Swiftmend: Riptide will no longer cause this ability to light up, and this ability will no longer sometimes consume Earthliving off the target.

Hunter (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Aspects: All aspects now have a 1 second global cooldown.
* (i) Aspect of the Beast: Will now increase Hunter pet attack power by the correct amount.
* (i) Aspect of the Viper: Beast Lore, Scare Beast, and Tame Beast will no longer trigger mana regeneration from this ability.
* (i) Call of the Wild: Now only works on the pet and their own master.
* (i) Carrion Feeder: No longer causes extremely large amounts of threat when the pet gains happiness.
* (i) Chimera Shot: The secondary effects of this shot will now still be triggered even when the target dies from the ability's damage.
* (i) Cower: Now longer shares a cooldown with Growl, but has its own separate cooldown.
* (i) Dust Cloud: This pet ability will now be cast by the pet at the target instead of while they are moving toward the target.
* (i) Marked for Death: Now works properly for Steady Shot and Glyph of Steady Shot.
* (i) Master's Call: Now makes the pet immune to roots and snares for the duration as well, allowing the pet to break roots on the target even when the pet is rooted.
* (i) Nether Shock: Pets will now correctly use this ability on all targets, not just mana users.
* (i) Noxious Stings: When this talent triggers Wyvern Sting, the Wyvern Sting will now last the proper duration.
* (i) Owl's Focus: Free abilities will no longer consume this effect.
* (i) Prowl: This ability will no longer sometimes turns atuocast on by itself.
* (i) Sniper Training: Now increases the damage of Aimed Shot by the correct amount.
* (i) Spirit Strike: This pet ability's duration and period have both been reduced to 6 seconds.
* (i) Spore Cloud: This ability will now work properly.
* (i) Swipe: The tooltip has been adjusted.
* (i) Tracking: Entering an arena no longer disables tracking types.
* (i) Fixed a bug that allowed Viper's Sting to target death knights. They are now invalid targets.

Mage (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Arcane Missiles: This spell now only has one chance to trigger Arcane Concentration.
* (i) Brain Freeze: This talent can now be triggered by Blizzard.
* (i) Burnout: This talent will now properly charge the mage additional mana when Living Bomb causes a critical strike.
* (i) Fingers of Frost: This talent can now trigger properly from Frost Armor.
* (i) Frost Nova: Will now properly overwrite the effect of Shattered Barrier and of Frostbite.
* (i) Icy Veins: The spell pushback reduction from this talent now works on Frostfire Bolt.
* (i) Improved Scorch: This talent no longer triggers effects that trigger on casting a spell.
* (i) Incanter's Absorption: This talent will now work properly when the mage is sitting.
* (i) Living Bomb: Now triggers Ignite when it causes a critical strike. In addition, the final explosion will now still occur even if the mage is affected by a crowd control effect.
* (i) Molten Fury: This talent will now interact correctly with Torment the Weak.
* (i) Precision: Frostfire Bolt will no longer receive double the intended benefit from this talent.
* (i) Spell Power: Now affects the critical strike chance of Blizzard.

Paladin (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Devotion aura: When mixing two different ranks of this ability in a party, players will no longer sometimes see a spurious second copy of the buff.
* (i) Hand of Freedom: Now works properly against the froststorm Breath Hunter pet ability.
* (i) Judgement of Blood, Judgement of Command, and Judgement of the Martyr will now gain the correct damage modifiers for the creature type of the target.
* (i) Judgement of Light: The tooltip has been corrected to remove the implication that it only works on melee attacks.
* (i) Judgment of the Wise: The amount of mana gained has been corrected to match the tooltip.
* (i) Pure of Heart: This talent will no longer cause Curse of Agony to do more damage than intended.
* (i) Repentance: Avenger's Shield no longer breaks Repentance, but unfortunately, Seal of Vengeance and Corruption damage will break it again. This will be corrected in a future patch.
* (i) Righteous Vengeance: This talent will now calculate its damage correctly when the damage is absorbed. In addition this ability will no longer cause excessive damage when refreshed on targets with damage reduction effects active.
* (i) Seal of Command: The tooltip has been adjusted to show the damage gained from spell power.
* (i) Shield of Righteousness now properly shares a cooldown for both ranks.

Priest (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Dispersion: This ability can no longer be cast while affected by Cyclone; doing so consumed the cooldown to no effect.
* (i) Guardian Spirit: It is no longer possible for simultaneous killing blows to trigger the heal from this ability multiple times.
* (i) Improved Holy Concentration: The tooltip has been rewritten to indicate that this talent reduces cast time rather than providing haste.
* (i) Mind Flay - Fixed a bug with targeting where you would not deal damage if not facing the target while channeling. Also corrected an issue where the damage from this ability was slightly delayed.
* (i) Prayer of Mending: Will now only benefit from the healing talents of the priest who cast the original spell.
* (i) Rapture: This talent will now correctly return mana for Power Word: Shield based on the caster?s mana poll instead of the target's mana pool.
* (i) Shadow Weaving: Shadow Word: Death: Will now only apply one copy of this buff per cast.
* (i) Shadow Word: Pain now will gain the correct damage modifiers for the creature type of the target.
* (i) Surge of Light: Prayer of Mending will no longer sometimes cause Surge of Light to trigger on Priests who do not have that talent.

Rogue (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Envenom: The tooltip values have been corrected to be accurate.
* (i) Fan of Knives: All poisons will now trigger correctly when used with this ability.
* (i) Honor Among Thieves: The bug where stacking multiple rogues with this talent caused them all to gain additional combo points has been fixed. In addition, it no longer cancels eating and drinking if a party member gains a critical strike while it is active.
* (i) Killing Spree: This ability no longer breaks stealth if it fails due to all targets being out of range.
* (i) Mutilate: this ability will no longer give poisons on the off-hand weapon two chances to be triggered.
* (i) Turn the Tables: This talent no longer generates threat when it triggers.

Shaman (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Chain Heal: This spell will now give an invalid target error message if the primary target is a totem.
* (i) Earth Shield: Now correctly uses the Shaman?s own spell critical strike chance to determine the chance of a critical heal.
* (i) Elemental Shields was reducing flat physical damage, not a percentage. Now properly reduced by a percentage.
* (i) Lava Lash - Fixed a bug which allowed you to use the ability even if you had a shield in offhand. Now requires a 1hand axe, fist or dagger to be able to be used.
* (i) Fixed a bug where Thunderstorm (Elemental) was knocking back 15 yards, instead of 20. It should now roughly knockback the correct length of 20 yards.
* (i) Magma Totem: Fixed a bug that capped the damage of this ability at too low of a level.
* (i) Resistance Totems: Players will no longer see two copies of these buffs when two shamans cast the totems simultaneously.
* (i) Spirit Walk: This Feral Spirit ability will now properly clear roots and snares from the Shaman master.
* (i) Stoneclaw Totem: The tooltip has been revised to indicate the damage absorb shield also works on the Stoneclaw Totem itself.

Warlock (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Corruption will now gain the correct damage modifiers for the creature type of the target.
* (i) Create Healthstone: Attempting to create a healthstone when you already have one no longer consumes mana or triggers the cooldown of this ability.
* (i) Demonic Circle: Teleport: the button for this ability will now darken when the Warlock is out of range of the Demonic Circle and will light up when the Warlock is in range.
* (i) Demon Power Scaling: Spell power gained from spirit via the Fel Armor ability will now properly affect the scaling of spell power and attack power on summoned demons.
* (i) Drain Mana: This spell will no longer cancel when the target?s mana poll is low or the caster?s mana poll is full. It also now generates a very small amount of threat instead of no threat.
* (i) Everlasting Affliction: Will now calculate correct damage values for Corruption when it is refreshed in all cases.
* (i) Haunt: Will now gain correct damage modifiers for the creature type of the target. In addition, this ability is now limited to a single target as intended. This also now works properly when refreshed on its current target.
* (i) Mana Feed: This talent will no longer sometimes fire for warlocks who do not have the talent.
* (i) Master Conjuror: Tooltip revised to indicate it does not increase the damage bonuses of Firestones or Spellstones.
* (i) Metamorphosis: The bonus armor effect from this ability will now calculate properly and interact correctly with armor buffs and debuffs.
* (i) Ritual of Doom: A Doomguard summoned with this spell will now scale properly from its master's stats.
* (i) Shadow Embrace: This ability will now create a separate debuff stack for each Warlock with the talent, and each warlock will benefit properly from his or her own debuff.
* (i) Shadow of Death: This ability will no longer cause tracking abilities to become inactive when the death knight becomes a ghoul.
* (i) Soul Siphon: Will now gain the correct damage modifiers for the creature type of the target.
* (i) Twisted Faith: This talent will no longer sometimes cause Shadow Word: Pain to fail due to a more powerful spell being in effect.
* (i) Unstable Afflcition: Will now gain the correct damage modifiers for the creature type of the target.

Warrior (Skills List / Talent + Glyph Calc.)

* (i) Damage Shield: Rank 1 of this ability now works properly.
* (i) Heroic Throw no longer triggers the snare from Mage Frost Armor.

PvP

* (i) The Wintergrasp Aura should now properly update in all instances, transferring the buff when the zone control changes.
* (i) Arena: Dalaran Sewer: The Flush effect which pushes players out will now also remove the ability to use Demonic Circles summoned during the arena start time.

Items

* (i) Idol of the Emerald Queen: This idol was providing greater healing than implied by its tooltip. It has been reduced to correct value.
* (i) Glyph of Ambush: This glyph will now interact correctly with Initiative when Ambush is used outside of combat range.
* (i) Glyph of Charge: The stun from Charge will now work properly when Charge is used with the extra range from this glyph.
* (i) Glyph of Corpse Explosion: Additional explosions from this glyph will no longer consume Unholy Runes.
* (i) Glyph of Rejuvenation: The heal from this glyph is now properly considered a periodic heal.
* (i) Gronstalker Set: The Aspect of Viper bonus from this set has been changed to work correctly with the redesigned Aspect of the Viper.
* (i) Mana Potions: Warriors and Death Knights now receive a correct error message when attempting to use mana potions.
* (i) Scrolls: Buffs from scrolls can now only be overwritten by more powerful scrolls.
* (i) Soul Preserver: This item will now interact correctly with Desperate Prayer, Lay on Hands, Riptide, and Wild Growth.
spideryo

En español es asi, para kien lo kiera:

General

* Ahora los jugadores podrán crear caballeros de la Muerte en cualquier reino una vez lleguen a nivel 55.
* Bonus de armadura: El funcionamiento de los objetos con bonus de armadura ha cambiado (cualquier objeto de tela, cuero, malla o de placas con armadura extra, o cualquier otro tipo de objeto con armadura). El bonus de armadura que sobrepase la armadura base de un objeto ya no se multiplicará por talentos o por bonus de Forma de oso, Forma de oso temible o Presencia de escarcha.
* Se han eliminado las restricciones raciales para las monturas. ¿Elfos de la noche sobre mecazancudos? ¿Tauren sobre raptores? No, no son imaginaciones tuyas.
* Reclamar monstruos: Todos los hechizos de jugador que provoquen que una criatura se vuelva agresiva contra ti ahora también provocarán que "te quedes" ese monstruo.
* Ahora hay un nuevo buzón disponible en la Taberna de los Cuervos en las Cloacas de Dalaran.
* Hemos añadido más de 60 nuevos cementerios a Kalimdor y a los Reinos del Este.
* Ha aumentado un 50% la velocidad al correr en forma de espíritu. Los elfos de la noche en forma de fuego fatuo se moverán ahora a una velocidad del 75%. 

Logros

* Se ha reducido el número de misiones para obtener el logro Maestro cultural de Kalimdor.
* Los requisitos de Los vientos del norte han cambiado. Este logro ahora se obtiene al hacerse Exaltado con Vanguardia de la Alianza o con Expedición de la Horda. 

JcJ

* Arenas
      o Toda la ira y poder rúnico se ponen a cero al comienzo de la Arena y una vez que el tiempo de preparación ha terminado. 
* Campos de batalla
      o Lago Conquista del Invierno
            + Las menciones de Conquista del Invierno ahora se pueden comprar por un fantástico precio de 9 marcas de Honor de Conquista del Invierno. ¡Los jugadores podrán visitar a sus respectivos vendedores de Conquista del Invierno y darles un uso a las marcas de Honor!
            + Ahora los elementales deberían desaparecer siempre cuando comienza la batalla.
            + Ahora Conquista del Invierno se ha extendido más al sur para poder alcanzar a un mayor número de aparecidos.
            + Ahora hay tres rangos en Conquista del Invierno: Recluta, Cabo y Teniente primero.
            + Los jugadores tendrán la posibilidad de recibir recompensas por participar si realizan dos muertes con honor.
            + Los jugadores recibirán más honor cuanto más rango tengan.
            + Los jugadores recibirán un mayor número de marcas de Honor con el rango de Cabo o un rango superior.
            + Los jugadores recibirán el rango de Cabo con 5 muertes con honor en lugar de con 2. 
      o Playa de los Ancestros
            + Ahora las torretas anti personas obtendrán inmunidad de vehículo, usarán daño de caída y el daño ha aumentado a 4000 + 200 por nivel para compensar la caída.
            + Las cargas de seforio se han puesto más cerca de los cementerios del nivel 2. 

  Caballeros de la Muerte
      o Todas las facultades multirrunas generan 15 p. de poder rúnico.
      o Caparazón antimagia: el tiempo de reutilización se ha reducido de 60 a 45 s.
      o Aura de sangre ahora otorga una sanación de un 2/4% en lugar de 1/2%
      o Presencia de sangre ahora otorga una sanación de un 2/4% en lugar de un 1/2%.
      o Golpes sangrientos recibirá un bonus de daño adicional de Pestilencia.
      o Escudo óseo: La reducción de daño se ha reducido de un 40% a un 20%.
      o Deflagración de cadáver: El daño se ha aumentado considerablemente, se han añadido 5 s de tiempo de reutilización y el coste se ha cambiado a 40 p. de poder rúnico.
      o Orden oscura: La distancia se ha aumentado a 30 metros.
      o Pacto de la Muerte ahora otorga una sanación de un 40% en lugar de un 20%.
      o Presencia de escarcha: El bonus de armadura se ha aumentado de un 60% a un 80% y la reducción de daño mágico se ha aumentado de un 5% a un 15%.
      o Golpe en el corazón ya no tiene una penalización de celeridad, pero ahora podrá golpear a dos objetivos.
      o Cuerno de invierno ahora no tiene coste y otorga 10 p. de poder rúnico además de su ventaja de estadísticas, pero tiene un tiempo de reutilización de 30 s.
      o Entereza ligada al hielo ahora reduce daño un 20% en lugar de un 50%. La cantidad de daño reducido aumenta con el bonus de defensa (aproximadamente un 35% por cada 540 p. de defensa, pero puede ser mayor).
      o Noche de los muertos ahora otorga un 40/70% de reducción de daño pasiva de los hechizos de área de efecto a tu mascota además de sus efectos actuales.
      o Brote ya no recibirá bonus de daño de Pestilencia. El bonus de Golpe de peste y Hervor de sangre se ha aumentado ligeramente.
      o Pestilencia ya no tendrá un tiempo de reutilización de 10 segundos.
      o Levantar a los muertos ahora se ha dividido en dos hechizos:
            + Levantar a muerto ahora devuelve a la vida a un necrófago o a un necrófago mascota (si posee ese talento). Requiere polvo de cadáver si no hay ningún cadáver de humanoide cerca.
            + Levantar a aliado ahora devuelve a la vida a un miembro del grupo caído como necrófago y no necesita componentes. Disponible en el nivel 72. Ahora debería tener una duración de 4 minutos. 
      o Runa de la gárgola piel de piedra (solo de dos manos) ahora otorga 25 p. de defensa y un 2% de aguante.
      o Golpe con runa: El daño se ha reducido de un 200% a un 150%, pero la amenaza se ha aumentado de un 100% a un 150%.
      o Sombra de muerte: La duración ha cambiado de 45 segundos a 25.
      o Añublo profano ha visto su coste reducido de 60 p. a 40 p. de poder rúnico.
      o Peste vagante ahora se restablecerá correctamente después de haberla lanzado.
      o Sangre vampírica: Además de sus efectos actuales, también añade un 20% de salud de manera temporal.
      o Voluntad de la necrópolis ahora reducirá el daño de cualquier ataque que reciba el caballero de la Muerte cuando su salud esté por debajo del 35% un 5/10/15% en lugar de potenciar la armadura al recibir daño. 

  Druidas
      o Poder de ataque feral: Todas las armas ahora tienen el potencial de otorgar poder de ataque feral basado en su daño por segundo (al igual que las armas de calidad superior disponibles para el nivel 60). Los jugadores verán que las armas ferales que ya posean otorgarán aproximadamente el mismo poder de ataque que antes (cerca de +/- 2), pero muchas de las nuevas armas serán opciones para el druida feral. La fuerza de algunas armas ferales se ha convertido en poder de ataque para resultar más atractivas a otras clases que también las pueden equipar. Todos los druidas verán la cantidad de poder de ataque feral otorgada por un objeto en su descripción, pero otros jugadores no podrán ver esos datos.
      o Eliminar maldición y Suprimir veneno ahora se pueden usar al estar bajo forma de lechúcico lunar.
      o Génesis: Ahora funciona con Tranquilidad y Huracán.
      o Bramido: El alcance se ha aumentado a 30 metros.
      o Rey de la selva: El efecto de oso ahora es físico y, por lo tanto, no se puede disipar.
      o Gracia de la Naturaleza: Ahora también afecta a Revivir.
      o Armas de asta: Ahora los druidas pueden aprender a usarlas.
      o Tenacidad primigenia: Ahora reduce el coste de Forma de oso, Forma felina y Forma de oso temible un 17/33/50% además de los efectos que provocaba anteriormente.
      o Protector de la manada: Ya no tiene en cuenta la cantidad de miembros de tu grupo.
      o Rugido salvaje: El beneficio ahora se mantiene aunque el druida no esté bajo Forma felina, pero solo otorga beneficios si se está bajo Forma felina.
      o Lluvia de estrellas: Ahora en lugar de interrumpirse al cambiar de forma, se interrumpe al cambiar a cualquier forma animal.
      o Supervivencia del más fuerte: Este talento ahora otorga un 22/44/66% de bonus de armadura bajo Forma de oso y Forma de oso temible además de los efectos que provocaba anteriormente.
      o Flagelo: Flagelo (felino) se ha añadido ahora al nivel 71 e inflige un 260% de daño de arma, tiene un coste de 50 p. de energía y no tiene tiempo de reutilización. Todos los talentos que afecten a la versión de oso también afectarán a la versión felina.
      o Crecimiento salvaje ahora tiene un tiempo de reutilización de 6 segundos. 

  Cazadores
      o Todas las facultades de la mascota del cazador con un tiempo de reutilización de 30 segundos o más ya no entrarán en el tiempo de reutilización global.
      o Disparo Arcano: El coste de maná se ha reducido para que corresponda con el coste de Disparo firme.
      o Aspecto salvaje: Este aspecto se aplica ahora a toda la banda.
      o Llamada de lo Salvaje: El beneficio de este talento de mascota ahora se aplica únicamente al cazador y a su mascota.
      o Disuasión: El diseño ha cambiado para otorgar un 100% de probabilidad de parar y un 100% de probabilidad de "desviar" hechizos recibidos de frente, pero impide que el cazador pueda atacar. Dura 5 segundos. 60 segundos de tiempo de reutilización.
      o Disparo explosivo: Se ha aumentado el daño considerablemente y se ha aumentado la escala para compensar a los cazadores con rama de Supervivencia por la reducción de poder de Disparo firme. Ya no inflige daño a segundos objetivos.
      o Rastreo mejorado (Supervivencia): Este talento ha visto modificado su diseño ligeramente. Ahora dice: Mientras rastreas bestias, demonios, dragonantes, elementales, gigantes, humanoides y no-muertos, todo el daño a distancia que infliges a este tipo de criaturas aumenta un 1/2/3/4/5%.
      o Disparo mortal: El tiempo de reutilización se ha reducido de 35 a 15 segundos.
      o Almas gemelas: Este talento ahora otorga solo un 3/6/9/12/15% el daño de la mascota.
      o El coeficiente de Arañazo (Felino) y Veneno de escórpido (Escórpido) se ha reducido.
      o Disposición: Ya no restablece el tiempo de reutilización de Cólera de las bestias.
      o Disparo firme: Ahora obtiene un 10% de daño del poder de ataque en lugar de un 20%.
      o Presteza de la serpiente: Este talento ahora otorga solo un 2/4/6/8/10% de bonus de velocidad de ataque de la mascota. El bonus de velocidad de ataque del cazador no cambia.
      o Furia desatada: Este talento ahora solo otorga un 3/6/9/12/15% de daño infligido por la mascota.
      o Picadura de víbora: Ahora drena un porcentaje de maná máximo.
      o Salva: El daño se ha reducido en todos los rangos aproximadamente un 30% (incluyendo el aumento del poder de ataque para cada rango). 

  Magos
      o Explosión Arcana: Esta facultad ha cambiado de manera significativa. Explosión Arcana ahora aumenta el daño del siguiente hechizo Arcano un 15%. Sin embargo, usar el propio hechizo Explosión Arcana no consume la carga. Cada vez que lances Explosión Arcana, el daño de tus hechizos Arcanos aumenta un 15% y el coste de maná de Explosión Arcana aumenta un 200%. Este efecto se acumula hasta 3 veces y dura 10 segundos o hasta que se lance un hechizo que inflija daño Arcano, excepto Explosión Arcana.
      o Corrientes Arcanas: Ahora también reduce el tiempo de reutilización de Evocación 1min/2min.
      o Precisión elemental: Se ha cambiado su nombre a Precisión y ahora funciona con todos los hechizos.
      o Evocación: El tiempo de reutilización se ha reducido a 4 min.
      o Ventisca mejorada: El efecto de frenado se ha reducido a un 20/40/50%.
      o Caída lenta ahora se puede lanzar a otros.
      o Torturar a los débiles: Ahora funciona con Explosión Arcana e inflige un bonus de daño contra los objetivos afectados por cualquier tipo de ralentización (como por ejemplo la reducción de velocidad de combate con Atronar). 

  Paladines
      o Cólera vengativa: Escudo divino, Protección divina, Mano de protección y Cólera vengativa ya no se pueden usar antes de 30 segundos después de haber usado cualquiera de estos hechizos. Abstinencia se ha eliminado de Cólera vengativa.
      o Protección divina: Se ha eliminado la penalización.
      o Escudo divino: La penalización ha cambiado, de manera que se reduce un 50% todo el daño infligido en lugar de reducirse la velocidad de ataque.
      o Mano de expiación (NUEVO): Disponible con los instructores para el nivel 16. Es un hechizo de provocación con un alcance de 30 metros que inflige daño Sagrado.
      o Sentencias del puro: Este talento Sagrado ahora aumenta el daño infligido por los Sellos y las Sentencias.
      o Sentencia de sabiduría: Ahora devuelve un porcentaje de maná base en lugar de un porcentaje de maná máximo.
      o Deber sagrado: Se ha eliminado la interacción con Escudo divino y Protección divina, pero se ha aumentado el bonus de aguante. 

  Sacerdotes
      o Suprimir enfermedad y Curar enfermedad ahora se pueden lanzar al estar bajo Forma de las Sombras.
      o Sagrado: Círculo de sanación ahora tiene un tiempo de reutilización de 6 segundos.
      o Levitar ahora se puede lanzar a otros.
      o Quemadura de maná: Ahora consume un porcentaje de maná máximo.
      o Sombras:
            + Forma de las Sombras: Ahora puedes cambiar a Forma de las Sombras si estás sobre una montura o sentado.
            + Abrazo vampírico: Se ha eliminado el coste de maná de este hechizo. 

  Pícaros
      o Abanico de cuchillos: Se ha eliminado el tiempo de reutilización. Además, ahora inflige un 150% de daño de arma cuando se usa al equipar dagas.
      o Amago: El Rango 8 ahora reduce el daño recibido por ataques con área de efecto un 50% durante 6 segundos además de sus efectos actuales. 

  Chamanes
      o Tótem Nova de Fuego: Ahora ya no genera amenaza.
      o Camino de sanación: Ahora solo se necesita aplicarlo una vez para conseguir todo su beneficio. Ya no se acumula.
      o Escudo de agua mejorado: Ola de sanación inferior ahora tiene menos probabilidad de activar este talento.
      o Tótem de magma: Se han aumentado el daño y la escala y ya no genera amenaza.
      o Presura mental y Choque estático han intercambiado posiciones en el árbol de talentos.
      o Presura mental: El cambio de poder de ataque a agilidad se ha revertido. Reduce el coste de maná de los hechizos de lanzamiento instantáneo del chamán un 2/4/6% y aumenta el poder con hechizos un porcentaje de 10/20/30% de tu poder de ataque.
      o Tótem abrasador (Rango 4) ahora inflige el daño apropiado para su rango.
      o Se ha aumentado la duración de Tótem de tremor de 2 a 5 minutos.
      o Elemental
            + Juramento elemental: Además de los efectos actuales, ahora aumenta el daño con hechizos infligido por el chamán un 5/10% mientras esté activo el lanzamiento libre de Enfoque elemental.
            + Maestría elemental: Se ha modificado. Ahora aumenta la probabilidad del chamán de asestar golpes críticos un 20% durante 30 segundos. El tiempo de reutilización sigue siendo de 3 minutos.
            + Escudos elementales: Este talento se ha eliminado. Ahora se ha mezclado con Amparo elemental.
            + Amparo elemental: Ahora reduce todo el daño recibido un 2/4/6%, en lugar de reducir daño de Naturaleza, Fuego y Escarcha un 4/7/10%.
            + Nuevo talento: Chamanismo: Tu hechizo Descarga de relámpagos gana un 2/4/6/8/10% adicional y tu Ráfaga de lava gana un 4/8/12/16/20% adicional de tu efecto de bonus de daño.
            + Tormenta, Tierra y Fuego: Este talento se ha movido más arriba en el árbol de talentos, y sus puntos de talento se han reducido de 5 a 3. Choque de viento también se ha incluido en el incremento del rango (junto a Choque de Tierra). El bonus de daño para Choque de llamas se ha aumentado de 10/20/30/40/50 a 20/40/60.
            + Tormenta inexorable: El coste de puntos se ha reducido de 5 a 3. Ahora produce un 4/8/12%. 

  Brujos
      o Drenar maná: Ahora drena un porcentaje de maná máximo.
      o Tormenta de brasas: Ahora funciona con Conflagrar.
      o Ritual de invocación: Ahora creará un objeto de portal de invocación que se puede reutilizar para invocaciones múltiples durante 5 minutos. 

  Guerreros
      o Sed de sangre: El número de cargas se ha reducido a 3, pero se ha aumentado el efecto a un 1% por carga.
      o Furia: Oleada de sangre: Ahora tiene una probabilidad de activarse al golpear con Golpe heroico, Sed de sangre o Torbellino.
      o Furia: Empuñadura de titán: Se ha eliminado la penalización de la probabilidad de golpe.
      o Provocar: El alcance se ha aumentado a 30 metros. 

  Profesiones
      o Alquimia
            + Ahora ya no se necesita un laboratorio de alquimia para crear cualquier frasco. 
      o Herrería
            + Se ha reducido el poder con hechizos de Guardián de acero de titanes para ponerlo al mismo nivel que el de su objeto.
            + Se ha aumentado el número de materiales requeridos para crear equipamiento de resistencia a la Escarcha con herrería. 
      o Ingeniería
            + Ahora los ingenieros podrán crear ensamblajes de centrifugadora correctamente con ingeniería. 
      o Inscripción
            + Se ha reducido un 50% la sanación de Glifo de Golpe letal (a un 1% por cada 5 p. de poder rúnico).
            + Glifo de Disuasión: Ahora reduce 10 segundos en lugar de 20.
            + Glifo de Luz Sagrada ahora afecta a objetivos amistosos a mayor alcance.
            + Glifo de Cuerno de invierno ahora aumenta la duración 60 segundos. 
      o Peletería
            + Se han corregido los rangos de mejora del patrón de Cinturón de contrahielo. 
      o Minería
            + Los gigantes debilitados y los centinelas runaférrea ahora se pueden extraer correctamente. 
      o Desuello
            + Se ha aumentado el índice de golpe crítico que otorgan los rangos 5 y 6 de Maestro en anatomía.
            + Los arranca carne carroñeros ahora se pueden desollar. 

  Misiones
      o La misión "¡Dales un susto de guano!" ahora solo requiere 10 guanos Garranegra en lugar de 15. Además, solo el personaje que asuste al murciélago, o su grupo, podrá despojar el guano.
      o La carne de colmipala que se obtiene para la misión "¿Sopa de colmipala otra vez?" ahora se muestra correctamente como un objeto de misión sin precio de venta.
      o Durante la misión "¡Cabelleras!" ya no podrás utilizar el cuchillo de Ahunae para arrancar la cabellera de los trols que no te hayas "quedado".
      o Se ha mejorado el recorrido que lleva la cría de Har'koa durante la misión "Noto una alteración".
      o Los sargentos de la Guardia Oeste, los valientes de Campamento Pezuña Invernal y los huargos de escarcha etéreos ya no deberían seguir atacando a los miembros de su facción opuesta a no ser que el personaje que los controla sea atacado primero.
      o El Grito desmoralizador del sargento de la Guardia Oeste y del valiente de Campamento Pezuña Invernal ahora solo afectarán a los vrykuls de Inbjerskorn y a los huargos de Skorn.
      o Se han realizado diversas correcciones para la reina Inquinoda durante la misión "El rey durmiente".
      o La misión diaria "Dispárales" ahora solo requiere disparar a 15 protodracos Jotunheim en lugar de 20. Asimismo, el arpón ahora solo requiere 5 p. de energía para disparar en lugar de 10 p. 

  Mazmorras y bandas
      o El Sagrario Obsidiana
            + Ahora los jugadores se verán afectados por Residuo Crepuscular cuando abandonen el reino Crepuscular. Residuo Crepuscular otorga inmunidad contra el daño de Fuego y el daño de las Sombras durante unos segundos. 

  Interfaz de usuario
      o Si quieres saber más sobre cambios en Lua y XML, visita el foro de Personalización del Interfaz. 

  Objetos
      o Sello resplandor de alma ahora otorga el índice de golpe correctamente.
      o Bastón de gladiador mortal: se ha devuelto la agilidad y el índice de golpe crítico a una proporción que ahora es consistente con otros bastones de gladiador.
      o Ahora las Ofrendas de Adoración y los Juramentos de Adoración para las capitales están ligadas al alma.
      o La bandera de potestad ahora solo tiene un tiempo de reutilización de 60 segundos para ajustarse a la duración de 60 segundos de la bandera.
      o Las siguientes armas creadas con profesión tienen sus estadísticas ajustadas para reflejar correctamente el poder que se les pretende concebir:
            + Filo de saronita corroído, abreheridas de saronita corroída, cayada de justicia de saronita, palo para golpear de saronita furioso, hoja de hechizo de saronita, chafarote de saronita, cercenadora de cobalto indómita, hacha de guerra de cobalto con muesca, Hojapresta de cobalto robusta, ablandador de cobalto. 
      o Los azotadores vivientes ahora se pueden desollar correctamente con herboristería.
      o Ahora los jugadores pueden abrir almejas mientras montan en un vehículo, al sentarse, al ir sobre una montura y al estar en sigilo o invisibles.
      o Se han reducido las estadísticas de la cercenadora de cobalto indómita para ajustarse al nivel del arma.
      o Algunos guantes de bajo nivel para pícaros JcJ no se incluyeron, accidentalmente, en el parche de actualización 3.0.3. Este error se ha subsanado.
      o Algunas criaturas descuidadas en Corona de Hielo han encontrado lo que guardaban en el bolsillo.
      o Tótem de maleficio ahora otorga correctamente 165 p. de poder con hechizos a Cadena de relámpagos y a Descarga de relámpagos en lugar de 85 p.
      o La montura de oso polar blanco tiene ahora el tamaño adecuado. 

  Entorno del juego
      o Grito incapacitador ahora tiene una duración de 8 segundos.
      o Las almas invadidas de Clamañublo ya no son inmunes al área de efecto.
      o Se ha corregido un aviso de banda en El Bastión Violeta para que muestre el nombre correcto de la criatura.
      o Se ha corregido una descripción redundante del Enjambre de langostas en Naxxramas.
      o Algunas criaturas en el Barrio de los Ensamblajes de Naxxramas no recibían los puntos de salud ni infligían los puntos de daño de nivel heroico.
      o Las Cumbres Tormentosas, Lugar del Accidente de Grom'arsh: Peón Gakra es ahora tabernero y el casco del zepelín es una posada. 

  Corrección de errores
      o Caballero de la Muerte: Deflagración de cadáver: Se ha corregido un error por el que la cantidad de poder rúnico que poseía el caballero de la Muerte afectaba el daño infligido, y también aumentaba el daño de manera importante.
      o Druida: Furia cruel: el daño de Destrozar: oso se aumentó un porcentaje mayor de lo que se pretendía. Esto se ha corregido y, como resultado, Destrozar: oso debería tener una reducción de daño del 16%. También se ha corregido un error en Furia cruel por el que el efecto de sangre de Arañazo no aumentaba.
      o Se ha corregido un error por el que una planta de mostaza silvestre estaba bajo tierra en Dalaran.
      o Paladín: Arrepentimiento: Escudo de vengador ya no interrumpe Arrepentimiento, pero, por desgracia, el daño de Sello de venganza y Corrupción lo volverá a interrumpir. Este error se corregirá en un futuro parche.
      o Paladín: Escudo de rectitud ahora comparte el tiempo de reutilización para ambos Rangos.
      o Sacerdote: Tortura mental: Se ha corregido un error de selección del objetivo, por el que no se infligía daño al canalizar el hechizo a no ser que se estuviera de frente al objetivo.
      o Chamán: Escudos elementales reducía una cantidad fija de daño físico y no un porcentaje. Ahora es correcto y reduce un porcentaje.
      o Chamán: Latigazo de lava: se ha corregido un error que permitía utilizar la facultad incluso si el personaje tenía un escudo en la mano izquierda. Ahora requiere un hacha de mano, de puño o una daga para poder utilizarlo.
      o Chamán: Se ha corregido un error por el que Tormenta de truenos (Elemental) derribaba a 15 metros en lugar de 20. Ahora debería derribar la distancia correcta de 20 metros.
      o El aura de Conquista del Invierno ahora debería actualizarse adecuadamente en todas las estancias, transfiriendo el beneficio cuando cambia el control de la zona.
balex

Cuando lo pretenden poner? no ponia el 7 de enero? porque a mi no me sale nada para actualizar...

B

esperemos que este miercoles...