A lo mejor si lo dice Chris Stuckmann alguien me hace caso (#5995)
#6031 Lo tengo preparado para ver desde hace varios días, a la espera de subtítulos en español estoy
A ver si le damos más vida a esto que últimamente está muy parado, cuando debería ser el hilo más interesante y activo del subforo.
Venga, un vídeo de estos de Vimeo analizando cosas que tanto nos molan. Para que TRON no se lleve todo el protagonismo de la página:
Así me gusta, que aportéis buen contenido. No puede ser que en 9 días se haya avanzado sólo dos páginas.
Aquí os dejo otro Between Frames que me encanta. Las películas sobre la soledad son una de mis debilidades en cuanto a historias que contar.
-
A French term meaning "black film," or film of the night, inspired by the Series Noir, a line of cheap paperbacks that translated hard-boiled American crime authors and found a popular audience in France.
-
A movie which at no time misleads you into thinking there is going to be a happy ending.
-
Locations that reek of the night, of shadows, of alleys, of the back doors of fancy places, of apartment buildings with a high turnover rate, of taxi drivers and bartenders who have seen it all.
-
Cigarettes. Everybody in film noir is always smoking, as if to say, "On top of everything else, I've been assigned to get through three packs today." The best smoking movie of all time is "Out of the Past," in which Robert Mitchum and Kirk Douglas smoke furiously at each other. At one point, Mitchum enters a room, Douglas extends a pack and says, "Cigarette?" and Mitchum, holding up his hand, says, "Smoking."
-
Women who would just as soon kill you as love you, and vice versa.
-
For women: low necklines, floppy hats, mascara, lipstick, dressing rooms, boudoirs, calling the doorman by his first name, high heels, red dresses, elbowlength gloves, mixing drinks, having gangsters as boyfriends, having soft spots for alcoholic private eyes, wanting a lot of someone else's women, sprawling dead on the floor with every limb meticulously arranged and every hair in place.
-
For men: fedoras, suits and ties, shabby residential hotels with a neon sign blinking through the window, buying yourself a drink out of the office bottle, cars with running boards, all-night diners, protecting kids who shouldn't be playing with the big guys, being on first-name terms with homicide cops, knowing a lot of people whose descriptions end in "ies," such as bookies, newsies, junkies, alkys, jockeys and cabbies.
-
Movies either shot in black and white, or feeling like they were.
-
Relationships in which love is only the final flop card in the poker game of death.
-
The most American film genre, because no society could have created a world so filled with doom, fate, fear and betrayal, unless it were essentially naive and optimistic.
Según Roger Ebert.
Complot para poner un 10 en FA a The Skydivers (la cuál no la conoce ni su director)
http://www.filmaffinity.com/es/film877348.html
Pathetic...
PD: Lo mejor de todo.. las críticas.
#6048 Tío a mi Drive me gustó, pero no la veo tan buena...
Me dais algunos argumentos? y lo digo sin acritud alguna.
#6056 ¿Qué argumentos hay que dar? Si después de ver el análisis sigues pensando que no es tan buena, qué se le va a hacer. Cada uno tiene sus gustos.
#6057 La estupidez humana y el aburrimiento juntos hacen estas cosas xD
La película en si debe existir, pero será de esas SerieB rollo Ed Wood, que no las conoce ni Peter , solo tenías que ver una crítica que decía que "el director" lo volvía a conseguir, teniendo otra peli con un 2 xD
Por cierto, acabo de mirar y lo están arreglando, ya no tiene críticas y los votos van disminuyendo, esto es cosa de forocoches fijo...