El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

nixonE1

#474 Seria més aviat "tinc gana".
Fam és una paraula massa severa, només l'he sentida dir als avis quan parlen de la post-guerra.

Tinc gana, o m'estic morint de gana seria més correcte.

2 respuestas
Lainpse

lo habeu vist? lo habeu vist?!

1 respuesta
_

#481 Aquí es diu fam, feixista.

1 2 respuestas
geco

#474 si no vols pols no vages a l'era, què vols que'l diga.

Tampoc es tan greu què el facen una correcció, tin molt present que així el teu gos tindrà un vocabulari molts més correcte i qui saps, tal volta algun dia es li done per escriure.

Accepte correccions també, ningú es perfecte.

#481 de la mateixa manera vosaltres utilitzeu el mot SORTIR per a EIXIR encara que es molt més severa la paraula, tan correcta una com l'altra però la gana es pot aplicar a altres coses que no son comestibles.

Jo no li diria a la meua novia tinc fam de tu, més bé gana, encara que tampoc es mala idea pergar-li amb l'ullal :D
#483 ie, no comencem a tocar els collons, per favor.

P

El catalá jo penso que no te cap dificultat. Per a entendre. potser que ho diem per que nosaltres . . desde chicotets l'estudiem ..
L'unic problema es a l'hora de escriure . .

nixonE1

#483 Ostres dons no ho sabia.
De fet no sabia que ets de la Comunitat Valenciana i per això té corretgit, pensant-me que era algu de fora practicant.

Aixi res.

C

-Home, Donya Rogèlia com està vosté avui? A menjar unes passes eh?

-Oi si, clar clar clar clar.

1 respuesta
LaChilvy

#473 amiiiiic, jo penso en castellà. per aixó em costa més expressar-me en català. Encara que al treball i amb el meu pare parlo català.

2 respuestas
Enkripted

#488 Els divendres es parla castellà a la feina.

2 respuestas
nixonE1

#487 Panses.

LaChilvy

#478 jo penso que no els hi faltaríes al respecte parlant català (sempre que t'entenguin).

Per què has de canviar tú d'idioma i no ells? Té prioritat el castellà?

#489 Els divendres no es parla directament xDDD

1 respuesta
nixonE1

#491 És veritat que tens raó, i de fet ja m'ho han dit ells que els hi parli en Català, però encara que es digui el contrari a la meseta, la majoria de Catalans canviem d'idioma per adaptar-nos.

De totes maneres encara que l'entenen, la seva mare no el sap parlar perquè no ha anat a escola aquí i no l'ha hagut de parlar mai el Català a Barcelona.

1 respuesta
LaChilvy

#492 ah bueno, si ells t'ah dit que parlis i tu no vols és un altre tema...

Jo amb el pare del meu novio parlo castellà, però ell és catalanoparlant i em respon en català... i jo encantada!

Sóc de la opinió que cadascú ha de parlar en lo que es senti més comode, sempre que es respecti i s'entengui a l'altre.

Fistrorr

#489 Arriba el cap?

contrak

Sou tots unes males meuques.

2 1 respuesta
geco

#495 arruxa què plou!

B

#475 hauries d'haver agafat lògica XD

Zuki

#476 Jo pocs cops parlo en català en el dia a dia, 4 paraules mal contades (o es comptades?)

2 respuestas
V

#498 normalment es diu contades pero escrit hauria de ser comptades

2 1 respuesta
H

Esta ben escrit "parlo"? No seria parle? xdd Jo es que escriure em costa MOLT.

3 respuestas
Fistrorr

#498

Contar=conversar

Comptar=comptes

#500 Parlo es la primera persona del present simple en català a catalunya.

Parle ho dieu a la zona de valència, així que ni idea fins on es correcte

2 1 respuesta
raganock

#500 S'admeten les dues formes.

1
R0ViK

#488 Dona, sinó pensem en una llengua malament anem. : D
#504 xDDD

B

#500 parlo està bé en català estàndard, però crec que parle és correcte en el dialecte valencià. De totes maneres tot el tema de la correcció i la gramaticalitat té tela si et poses en el món de la llingüística, la meva xicota ha estudiat alguna assignatura relacionada amb això i em feia mal el cap quan em parlàvem xD.

1 respuesta
R0ViK

#482 es Ho haveu vist.

JMBaDBoY

Això s'estudia durant batxillerat si no m'equivoco. Les variants dialectals del català són múltiples.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Dialectes_del_catal%C3%A0

1 respuesta
A

#1 Hauries d'haber-ho cridat "El meravillos fil per a parlar Valenbalealan" i ho saps.

pontaeri663
B

#506 sí, però és que a més hi ha subdialectes i fins i tot el que tu diguis a casa teva no té perquè ser incorrecte ni agramatical encara que no surti al diec, no entenc molt bé per què xD, jo crec que es compliquen la vida xD.

A

Com li digueu a les creilles a Catalunya i Balears?

2 respuestas