El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

geco

#780 aigua a cantarelles, bitllets a les mamelles

de la contornà :D

V

#752

Carrer mullat, calaix eixut.

#780 >.<

nixonE1

Plou poc però per el poc que plou, plou prou.

Ara digueu-ho ràpid xd

1 respuesta
V

#783 jo ho he dit bé a la primera

Patrikerol

#780 Paregut ho diem per açi: -Boreres vanyades, calaíxos aixuts.

V

Que grans los del Polonia!

A mi Federalisme!!!! xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd

2 1 respuesta
V

#786 Arri federalisme!!

Arri?

xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Molt bo!

Showt1me

per coses així val la pena el català al 3xl cada dia

2 respuestas
L

#788 Saps que avui tanquen el 3XL, oi? :(

1 respuesta
X

#788 osti, fa uns dies vaig llegir q tancaven alguns canals de tv3. No estic molt segur pero crec q el 3xl era un d'ells.

1 respuesta
ItNaS

#790 el que han fet ha estat juntar tv3 i el 33 com fa uns anys. A on ara hi havia el 33 ara hi faran l'esport3.

Showt1me

#789 que dius..., però el bola de drac és podrà veure? alguna pagina per veure els programes?

1 respuesta
DaCo

tv3 segueix donant la formula 1?

Showt1me

http://www.tv3.cat/actualitat/466360/Canvis-de-frequencies-i-reordenacio-de-continguts-a-TVC

1 1 respuesta
L

#792 No en tinc ni idea de com quedarà la cosa, però 3XL de tant en tant donava algunes películes molt guapes com Akira o GITS.

X

#794 ostia, no se la juguen molt amb esport3? amb la merda de programacio q tenen... Ja podrien fotre un top gear doblat al catala xD

SkalS

Bola de Drac el donaran al 33 o Super3, tinc el català molt deixat, qüasi se m'ha oblidat i tinc que tirar de Google xD...

Per cert, aquest fil en alguns moments crec que passa de taca d'oli.

Plus:

1 1 respuesta
geco

#797 que vol dir l'expressió "passa de taca d'oli"?

1 1 respuesta
DEVE

Que bon missatge, llàstima que el vaig veure tard. Em va bé per practicar el meu català.

Fistrorr

#798 Es com dir: en fas un gra massa, passar-se de la ratlla

Per cert, acabo de trobar això, una cosa que sempre m'havia preguntat:

Ja ha begut oli. La frase, a manera de sentència, es diu per fer al·lusió d'aquell que ha perdut tota esperança d'escapar-se d'una circumstància advera o desagradable, generalment la mort.
El seu origen es del al que en la litúrgia s'anomenen Sants Olis i que són destinats a diverses cerimònies. Entre aquestes hi ha l'oli dels catecúmens utilitzat abans del baptisme, i l'oli dels malalts, possiblement origen de l'expressió

Ostres, deixo aquí també el llibre. Si es pot posar a #1 per ampliar les fonts d'informació i coneixement de la nostra llengüa serà una gran aportació:

http://books.google.es/books?id=boB8jBknSwkC&printsec=frontcover&hl=es&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

1
VonRundstedt

Bon dia Jordis, osti tu prosima estacio plaça catalunya. Estic hasta els collons de la meva profesora de historia moderna con el seu asento de la Girona profunde que no me entero de res, i es que encimeu es una vieja con sonotone, ancara he de anar a la universitat a escoltarla hora i mitja parlar sin enterarme de res, osti tu molt fort me pareceu tot aixo eh tu oriol... me cago en la mara quem va parí y en el fill de puta de Jaume I.

2 2 respuestas
iLoGik_LSD

Bon dia!

geco

#801 el jure que m'ha costat entendret el mateix que creuar 20 fanecades de terra.

1 respuesta
deckone

#801 Tu no has parlat catala a la teva vida noi.

La traduccio literal quedaria aixi

spoiler

#803 20 ''fanecades'' son les que m'han donat ami al llegir el que tu has escrit.
La traduccio literal quedaria aixi

spoiler
1 respuesta
DarthVader

Hi ha una cançó que no sé com es diu, peró en estrofes diu "Benvinguts", aveure si algú sap quina és.

2 respuestas
geco

#804 perdona? que tu desconegues paraules no vol dir res, però de tota manera es una cosa que heu patit sempre a Catalunya, es penseu molts que sou el melic del mon.

Eres un "enteradillo" mascle.

Fanecades = hanegadas

1 1 respuesta
DaCo

al meu gust millor que bola de drac

2 1 respuesta
2 comentarios moderados
B

Estan fent una manifestació a Pau Claris, he baixat a per el esmorzar i he flipat.