El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

sherz

Mai dire mai a un mai

R0ViK

#1437 món va amb accent tancat. Obviament no es el millor.

culm3nta_

bona nit tingueu germans.

D.E.P per l'empresari de la FOEG que el van assassinar ahir al vespre a Platja d'Aro... Colla de fills de puta que hi ha

1 1 respuesta
sONFIL

aquet diumenge, anirem a "votar".

SuGaRaY

Jo no els votaré, jo els botaré.

;D.

raganock

Llàgrimes salades
gotes de pluja,
esquitxos de mar;
aigua, al cap i a la fi.

Les llàgrimes li rodolen pel rostre,
la pluja li mulla el cap;
les gotes de mar salada
li desperten la realitat.

Una realitat dura,
amarga, salada com la mar
a vegades dolça i pura,
com la pluja rodolant.

Aigua al cel,
aigua al terra,
les gotes et fan un vel
a la costa descoberta.

Aigua salada a la cara,
records que amarguen.
Aigua salada al mar,
peixos en el dolor naden.

Memoria de les pedres,
sorra a les ungles
apretant les urpes;
desesperacions salades.

El ulls sagnen gris,
el teu cos tremola.
El front es un fris
de blanc al estar sola.

Així és la vida, que així com l'aigua,
que sempre torna al cabal,
sigui llarga o sigui curta,
el final li ha d'arrivar.

2 5 respuestas
brakeR

#1446 vols sexe ?

1 respuesta
geco

#1446 això quina mariconà es?

1 respuesta
B

#1446 Ni cas, que la nostra llengua és la millor per a la poesia, ja voldria el Benedetti parlar català!!

Ah i els de la Junta Qualificadora ens tindrien que donar punts per dur aforins al nostre terreny lingüístic, ara estic donant classes particulars al norteny i està agafant el fil força apressa!!

D

#1443 digam bèstia, però cap empresari em fa llàstima

2 respuestas
geco

#1446 es que no soc massa de poesia, el poetria del col·legi me la va fer avorrir

#1450 diràs dels grossos, jo soc empresari :'S

1 respuesta
D

#1451 tú no ets president de cap associació d'aquest nivell. A aquest càrrecs arriven només els grans.

1 respuesta
geco

#1452 ja, ja es que com sempre es caguen en els empresaris, els treballadors fan falta, es una eina a cuidar i engreixar tots els dies, però sense un empresari que innove ... la veritat es que he tingut que parlar amb molts d'ells al CEEI i al SGR, son tots uns iaios carcamals

LaChilvy

#1446 jum... quina poesia mes trista :/

1 respuesta
raganock

#1447 Sempre, pirata.

#1448 No et facis el dur, que bè que t'agrada la música, que no es mès que poesia al cap i a la fi. El que passa es que no faig un video cantan-la perque la meva veu es com si barregessis al Pepe Isbert i la Gloria Fuertes compartint una ampolla de cassalla.

#1454 Un altre día ja farè una mès alegre.

1 respuesta
geco

#1455 ja, era per "perrejar-te" un poc :D

La cassalla, la pose jo, Tennis, congelaeta ben fresqueta :D

1 respuesta
raganock

#1456

Gnyeeeee, cassallaaaa...

Desde falles que no em prenc, mira que està bona ben gelaeta en dies i nits de calor xafogosa i això que no soc de aiguardents dolços.

1 1 respuesta
geco

#1457 pufff nosaltres ens la fem txas!

quan no es la "dinaora" es la "asmorzaora" :)

culm3nta_

#1450 fetlle ja no tractar-lo com a empresari, si no com a persona...

1
Zahrae

T'’estimo, sí, potser amb timidesa, potser sense saber-ne. T’'estimo, i et sóc gelós i el poc que valc m’'ho nego, si em negues la tendresa; t’'estimo, i em sé feliç quan veig la teva força, que empeny i que es revolta.

Lluís Llach :D.

M'anirà bé això. Estudio Traducció però al castellà, i fa poc vaig haver de traduir del castellà al català i vaig notar que estic una mica oxidada, almenys a l'hora d'escriure.

Per cert, no sé si ha sortit aquest vídeo perquè no m'he llegit les 49 pàgines, pero recordo que va ser molt mític al seu dia:

1 1 respuesta
DaCo

Han creat una xarxa anomenada catalans, aquí la teniu:

http://catalans.questionity.com/discover/justnow/uil:ca

iLoGik_LSD

"Un noi català està a punt de casar-se amb una noia de Madrid.
Com que no té experiència li pregunta al seu pare:
-Escolta pare, quan em casi que he de fer?
-Doncs mira fill, quan et casis: Has de convidar tot el poble per demostrar que els catalans som generosos. A la teva dona l'has de portar en un cotxe de luxe per demostrar que els catalans som imaginatius. Després del casament la portes a un hotel de cinc estrelles per demostrar que els catalans som esplèndids. Quan estiguis a l'hotel l'has de pujar a l'habitació per les escales a pes de braços per demostrar que els catalans som forts i tenim energia. Quan estiguis davant la porta l'has d''entrar a coll per demostrar que els catalans som galants. Quan estiguis dins de l'habitació, la poses suaument damunt del
llit, per demostrar que els catalans som sensibles. La despulles tota, a poc a poc, per demostrar que els catalans som experts.
I quan la tinguis nua, et treus la polla i et fots tres palles, per demostrar que els catalans som INDEPENDENTS!!!"

1
T

#1460 No sé si oxidada s'utilitza en algún lloc de parla catalana pero sempre he sentit dir rovellada.

Trobo curiós que en Valencia es menji bastantes d entre dues vocals. (ex: geladeta -> gelaeta)

3 respuestas
geco

#1463 es per comoditat es com quan la gent que parla barceloní canvia les o per u, es molt més comode pronunciar-ho d'eixa manera :)

1 respuesta
Zahrae

#1463 doncs la veritat és que m'has fet dubtar i ho he buscat al nostre amic DIEC i m'ha sortit que existeix

spoiler

. Sóc d'una ciutat del costat de Barcelona així que no crec que sigui res particular. De totes maneres, és cert que rovellat sona molt millor :P.

#1464 el primer any de carrera hi havia una noia de Vila-Real a la meva uni que també feia això, em va donar la mateixa explicació! M'agrada com parlen els valencians :).

1 1 respuesta
geco

#1465 en realitat quan parles de algo que es mou o esta viu i tens manca d'us es diu rovellada, que seria com "enmohecida" en castellà, oxidada es més per a ferraments normament.

Ací li llevem la D a quasi tot a final d paraula, quan la utilitzes a una paraula a la gent li sona un poc estrany però es normal ací el Valencià va arribar un moment que estava quasi mort i sols es parlava col·loquialment.

1 respuesta
raganock

#1466 Tambe està la paraula "florit" per fer referència al moho castellà, que se aplica mès especificament als aliments.

#1463 Sobre el tema de menjar-se la D es prou comú en valenciá:

  • cremada / cremà.
  • torrada / torrà.
  • mascletada / mascletà.
  • ventolada / ventolà.
  • coxinada / coxinà.
  • fumada / fumà.
  • etc.

Com ha dit geco, crec que es una evolució que s'ha produit per la comoditat de parlar oralment i la deixadessa de no escriure'l. A mi m'agrada, encara que als de la part central de Catalunya ens sona una mica fort d'entrada, però clar es que nosaltres també pronunciem amb la boca molt tancada i els valencians l'obren molt.

3 1 respuesta
1 comentario moderado
T

#1468 Sueles habalr con un pene flácido en la boca para saber como suena?.

Sols parlar amb un penis flàcid a la boca per saber com sona?

geco

#1468 es que la tenim tan llarga que la gastem de barret, bufanda i per poder parlar. Coses de l'humitat del mediterrani.

eiiii 2 manetes a Flanders , que bo, tenim espectadors i tot :D

som uns cracks xè!

2