El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

geco

#1678 doncs ací tenim tan bruta la nostra cultura des de l'entrada en la democràcia que el dic que es un sense viure, donat compte que ens van canviar la bandera fa 34 anys i la gent ho ha pres com si fora de tota la vida.

M'he tingut que plantejar presentar la documentació als ajuntaments en Castellà perque directament ni la miren, bé, si te fotos xules si, pero els entra la picor en la pell als escrits normatius, si li pegara dues potades al diccionari segur que s'ho remiraven.

Així que jo recorde, des de que tinc 4 o 5 anys que ja vaig fer consciencia, han gastat la llengua per a dividir a la societat valenciana perque el "sorrol el pensament català" els posava els pels de punta i clar, la majoria eren vingut de seccions falangistes o extremadament religioses.

D'ahi fins a intentar matar a mon tio per reeditar la biblia en Valencià, el podria contar mil i una batalles amb ells. Es més ací s'ha permes l'entrada al foro d'un d'eixos terroristes ( sincerament pense que es un moderador o algu de MV que no sap amb que juga )

Per cert, Valencianots i nouvinguts, si algú s'anima este cap d'any, Tavernes te molt bona pinta :)

2 2 respuestas
Patrikerol

#1681 Les generacións de gent més gran que viuen a Valencia capital no el parlen el valencià, en part per la represió de la dictadura i per que parlar valencià "es de pueblo", (jo vaig començar a estudiar el valencià a 6é d'E.G.B. l'any '84, ja vos podeu fer una idea de l'edad que tinc...) i a Castelló no tan , peró també.
Curiosament ,quant varem començar a estudiar el valencià, els castellano-parlants treien més bones notes que els que el parlabem a diari, teniem que cambiar el xip, cosa que els que parlaben castellà començaben de 0.

1 respuesta
geco

#1682 la puta, 6e, si jo ja ni recorde que tenia, tens algun més que jo pero no massa, encara que intente conversar-me en cassalla o Ricard xD

D'on eres tu?

Ací a la Safor l'unic lloc "contaminat" deixa estupidesa era Gandia, parlaven Castellà perque com a València ho feien era de senyoritos.

jo la veritat es que tota la vida he estudiat en Valencià, els meus tios eren tots mestres i algun membre de Lo Rat Penat que més tard foren expulsats quan va haver tota la picabaralla amb el bunker barraqueta i la batalla de València, així que ho tenia mamat de ben menut.

Fins que vaig entrar a un privat a Gandia i pufffff estant al costat com si criara cabres per parlar Valencià xD

1
grieska

#1681 Alaaa! Per que sempre hi ha concerts interessants a la zona Valencia, i a Catalunya no hi ha gairebé res? Us odio!

#1684 El problema no es aguantarlos XD El problema es que no hi ha calés!

2 respuestas
geco

#1684 xè, baixa home, si son 3 dies, jo els aguante a tuttiplenni que soc més vell :D

1 respuesta
raganock

#1684 Una de les coses que mès m'ha cridat sempre la atenció de València es la acollonant quantitat de músics que existeixen, hi ha moltíssima tradició, quansevol poble per petit que siga tenen dues o tres bandes propies.

Els membres de les quals tenen muntats els seus propis grups de música, fes càlculs...

#1685 A la provincia de València la casalla mes apreciada es la Cerverò, que es fa a Cullera si no vaig errat... Quína es la top a la Safor?

1 respuesta
geco

#1686 Cerveró es per a floretes, TENNIS mana! :D

ací tens la correnta que es la Liminyana, la que perfora el fetge que es la Ferri de Bellreguard i clar, la millor la TENNIS congelà

1 respuesta
raganock

#1687 Aquesta era la que jo havia vist al diari, farà un parell d'anys, que li feren falla a Gandia! No recordava el nom ni que em matessin i mira que era fàcil :D

"Des del centre de la falla un tòtem ens il·lumina, en el panteó de la cantina rep el nom de cassalla, i dels fallers és padrina"

Mirarè si la enganxo un día de aquest al Corte Inglés, perquè a Mercadona i Carrefour nomès tenen Cerverò.

H

Casalla TENIS es la bona. Ben gelaeta, i tirant l'ale a tots els del costat una vegada esta dins de tu. Marcant territori.

1
B

Que opineu que les Illes Balears estiguem ficades dins dels Països Catalans pero que quan el catalans s'independitsin no siràn el que ells diuen? Només Catalunya, sense Pais Valencià ni Illes Baleats.

Profit.

1 respuesta
geco

#1690 opinió segur que en tenim tots pero com els moderadors desconeixen que la llengua esta relacionada amb estos temes es millor no tocar-ho perque pensaran que es sols un tema polític.

per a mi sols tenen un significat correcte, el lingüístic i prou. ( cultural com ben bé dius també )

1 respuesta
B

#1691 Tens raó, lingüistic i cultural. Deixem l'assumpte.

A mi m'agrada al Barça.

1 1 respuesta
geco

#1692 :)

i parlant de cultura, ací teniu el nou programa d'Eugeni Alemany "Un País de llibres: La cançó en Valencià" per a qui no conega tota la musica que tenim a València, hi ha tants estils que sorpren per lo desconeguda que es al àmbit nacional per ser en la nostra llengua.

I el documental d'uns xicons de Gandia que es diu "València necessita una cançó", clar i ras, reivindicant i mostrant la progressió al llarg dels anys:

Frase a destacar per a mi, Pep Gimeno "el botifarra":

"sí... meu han dit i m'han tractat de catalaniste, perque ací tenim la santa desgracia de quan uno canta en Valencià i fa coples que no s'han sentit en la vida, diuen que es catalaniste... això m'ha passat a mi... pero jo tinc la consciencia molt tranquil·la, soc més Valencià que el que vulga dir-ho"

3
Draconian

Quina por?, collonsssssss!!!

1 respuesta
geco

#1694 xicooooo que no es per a tant xD

-Mephisto-

Si algú volta per Catalunya, dema pot anar al mercat medieval de Vic, jo hi he anat avui i esta força be!! :D

2 1 respuesta
_Sioke_

Escolti!

raganock

#1696 Trenta-cinc anys que he mamat jo el mercat medieval de Vic!

Si no el coneixeu us el recomenano moltíssim, això sí porteu robeta de abric que per allà fa un fred que afaita.

No deixeu de visitar totes les paradetes i posar-vos fins al cul de botifarres matineres, costellars, vi de barrilet, formatges de pastor, pans del mel i de figues i sobretot disfrutar de l'ambient i la artesanía.

Abans de que ho pregunteu jo feia de monjo o bè d'arquer:

3 5 respuestas
as

A Mollerussa també hi ha un mercat medieval força xulo, avui he anat amb la companya i hem passat una bona estona.

2
V

#1698 Deu meu, quina gana.

geco

#1698 Lo mateix que a Xàtiva, Cocentaina, Muro, Alcoi, etc, etc ... les torradores de llonganisses son estandar xD

1
desgraciao

#1698 no hi havia un lloc pitjor per posar les dianes? lol

2
FRJ8

#1698 Quina bona pinta té això

Birdplane

#1698
A Castelló aquest cap de setmana també en feien un... tot i que en aquest hi convivien parades medievals amb gallegues i alguna que altra de kebabs!

Mecaguen10

Per què han passat tots els fils per a practicar un idioma al nou fòrum d'Estudis i treball, i el de català encara continua en off-topic? xD

1 respuesta
raganock

#1705 Segurament perqué es l'unic fil que es manté de forma habitual i la gent es comporta malgrat els trolls esporàdics i tenir el creador banejat.

O se han descuidat, que tambè podría ser XDDD

1 respuesta
Psicotropica

#1706 O no consideren aquest fil com un autèntic fil per a practicar un idioma, que també pot ser

BTW, perquè està banejat el que va crear el fil? xD

Muesly

Es que aquest fil s'assembla bastant al de ''matins d'offtopic'' xD

Psicotropica

Ahir van donar les notes a classe d'un examen que vam fer de Valencià, Classe de línia valenciana de 2n de Batxiller a la provincia d'Alacant, amb gent que porta tota la vida parlant en Valencià, som 40 persones, de les 40 solament 2 no vam tenir cap falta, més de 20 van suspendre per culpa d'aquestes faltes (la professora va arribar a treure fins a 7 punts per faltes en algún cas) i poca gent va passar del 6 per culpa d'aquestes.

L'educació a la Comunitat Valenciana es penosa, i l'ensenyament en Valencià encara més. Després veus a gent que s'ha tret el mitjá i no te ni puta idea de parlar la llengua, es molt trist.

Tenia que compartir-ho

4 3 respuestas
Grimmer8

#1709 Us examineu de Valencià en Selectivitat?

1 respuesta