El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

Psicotropica

#1710 Si, tenim les tres llengües, Valencià, Castellà i llengua extrangera a elegir, normalment tothom s'agafa Anglés

geco

#1709 d'ahi la tasca tan important que tenim els que el parlem o intentem fer-ho de forma més correcta, si ara el preocupa, si hagueres vist fa 20 anys fliparies gambes arrebossades

A viure el nadal en Valencià :D

Algun administrador podria donar-li les regnes del fil a algú i poder anar millorant #1, amb videos, musica i altres.

2 respuestas
Psicotropica

#1712 Pero, es que, 7 punts en un examen? i damunt crec que només contaven 0'05 cada falta, es moltíssim

1 respuesta
geco

#1713 recorda que jo he estudiat a Gandia, on el pixavins no poden diferenciar la G de la J o tiren a la X, he vist autentiques barbaritats, jo mateix segur que n'he fet un cabas xD

Era el primer any de la Línia en Valencià i els nouvinguts era la gent de Gandia, això no eren hòsties al diccionari, directament era un suplex invertit a lo pressing catch ( al més pur etil de Paco Nadal )

Grimmer8

No sabia que el valencià tenia tant de protagonisme a l'educació valenciana. Quan estudiava a l'institut vaig tenir un professor de Castelló que ens va explicar que el valencià a València era on menys pes tenia.

1 respuesta
Mecaguen10

#1709 #1712 A mi el del valencià en les escoles em dóna molta ràbia. Entre professors que hauriem de tindre un mínim nivell de valencià, i que no el tenen, els alumnes que els importa ben poc si el parlen bé, i com està muntada l'educació ací, on el valencià importa poc o res. Jo vaig arribar al punt que, en els dos cursos de batxillerat, l'institut va barrejar als alumnes de valencià i castellà (perquè, suposadament, no érem prou per a separar-nos en dues classes) i aleshores era el professor el que havia de decidir en quin idioma volia donar la classe.

I no hi ha cosa que em rebente més que el comentari, "no és que parle mal el valencià, es que té un valencià de poble"

#1715 I té poc pes. Per experiència pròpia, et dic que no hi ha cap problema en arribar a la universitat sempre tindre ni la més mínima idea de parlar-ho.

1 respuesta
Moler

Es increïble, quina pena em sap que es deixi perdre la llengua en un territori per falta d'interès. Llavors veus els valencians més radicals que no en fotut mai res per la llengua criticar la generalitat catalana quan inverteix calés per que això no passi. És de ben girats

1 respuesta
geco

#1717 això dona per un fil, sempre que algú diu estes coses recomane un llibre d'un sociòleg Valencià que es diu Vicent Flor, que es diu "Noves glòries a Espanya. Anticatalanisme i identitat valenciana

http://www.editorialafers.cat/web/ca/botiga.html?page=shop.product_details&category_id=22&flypage=flypage.tpl&product_id=322

Queda ben pales el perquè de tot el que passa hui en dia,llibre amb el que estic 100% d'acord, un gran anal·lisi.

#1716 la veritat es que tota la meua vida he estudiat en Valencià, al meu poble sols parla castellà el Rus que esta al bar i poc quan pren conyac, a banda d'algun representant que quan el sent el primer que penses ... mira, no es del poble.

Al pujar a Gandia vaig fer el mateix i crec que mai he parlat en Castellà amb ningú obligat, això si, el miren en cara rara quan dius paraules que no el sonen.

Hui en dia esta a anys llum a nivell social l'ús normatiu, ja no el cataloguen només per escriure bé, es més, ho fan amb total correcció, inclòs empren mots que tu no els poses perquè no els grinyolen les dents.

Ara, com a requisit tens raó, no te pes, però per això estem els que la gastem tots els dies :)

1 respuesta
raganock

#1718 Alfonso Rus es molt xicotiu, no? O es que Xavi Castillo exagera molt? No le he vist mai en persona però diuen que es com una mandonguilla.

1 respuesta
geco

#1719 serà d'alt com ma mare, que es de la garra curta com diuen ací ... potser 1 metres 50 i pocs hehehehehehehe

Es un tio simpatic, lo que passa que es més animal que un haca i de vegades prou bròfec, a banda del tarannà polític xD

1
tersark

Ens han mogut a estudis i feina!!

edit: ja som un fil seriós!

2 1 respuesta
-Mephisto-

#1721 Això vol dir que ara haurem de parlar d'estudis? Bé, doncs llavors recomano aquest llibre per regalar aquest nadal http://libros.fnac.es/a218047/Xurriguera-Els-verbs-catalans-conjugats.

Tot un clàssic de la literatura catalana.

1
vappatixihm

Una endevinalla

Esser inWERTebrat, amorf, de color
WERT, se li ha inWERTit el cervell, té mentalitat de l'edat
de les caWERTnes i no té WERTgonya. S'alimenta de
calúmnies i mentides, no us passarà inadWERTit. És molt
perillós i perWERTit. Ataca directament a la llengua.
Si us el trobeu no perdeu la calma, parleu-li en
català, això li provoca WERTígen i el deixareu conWERTit
en escòria.

3
-Mephisto-

Bona noticia per als valencians!

El suprem tomba la decisió d'emetre TV3 al País Valencià!

http://www.naciodigital.cat/noticia/49774/suprem/tomba/prohibicio/emetre/tv3/al/pais/valencia

3 3 respuestas
raganock

#1724 Ieeeeeeee, a vore si a podem tornar a veure una programació en català amb continguts culturals de qualitat perquè Anal-9 no me'l miro ni fart de casalla.

Un canal autonòmic valenciá que tè només un 10% de programació en valenciá, tocat el collons, i el poc que tenien l'han tret. Del minut 1:14 al 3:18, va per vosté señor Tonet:

- Collons! Eixes estàn mes bones que la sèpia.

  • La Mare de Deu! Vinga... Tira-li, tira-li!!!.

  • Danke, danke.

  • No, no, si està obert.[/i]

    :D :D :D

1 2 respuestas
B
2
-Mephisto-

#1725 Anal-9? Hostia quins canals mes catxondos que teniu, no? XD

1 respuesta
raganock

#1727 Tambè li diem Canal Bou XDDD

Aixó me ha fet recordar a la María Abradelo:

Que va venir a València a fer carrera i un dels seus ex-amants era un càrrec gros del canal autonòmic així que la van enxufar directament al programa infantil "Babalà" on feia moixaines al públic amb un gosset. Això va provocar les primeres palles compulsives a tota una de-generacío de xiquets valencians, es que fins el robotet tan cutre que sortía es possaba calent:

Ieeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!

Queda en el record per dues coses:

  • El gran esforç que va fer per a parlar valenciá tenint en compte que venía de Madrid i no parlaba ni faba, però el que es diu res de res. Així que el seu parlar era prou "peculiar":
  • La seva boca: inmensa, enorme, un pou sense fons... Li cabien deu cigales i li quedaba espai per a fer-se la cigarreta de mentres.

De veritat de la bona que la foto no està retocada.

1 respuesta
geco

#1724 a vore si de una puta vegada puc vore la TV3 sense dificultats, ausades amb les manietes, m'han fet perdre la ultima temporada de Dr. Who ... gran noticia, vorem si restableixen la connexió, encara que sense el nou canal al duplex em pense que ni de conya, Canalbou els te copats.

#1725 mala boca ... li caben tots els pxrr*s del pais xD

Muesly

#1728 mira que és lletjota...

Psicotropica

De totes totes, la tv3 que s'emetrà a la CV serà la internacional, no? No crec que pugam veure tots els seus canals

1 respuesta
-Mephisto-

#1731
"Eliseu Climent ha assegurat després de fer-se pública la sentència que TV3 podria emetre "dilluns o demà" si s'arriba a un acord amb la Generalitat. "

Sembla que no trigareu gaire en descobrir-ho.

1
F

#1724 Bona noticia per als valencians!

El suprem tomba la decisió d'emetre TV3 al País Valencià!

http://www.naciodigital.cat/noticia...al/pais/valencia

En un pais multicoloooooooor.

1
-Mephisto-

Jo suposu que es veurá l'internacional, però em sembla que la programació canvia bastant.

2 respuestas
F

#1734 iee campio, no saps que llevar els quotes es de mala educacio? Ara mho dius a la cara xD.

1 respuesta
-Mephisto-

#1735 Ajajaj, es que no havia llegit be el missatge. Deia que anaves una mica tard amb la noticia, no havia vist que era una resposta a la meva. La veritat es que si que es una mica lleig XD.

geco

#1734 estan dient des de ACPV que si tornen , tornen amb tot, com estava abans, per tant canal9. , punt2. i C924h. sobre no emetre res per a més collons, desapareixeran, llàstima de 0% de share i gastant un canal pels seus sants collons.

nixonE1

Podreu tornar a veure Bola de Drac en Català. Esteu de sort sens dubte.

2 respuestas
-Mephisto-

#1738 Sinó sempre et pots descarregar la serie per Torrent que está completa, amb KAI i tot.

Ks1Qn0

Ahir vaig vore la notícia a meneame.net T_T Quin gust, per fi tornarà TV3 al País Valencià!