El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

F

I no la podieu ver ara en internet o en un sopcast o algo aixina? La veritat es que comparar a TV3 i canal nou es com comparar a deu en un gitano.

1 respuesta
goLBeRLyyyn

#1738 Mira que jo soc de BCN, peró Dragon Ball en Català es la pitjor merda que mai s'ha fet, Dragon Ball en castellà FTW !!!

1 respuesta
nixonE1

#1742 Ja se que ho dius en broma. Bon intent.

Psicotropica

#1741 Es que no es el mateix tenir que posarte a cosa feta a l'ordinador per a veure la tele que estar amb tota la familia sopant o dinant i que abellisca veure una estoneta el canal.

1 respuesta
B

#1744 tenir que és correcte en valencià?

1 respuesta
Psicotropica

#1745 No es correcte xD ara m'acabe de fixar, es que al meu poble parlem prou mal i de vegades se m'escapen algunes coses sense adonar-me

1 respuesta
B

#1746 No és que es parli malament, és diferent el català oral que l'escrit. L'oral (entenent que es tracta d'un àmbit col·loquial o informal) permet totes aquestes llicències.

La finalitat de la llengua és comunicar-se, no? Si el teu receptor t'entèn, fantàstic!

Birdplane

No sé si s'ha ficat encara...

El govern valencià condiciona l'acord per TV3 al fet que la cadena pública no parli del "País Valencià"

http://www.ara.cat/paisvalencia/TV3-ACPV-Pais_Valencia-Generalitat-govern_valencia-reciprocitat_0_827917316.html

1 respuesta
-Mephisto-

#1748 Jo no soc valenciá així que no tinc gaire autoritat per opinar, però em sembla una estupidesa monumental. Que n'opineu els valencians de per aquí?

1 respuesta
Psicotropica

#1749 Opinem que son tots uns imbècils xD

1 respuesta
-Mephisto-

#1750 Vaja! No m'esperava tanta contundencia!

1 comentario moderado
raganock

#1752 Es posible perqué hi ha gent que te interés i educació en certes coses, de la mateixa manera què és posible reportar.

:D

2 respuestas
-Mephisto-

#1753 Jo encara no se com es reporta! No se si es que no puc perque porto poc temps o perque encara no he descobert com fer-ho :S

SirPsycoSexy
1 1 respuesta
-Mephisto-

#1755 Pell de gallina!! Espectacular, tant de temps esperant i per fi la tenim aquí! :qq:

1 1 respuesta
raganock

#1756

Aquí li deixo, caballer...

2
VonRundstedt

bon dia macus, me cago en dena que no he pogut sobarla aquesta nit, voy de empalme a clases con el estomaquet fet merda i con tota la mala cara del Jordi Pujol habiendo perdut el monedero.

1 comentario moderado
tersark

#1753 Es veritat, com es pot reportar??

1 respuesta
1 comentario moderado
vappatixihm

#1760 Al costat de les manetes hi ha una bandereta vermella que es per reportar, pero crec que es necesita un mínim de post, així que no sé si podras

1 respuesta
tersark

#1762 aps no em surt... deu ser com la incrustació d'imatges.

De moment haureu de fer vosaltres la feina XDDD

Wallcroft

Però que problema teniu? si estic parlant català!

1 respuesta
cchrrta

em sembla una idea meravellosa aquest fil! sempre que pugui per aquí em passaré ;)

Muesly

#1764 Si clar, i també ets un cap de fava amb anses

1 respuesta
Wallcroft

#1766
ajajja que graciós ets

1 respuesta
KinachO

Xiquets tinguem la festa en pau, açi no mes es per a parlar Catalá.

PD: No tengo mucha idea de Catalán, pero al menos lo intento xD

1 respuesta
geco

#1768 ja Kinacho però parlar també comporta les coses quotidianes del dia a dia, com la televisió i la premsa, el problema es que ací ho tenim tot barrejat i es quasi impossible obviar certs temes, deuries de tindre un poc de "manega ampla" amb estos temes si no es parla explicitament de política perquè per sort o per desgracia es el pa nostre de cada dia, tant de Valencians, Catalans o Balears :(

Per cert, ací, no va amb Ç ...

Convé recordar que escrivim ç en els casos següents:

els mots compostos acabats en -ança i -ença: esperança, temença ( no son compostos, pansa, cansa, dansa, pensa )

en una mateixa família de paraules, alternen T amb ç/c : fort/força, cant/cançó.

I els mots següents:

Enmig de mot: adreça, amenaçar, avançar, balança, caçar, calçar, calça, capçalera, començar, ença, eriço, escorça, escurçar, esmerçar, esquinçar, façana, forçar, llançar, llençar, maça ( de picar ), peça, pinça, plaça, puça, raça, redreçar, torçar, traçar. Noms propis: Argençola, Castellterçol, llança, Lliçà, Lluçanès, Maçanet, la Maçana, Ronçana, França, Moçambic, niça, provença, Açores, coblença, Veneçuela.

A final de mot: atroç, audaç, balanç, braç, calç, capaç, comerç, descalç, dolç, esforç, estruç, faç, falç, feliç, glaç, jaç, llaç, lluç, març, pedaç, terç.

el cas de la TV3 es un intent de secessionar la llengua i clar, ens repercuteix a tots els que gastem esta llengua, tant si li diem Valencià, Català o Balear.

1 respuesta
raganock

#1767 Per graciós el punish que t´has menjat per anar de llest i em sembla que et menjarás un altre que tinc el día reportador, m'he follat trolls de cuatre en cuatre en aquest fil.

Aquí desprès de quasi 60 pàgines no deixem passar ni una, ni mitja, ni cap.

Pd.: El report es cortesía meva, agraiments a la meva fitxa.

#1769 Es temptador parlar de política però de moment la gent no està preparada i em sap greu haver de tractar a la peña como si fossin xiquets però així estàn les coses.

1 2 respuestas