El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

B

A casa meva reis, però al poble de la meva mare feiem el tronc de nadal (que no és el tió!!!) quan érem petits. Ara ja fem un amic invisible entre la família i prou.

La cançó no la recordo del tot però era semblant a:

Tronc de nadal
caga torrons
pixa vi blanc
si no tens res més
caga diners!

Crec que és d'aquest estil a tota la zona de Terra Alta i rodalies, fins a Fraga i tot.
I #1826 nosaltres també anàvem a cantar nadales, però al final el que cagava eren monedes de xocolata! xD

P

Quin dia es fa lo del Tió?

1 respuesta
B

#1832 normalment 24 a la nit o 25 al vespre. Al poble fèiem un el 25 i un el 26 que venien els cosins segons a dinar. Però al menys a la meva família, el tronc de nadal només portava dolços.

tersark

Ja tinc 300 posts!!!


No he trobat imatge de llengua amb la bandera de les balears :(

1
-Mephisto-

Felicitats! Si algú s'anima a fer la llengua amb la bandera de les balears millor que millor!

P

Que lletja que és la bandera de la CV xD

1 respuesta
geco

#1836 uns collons, amb perdo,nostra reial senyera es preciosa i unica.Ja es ma de valorar els nostres simbols.

#1838 tota la raó

Moler

Totes les banderes que portin les quatre barres son precioses.

2 1 respuesta
F

El tio pep, s'en va a muroooooooo.

1 1 respuesta
B

#1786 Què tal està el primer llibre, pq amb aquesta portada tan "cridanera" o està moooolt bé o és un bluf,
ja ens dius eh!!

Pd: caga tió i caganer, em sembla que hi tenim fixació anal, ;)

1 respuesta
geco

#1840 Estic a mig camí, es calent, natural, excitant quasi sempre, sorprenent pel punt de vista femení i la seua sinceritat, quan coneixes a l'escriptora que no sembla que tinga eixes remors al cap, dona més "morbillo" a banda de que esta ben templa pel meu gust :D

Imagina't que m'acaba d'enviar per a la meua neboda un llibre de xiquets que es diu "Lina Panxolina" amb una dedicatòria molt guapeta :)

El segon no se quan el començaré, però espere no decebrem, m'han comentat que es prou estricte històricament.

#1839

Cante'm un poc :D ... que vinga, que vinga, que vinga la llum i al senyor alcalde que li donen per el cul !!

1
grieska

Parlant de llibres de nens... algú recorda "la taca ataca"?:$

P

Jo de petita llegia aquestos :3

1
raganock

Algú s'enrecorda de la revista "Cavall Fort" i el seu personatje estrella "Ot, el Bruixot"?

Ara Norma Editorial els ha recopilat tots en varis toms pél 40 aniversari:

4 3 respuestas
nixonE1

#1844 Osti que bó l'Ot!!!! No me'n recordava!!! :qq:

The_Ninja

Tic un dubte existencial, com fa temps que no escric en català no me'n recordo si s'escriu immença o immenssa. Que podríeu aclarir-me això, si us plau?

És que a Google hi trobes de tot. xD

3 respuestas
raganock

#1846 Ni una ni l'altre, el correcte és: immensa.

1 1 respuesta
The_Ninja

#1847 Moltes gràcies. Fotut Google.

Mecaguen10

#1846 Ni una ni l'altra, immensa:

http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=immensa&operEntrada=0

tersark

Per aquests dubtes sempre el millor es annar directament al diec

http://dlc.iec.cat/

vappatixihm

#1844 I tant, si jo tenía un joc de ordinador del Ot el Bruixot

geco

ja que estem al tema llibres infantils, al programa "Un País de Llibre" amb el titòl de "Lluny", l'han dedicat a ells , com sempre Eugeni Alemany un crack amb la nosa que li fan els gats :)

#1844 ací no s'ha conegut molt, l'únic que recorde es que eixia al Filiprim abans de tancar la paradeta de Cacaolat :)

1 comentario moderado
Moler

#1853 jaja en part tenen rao eh.

1 respuesta
geco

#1854 si que sou un poc porcots xD

brakeR

Bones festes a tots :)

-Mephisto-

Igualment!!! Aquí us deixo un recull de nadales que us podeu descarregar en diferents versions.

http://www.edu365.cat/nadales/index.htm

geco

a quin sant em moderes #1853 Administrador, perquè ahí parla d'una tradició dels Catalans.

Fes el favor de deixar les coses com estaven que has clavat la pota fins al fons, a vore si llegim un poc abans de fer faus.

raganock

Invoco el saber del poble valencià... A vore, jo he sentit aquesta expressió tan vostra, per engegar al capoll que t'està tocant el collons, de les següents maneres:

  • Saps que et dic? A fer la mà!
  • Corre, a fer la mà!
  • A fer la mà!
  • Ves a fer la mà!
  • Vagi a fer la mà!
  • Vaja a fer la mà!
  • A fer la mà, collons!
  • Veste'n a fer la mà, fill de puta!

Quina es la correcte? O en tot cas, en quines zones o situacions es fa servir cadascuna? Es perquè m'entenguin a la primera i no donar lloc a confussió o m'interpretin malament.

De moment no he aconseguit prou quórum entre els meus coneguts per decidir-me o almenys orientar-me segur.

#1860 Gràcies, a vore si ho vaig pillant...

I ara que et llegeixo, ja he localitzat la casalla Tenis però la puta mare que val casi 11€!!! Va a preu de vodka Absolut!!!

Total, que agafo la ampolla i me la miro més d'aprop... Collons, 47º de contingut de alcóhol i està etiquetada com anis. A vore si cobro i em faig el caprici però només perquè tu m'ho recomanes, eh.

Pd.: La forma correcte es del congelador al got de xupito, no?

5 respuestas
geco

#1859 1, 2, 3 , 4, 6, 7, 8 , caldria afegir la variant " Arrea a cagar a la muntanya" que es un ves a fer la mà però costera cap avall :D

en lloc de Vaja, més bé "vaja-se'n" quan li dius a una persona més major o vella.

Vagi ací no es gasta, encara que a l'horta ( per Moncada i tot això també ) molta gent parla acabant els verb amb una i ... " ahir aní i mengí una bona tomata, li doní un mos i m'he l'endugí"

Diria que es diu a tot el País Valencià encara que a Castelló no ho tinc molt clar :)

1 respuesta