El fil oficial per practicar el català

AVISO PARA NAVEGANTES:

1) Post que no se ciña al tema, post para provocar y/o post que no sea en catalán (a no ser que sea para preguntar alguna duda lingüistica) se lleva punish.

2) Como esto se convierta en un hilo chupipandillista o con tintes politicos, empezaremos a calzarnos cuentas de 5 en 5 y probablemente esto se cierre.

geco

#1950 perxò? en la vida ho he sentit, com a molt el famós AIXINA en lloc d'així pero això que dius sols ho he llegit a 4 poetes de la epoca blasquista i venint del cap i casal, xurrà al canto, segur

#1952 no serà correcta pero no me la trac de damunt xD em sona més dolç :) Xequico? d'on eres?, això ho he sentit a algun video musical pero no caic ara :S

1 2 respuestas
Ks1Qn0

Oh, meravellós "aixina"...

Per ací diem "xequico" en lloc de "petit"

#1951 D'Elx, ací al sud ho he sentit prou (gent major d'Alacant, etc)

1 3 respuestas
geco

#1952 A Petrer a algun iaio li ho he sentit també, tens raó :) quanta riquesa xè :D

1
Psicotropica

#1952 Ací en lloc de petit diem "Menut", lo de xequico no es més en plan diminutiu?

1 respuesta
Ks1Qn0

#1954 Allò de menut ho he sentit jo per a xiquets més aïna

geco

He trobat un article de Saragossà molt interessant sobre les formes incoatives de la tercera conjugació, on molts de vosatres teniu dubtes.
(patesc, pateixc, patisc)

Ací vos deixe els text a un PDF, potser a molts vos sembla un taulell pero a qui li agrade la llengua com qui s'estima la punta la fava, sabra apreciar-ho :)

PDF: Formes incoatives de la tercera conjugació

Font: Valencianisme.com

i si vos agrada el paintball també tinc un altre fil a "Deportes" :D

3
T

Buenas, querría preguntaros algo a aquellos que seáis de Catalunya, y a falta de un lugar mejor que este, lo pregunto aquí: ¿quedan casas pairales en Catalunya? Leí que la mayoría se habían vendido ya, y me pareció muy triste que se perdiera de esa forma lo que ha sido durante siglos un elemento esencial de la identidad catalana, yo diría que prácticamente el fermento social de la nación catalana...

1 1 respuesta
16 días después
jordi1510

#1957 No se sae.

B

Lletraferits, un dubte: "un pel de mamella" és un refredat per donar el pit als nadons o te alguna nota picant?

1 respuesta
Patrikerol

#1959 Jo crec que ve de la expresió "t'anat d'un pel de mamella que no t'atropellen", per eixemple...el "pel de figa" ja es un altra cosa...

#1961 Doncs no, jo nomes la he sentit per a eixe cas...per cert , no ho a possat ningú aixó?:

Guía rápida para sobrevivir en Valencia:

1 respuesta
B

#1960 No ho empreu per als refredats????

2 respuestas
geco

#1961 no ho he sentit mai, pregunta-li a "En bon Valencià" al FB, es tota una enciclopèdia :)

1 respuesta
B

#1962 No tinc FB ni TWI ni TWE ni BA ni res de res!

1 1 respuesta
geco

#1963 tens raó no ho recordava que no gastaves cap xarxa social, de tota manera ja li he preguntat jo a vore que'm diu :)

espere que tot el vaja molt bé :D

1
Perico97

Claramente nada más entrar a darle a traducir ^^ xDDDDDDDD

22 días después
tersark

Gent! Algú sap on podria trobar Star Trek: la nova generació en català tal i com la posaven en el 33??? (ja fa uns anyets)

1 respuesta
geco

#1966 a http://www.mecanoscrit.cat

encara que fa temps que no la visite

1 respuesta
tersark

#1967 Ja la vaig estar mirant, pero son enllaços e2k que amb prou feienes tenen 1 o 2 seeders :s

Merci!

1 respuesta
geco

#1968 llavors em clave en "off-side" mai he segut molt friki d'estes series , sent no poder ajudar-te :(

Igual a "compartir dona gustet" pots trobar quelcom :)

B

A mi em passa amb " El vent de l´illa" (1986/1988), dirigida per Gerard Gormezano,
si algú em pot ajudar serà benvingut.

17 días después
Draconian

Aço està mort!
Ningú s'asoma a la mistelera?(La Xara)

1 respuesta
Patrikerol

#1971 em sembla que entre Falles i Setmana Santa estem una mica col.lapsats...jo mateix e passat una grip que m'ha deixat "KO"...

geco

sembla que deuen ser tantes vacances, com son dies de mona, muntanya i tarara no hi ha qui pare en torreta :)

xe quan era menut pujant la muntanya cantant cançonetes amb l'escola :)

1
20 días después
B

Avui amb l'Ara fan una radiografia del català en diferents àmbits. Molt clar i interessant:

La situació del català, en 18 indicadors
Muesly

Ai ai ai, fa mal als ulls http://www.noudiari.es/balea/

Català / Baléà

abdomen panxa
acariciar fé carissis
agricultor pagês
alcohòlic gat perdud
anus forad d’es cul
aversió òy
avesar dona vissi
bilabial dóbbles morros
bicicleta vixicleta
calçada trispol de sa carretéra
llibreta d’estalvis plegueta d’es bank
cotxe cotxo
crucifix sancristo
desistir déxà nà
diners dobbés
electricista elettrissiste
exageració eggigerássió
hèlice sas palas
clítoris guellêt
macerar posà en remúy
ovacionar fé fortas mambelletas
oxigen oggígeno
prematur massa prest
troglodita capdefava

1 2 respuestas
Txaman_

#1975 Molt trist... :palm:

1
cchrrta

Feliç Diada de Sant Jordi a tots i totes! :)

7
geco

#1975 ale, ja teniu aberració gramatical a ses illes, ausaes, menys lo bo tot s'exporta reputa

1 comentario moderado
Mecaguen10

#1979 Un home li diu a un altre: .- "Los catalanes habláis como ranas."
I el català li contesta: .- "No crec, no crec."

4 1 respuesta

Usuarios habituales