Assassin's Creed: Origins #HG | El Dark Souls de AC

Tatsujo

#510 Si pero yo me refería en comparación con otra zonas del mapas si vas explorando 1x1 pensaras que todo el mapa es igual, lleno de ubicaciones (?), y luego cuando llegas a los desiertos que son enormes ves que no hay casi ubicaciones

spoiler
Petrusin

Llevo unas 10 horas y el juego es bastante divertido. Para mi coge bastante mas de Witcher 3 que de Dark Souls, el mapa es más interesante de explorar y no sobrecarga con infinitos iconos. Lo único que dejo un poco de lado son los misterios de los pergaminos.

Echo mucho de menos una opción para hacer que los enemigos escalen contigo en nivel.

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Kisuke

#512 opción como tal no hay, sin embargo, puedes mirar siempre el rango medio de nivel de la zona alejando el zoom del mapa (no sé si me he explicado).

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Petrusin

#513 Si, te entiendo mas o menos.

Pero suelo explorar más el mapa de la quest principal y todo lo que hay en él sin irme a zonas vecinas a explorarlas. Mas que nada para no irme demasiado con el nivel.

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Kisuke

#514 es lo que suelo hacer yo también. Al principio llegué a Alejandría y la terminé con nivel 24, explorando lugares que no debería haber visitado (ten en cuenta que Alejandría el NV está sobre 10-12 -quest- XD)

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Petrusin

#515 Pues a ver si hacen como en the Witcher y añaden una opción para igualar en lvl los npcs que se te quedan demasiado bajos.

Por cierto, los outfist son puramente cosméticos, verdad?

Y lo mismo para las monturas, te da igual tener el camello con el que empiezas que uno de los caros, no?

Y diferencia entre caballos y camellos? tengo la sensación de que los 1º hacen sprint cada poco y los camellos mantienen la misma velocidad todo el tiempo. Pero en general me parecen más rápidos los caballos

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Kisuke

#516 sí, puramente estéticos, y los camellos también. Camellos más lentos que los caballos.

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Amsi

No se si lo han dicho en el foro, pero los pergaminos dan items de tu lvl? o del lvl de la zona donde lo encontraste?

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dambala

#518 de tu lvl

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Amsi

#519 ok! que recomendáis? guardarlos hasta cierto lvl? o ir descubriendolos cuando tu equipo se haya quedado un poco obsoleto?

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dambala

#520 no dan legendarios (al menos a mí ninguno de momento) así que pilla los cuando quieras, viene a ser indiferente xd

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Amsi

#521 jajaja Ok! Thx!!

Kisuke

Me queda tan solo el armamento que mejora el daño a distancia (último nivel) para tenerlo todo en legendario.

Nivel 34 y acumulando como Diógenes toda la mierda que pueda para vender al nómada. Pronto voy a centrarme en la historia, porque le estoy dando demasiado a secundarias y exploración y el

spoiler

está por ahí a sus anchas xD.

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Perico97

#523 Uf... vaya quemada le llevas a las secundarias si vas por ahí aún y ya eres lvl 34 xD

spoiler
Kisuke

Por acabar el juego o hacer una misión te dan créditos Helix? Lo digo porque al iniciar el juego daban 200 y puedes pillar algo

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SevenOfThem

#525 Te dan 500 por la edición deluxe, pero todo lo que hay en la tienda por créditos Helix se puede conseguir haciendo las misiones de Reda.

ogeuF

me lo pille el domingo y me pego unas viciadas viendo paisajes q no es ni medio normal,me esta encantado
aun estoy en alexandria y estoy flipando con el juego,lo estoy gosando poco a poco

mezcla perfecta entre farcry,darksouls y the witcher,ojala sigan con esta dinamica,para el siguiente juego con los mayas y prprprpfpfpfpfff les doy mi billetera directamente

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er_vick

#527 "mezcla perfecta de farcry darksouls y witcher" creo que te has pasado un poco xd

1 2 respuestas
ogeuF

#528 bueno,yo es que el ultimo assasin que juge fue el 3...y parece q han copiado un poco de cada uno de los que puse,al menos eso me esta pareciendo xD
quizas si,me flipe demasiado,pero esque me esta gustando mucho la verdad,aunque si,me he flipado bastante

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Kisuke

#528 si le quitas lo de perfecta -que habría que discutirlo- podría casar muy bien lo que ha dicho :) ,

Batur

Anoche llegué a Giza, estaba super excitado por entrar en las pirámides, pero me llevé una decepción. Esperaba más secretos, más chicha por descubrir dentro de las mismas.

Debo puntualizar que solo entré en la grande, pero dudo que las otras dos me vayan a sorprender.

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Kisuke

Acabo de llegar a una tumba y al lado de esta, he accedido a una cosa que me ha dejado rotisimo

spoiler
BernyMoon
3
Petrusin

Tengo un pequeño problema con algo que ocurre muy temprano en el juego. No es un spoiler ni mucho menos, pero lo pongo con el tag por si los sensibles.

spoiler
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ogeuF

#534 si,a mi tb me aparecieron sin subs ni nada

Kiahn

Pillo sitio me lo he pillado ayer aunque solo le he dado una horita m3 ha gustado lo que vi.
Aunque el control da un poco sida no? No me amaño bien con el teclado.

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Slash_Eb3

#536 Juega con mando hombre, te resultará más cómodo ;)

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Kisuke

#531 a mí también, me esperaba "algo más". Eso sí, la recreación, de lujo.

Me acaba de tocar un arco a mi NV, que es legendario, y tengo ese mismo pero para el último nivel. Se vienen 1200 dracmas ricos XD

SevenOfThem

Parchazo incoming:

Hey everyone,
This is to let you know that the 1.0.5 patch will be deployed on PS4 tomorrow, Nov 16. The Xbox update is currently scheduled for deployment on Nov 20.
We will be sharing more information on the PC update when available.

Patch Size:

  • Xbox One: 1.3GB
  • PS4: 1.3GB
  • Uplay PC/Steam: TBC

Please find the latest changes below.

Patch Highlights
Ambush at Sea – The issue that caused for some save games to be corrupted was fixed and the mission is now available to players again
Note: The mission should reappear on the map after a reboot of your system. Be sure to be connected to the online services while starting the game.
Difficulty – Enemies of a lower leven than the playable character are now more challenging in Hard Mode.
Beard/Hair Toggle
Selected preference of beard/hair will remain saved now
Added support for Keyboard and mouse controls
[Shift]+[Z] – Hair
[Ctrl] + [Z] - Beard
Performance and Stability improvements on all platforms

System
Improved performance and stability
Fixed some infinite loading and black screen hang
[PC] Fixed hardware performance metrics for Radeon R9 2xx series
[PC] Fixed several Ultra HD monitor, multi-monitor mode, and multi GPU mode issues
[PC] Fixed infinite saving occurring in Photo Mode when anti-aliasing option is Off

Graphics & Audio
Improved Sandstorm ending visual
Fixed some level of detail issues in the world and for some NPCs
Fixed an issue that could prevent the call mount whistle from playing
Fixed an issue that could cause music tracks to overlap
[Xbox One X][PS4] Revised the default Luminance value in the HDR settings
[PC] Temporarily deactivated spatial sound support to resolve issues with some USB headsets
[PC] Fixed the functionality of the Field Of View option during the Benchmark session

World
Improved appearance of the water in caves
Removed some invisible collision in Siwa
Fixed various issues with the spawning of boats
Fixed a lighting issue in the Sunken Temple of Sarapeion
Fixed some floating NPCs, floating rocks, and other floating objects
Fixed various texturing issues

Gameplay
The selected cheat option for Bayek’s hair and beard will now remain saved
Improved various animations on the playable character
Improved the navigation of the playable character
Improved shield stance behavior while on vehicles or mounts
Improved NPCs and animals reactions and navigation
Improved Raging Axe’s boss fight behavior in Arena
Improved spawning delay on loot bags when killing NPCs
Improved shield charge behavior
Improved Follow Road mode
Revised fire damage taken by the playable character
Revised poison propagation
Made enemies of lower level than the player more challenging in Hard Mode
Fixed some loading issues while using Senu
Fixed some issues preventing the playable character from interacting with loot bags
Fixed an issue that allowed thrown torches to inflict poison or bleed effect
Fixed spear fight animation against some enemies
Fixed an issue with loot bag spawning in shallow water
Fixed an issue preventing crocodiles from being damaged while in water
Fixed an issue with the activation of slow-motion
Fixed various issues causing the playable character to be stuck
Fixed some camera clipping issues
Fixed some issues preventing bows to automatically sheathe
Fixed an issue where counterweights could remain stuck on the ceiling in the Tomb of Sneferu
Fixed an issue that could prevent Overpower Chain Throw from being used
Fixed an issue that could prevent Chain Attack from dealing damage when a spear is equipped
Fixed an issue that could prevent the player from interacting with the entrance of “Eesfet Oon-m’Aa Poo”
Fixed issue preventing Senu’s perception range from being taken into account when loading a save game
[PC] Fixed movement issues in Walk mode

Quests
Improved various cinematic transitions
Fixed an issue that could corrupt the playable character’s inventory after completing “Ambush at Sea” quest
Fixed an issue that could prevent the player from completing quests after returning to the title screen
Fixed various issues causing Quest objectives to disappear after desynchronization
Fixed various issues with Flavius during ‘’The Final Weighing’’ quest
Fixed an issue where the objective would not update during ‘’The Hungry River’’ quest
Fixed an issue with Theodoros who could stay in midair during ‘’A Rebel Alliance’’ quest
Fixed an issue where leader’s health could be restored during ‘’Plight of the Rebels’’ quest
Fixed various issues with Pothinus’ elephant during ‘’Battle of the Nile’’ quest
Fixed an issue with Hotephres’ ship being sunk in gameplay and cinematic during ‘’The Crocodile’s Scales’’ quest
Fixed an issue where the Planetarium Tunnel could remain closed after performing a save/load action
Fixed an issue where the “Wild Ride” quest would fail when getting on a chariot or a cart
Fixed an issue where objectives in the ‘’The Flea of Cyrene’’ quest would not properly update after performing a leap of faith from the Apollo Temple
Fixed various issues with the fight against the war elephant Herwennefer
Fixed issues preventing the ancient tablets to be interacted with
Fixed an issue which allowed the playable character to keep the “The Battle of the Nile” quest spear
Fixed issue where Apollodorus could remain stuck in a wall during ‘’Egypt’s Medjay’’ quest
Fixed dialogues that would sometime be missing from the cinematics of “Playing with Fire” quest
Fixed an issue that could prevent Hypatos from attacking the playable character in the quest “Homecoming”
Fixed an issue that could make Septimus invisible during “The Final Weighing” quest
Fixed various issues with Thutmose during “Blood in the Water” quest
Fixed an issue preventing the player from completing the quest “Fall of an Empire, Rise of Another” because he spawned as Bayek

Activities
Improved the spawning of enemies in the Cyrene Arena
Fixed an issue preventing the unlockables completed as Aya from carrying over to Bayek
Fixed various issues causing the playable character to be pushed out of the chariot while in Hippodrome races
Fixed an issue where the playable character could remain stuck in the Arena ‘’lobby’’

User Interface
The selected Map filter will now remain saved
Added sound feedback when switching the editing modes during Photo Mode
Added button mapping for petting Senu in the alternate control scheme mapped to specific keys
Improved image resolution of crafting items
Improved fire visual effects on animals
Changed health gain visual feedback to display in green when hitting enemies
Fixed Senu’s marked location for the Tomb of Khufu
Fixed various issues with icons in the Map
Fixed an issue where the Photo Mode HUD could not appear
Fixed HUD modules that stayed hidden changing HUD Preset to ‘Show All’
Fixed the suggested level of some quests for some their owners
Fixed multiple typos in the menus
[PS4] Fixed the Season Pass and Deluxe Pack showing up as “Coming Soon” in the Store
[PC] Added mouse support for rotating the character in the Gear menu
[PC] Added mouse and keyboard support to toggle Bayek’s hair and beard in Gear menu
Hide Arena HUD while in Photo Mode
[PC] Allowed triggering Call Mount and Animus Pulse on button Press when they are (?)

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Kisuke

#539 En PS4 está desde esta mañana y sí, 1.5 GB.