Por qué decís que son tan buenas las mantis? Yo tengo las gorila y ahora mismo pegan menos que mis armas normales, aunque tengo las de peor calidad todavía.
No sé si son peor que las mantis o simplemente las tengo que mejorar
#3186 es que algunos quieren que sea como un The last of us... dónde no ven al personaje secundario aunque lo tengan delante XD
Yo juego en sigilo y a ver, es cierto que si pasas por delante de una ventana, incluso agachado, a veces te ven si están muy cerca, pero vamos he completado un par de misiones en sigilo y sin ningún problema
Lo que a mi me fastidia más es que a veces los disparos atraviesen las paradas (y no por armas que puedan hacerlo precisamente)
#3205 joder... entonces está peor construido que los Life of strange o los juegos de Telltale en ese aspecto, madre mia...
#3211 puedes disparar mas de una vez a cada diana. Ya me paso a mi y al volverla a cargar le pille el truco, tienes que dispararlas varias veces, aunque con un tiro ya se recoja la diana.
#3071 Si lees los comentarios verás que al final la gente no para de decir que es puro Placebo que el juego no hace uso de esas config en realidad. Alguno incluso ha monitorizado que uso hace de dicho archivo y borrandolo no pasa nada o ponen como valor FUCK YOU y el juego sigue igual.
10:45
Alfin un medio que se disculpa por dejarse camelar por los polacos y admite que el juego ha muerto de hype y no es lo que les decian y ellos decian que iba a ser.
Están haciendo en Reddit un recopilatorio de promesas incumplidas por CDProjekt y llevan ya una buena lista:
Let's lay down a list of what was promised to us but it was found missing from the game.
Please let this gain some traction - we must be organized if we want to provoke an answer from the dev team.
AMAZING AI that directs enemies during combat/patrol but also citizens and npcs' daily life (https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kbk4ap/the_ai_of_cyberpunk_2077_an_indepth_look_at_the/)
wanted system and corrupt police (https://gamerant.com/cyberpunk-2077-wanted-system-corrupt-police/)
-Immersive police involvment changing with the area where you commited the crime (https://www.usgamer.net/articles/cyberpunk-2077-producer-details-law-enforcement)
in general, way more interesting combat and hacking (https://www.youtube.com/watch?v=FknHjl7eQ6o). Some examples are the ability to use your wire to hack people (https://youtu.be/vjF9GgrY9c0?t=2540), hacking reveales information about the network, more interesting viruses to upload, more loot from hacked devices.
more interesting gameplay, for example: trauma team that plays a key role, freequent flying avs, ads that target the player point to the merchant that sells that product, merch could be pre-viewed before purchase (Source: https://www.youtube.com/watch?v=SVAryZ0GLwE and https://www.youtube.com/watch?v=vjF9GgrY9c0&feature=youtu.be&t=2531) NOTE: this section is by far the most oversimplied one. There are a number of minute key things I am not stating in this thread because I don't want to dilute it too much.
Strong RPG elements (https://wccftech.com/cyberpunk-2077-is-a-much-deeper-roleplaying-experience-than-the-witcher-3-says-dev/)
NPC unique daily routine and AI (https://www.tweaktown.com/news/73048/over-thousand-cyberpunk-2077-npcs-will-have-unique-daily-routines/index.html)
Quest decisions will have relevance in the world (https://onlysp.escapistmagazine.com/cyberpunk-2077-changes/)
Meaningful day and night cycle (right now it's just cosmetic and doesn't impact the gameplay): Exploring Cyberpunk's Night City with CD Projekt Red - Cyberpunk 2077 - Gamereactor
Incredible character customization during creation / in-game (https://gamecrate.com/cyberpunk-2077-boxing-power-weapons-militech-spider-robot-and-more/23426 and https://www.gamesradar.com/uk/cyberpunk-2077-character-creation/)
Use of drones for more than just some missions in the game (https://gamecrate.com/cyberpunk-2077-boxing-power-weapons-militech-spider-robot-and-more/23426)
three different lifepaths and more that would actually have more impact than what we are getting now (Wall running and metro system are not the biggest thing to be cut out from the game. Its the plot : cyberpunkgame (reddit.com)
to add on the previous point, lifepaths leading to non-linear quest design (https://www.playstationlifestyle.net/2019/09/12/cyberpunk-2077-lifepath-system/)
Nanowire and gorilla arms have a lot of different uses that are still in the description of the item (https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1153684171606450178?s=09).
Runs very well on last gen consoles (source NOT needed)
The game will launch when it's ready (source NOT needed)
Variety of braindances instead of it being just few cutscenes (can't find reference, please link)(so far videos like this https://youtu.be/ToWfeUEAeeQ?t=1167 point that braindance is a cool mechanic but they never said we'd be able to purchase and use the braindances on our devices and all. I don't feel this is a broken promise, rather an aspect of the game that we would love to have had implemented).
Challenging weather system that would pose a threat to your survival (https://www.windowscentral.com/cyberpunk-2077-features-acid-rain-and-other-deadly-environmental-challenges)
At time of writing I haven't finished the game. However sources say there are very very few options for ONS and/or deep romances (this article summarizes what was expected https://www.ginx.tv/en/cyberpunk-2077/cyberpunk-2077-everything-about-relationships-romance-and-sex)
Features that were initially promised but later they announced to have been removed:
Properties purchase and customization options (https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/9bu0d5/purchasable_apartments_confirmed/)
Transportation system (Promised but then removed https://www.gamepressure.com/newsroom/cyberpunk-2077-wont-show-subway-travel/z41f9d)
Scaling walls (https://www.ign.com/articles/cyberpunk-2077-wall-running-mantis-blades-cut)
Vehicle customization (https://www.altchar.com/game-news/cyberpunk-2077-wont-have-vehicle-customisation-aonab8e3yY6b)
#3219 A ver si salen más medios a dar la cara. Estoy esperando el vídeo de 3Djuegos y el 9 que le han cascado.
#3221 Joder, no quiero ni leerlo para no deprimirme. Han perdido toda mi confianza.
EDIT: Sorry, doblepost.
#3221 y todas esas promesas deberían añadirse con alguna de las expansiones.
Creo que es mucho más importante que arreglen el mundo y lo que puedes hacer en él que una trama nueva.
#3226 Crees sinceramente que lo pueden arreglar? yo veo unas cagadas de base que ya dudo de ello...
#3227 poder pueden, otra cosa es que no les compense a nivel económico y prefieran hacer el típico DLC.
#3228 Deberían de hacerlo ya que esta su reputación en juego otra cosa es que la cdp que conocimos en su día se esta acercando mas a la ubisoft de ahora...
#3228 ¿Estás diciendo en serio que en vez de arreglar el juego van a sacar un DLC para añadir lo que debería estar de base?
AMAZING AI that directs enemies during combat/patrol but also citizens and npcs' daily life (https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kbk4ap/the_ai_of_cyberpunk_2077_an_indepth_look_at_the/)
wanted system and corrupt police (https://gamerant.com/cyberpunk-2077-wanted-system-corrupt-police/)
Immersive police involvment changing with the area where you commited the crime (https://www.usgamer.net/articles/cyberpunk-2077-producer-details-law-enforcement)
more interesting gameplay, for example: trauma team that plays a key role, freequent flying avs, ads that target the player point to the merchant that sells that product, merch could be pre-viewed before purchase (Source: https://www.youtube.com/watch?v=SVAryZ0GLwE and https://www.youtube.com/watch?v=vjF9GgrY9c0&feature=youtu.be&t=2531) NOTE: this section is by far the most oversimplied one. There are a number of minute key things I am not stating in this thread because I don't want to dilute it too much.
Strong RPG elements (https://wccftech.com/cyberpunk-2077-is-a-much-deeper-roleplaying-experience-than-the-witcher-3-says-dev/)
NPC unique daily routine and AI (https://www.tweaktown.com/news/73048/over-thousand-cyberpunk-2077-npcs-will-have-unique-daily-routines/index.html)
Quest decisions will have relevance in the world (https://onlysp.escapistmagazine.com/cyberpunk-2077-changes/)
Meaningful day and night cycle (right now it's just cosmetic and doesn't impact the gameplay): Exploring Cyberpunk's Night City with CD Projekt Red - Cyberpunk 2077 - Gamereactor
Incredible character customization during creation / in-game (https://gamecrate.com/cyberpunk-2077-boxing-power-weapons-militech-spider-robot-and-more/23426 and https://www.gamesradar.com/uk/cyberpunk-2077-character-creation/)
three different lifepaths and more that would actually have more impact than what we are getting now (Wall running and metro system are not the biggest thing to be cut out from the game. Its the plot : cyberpunkgame (reddit.com)
to add on the previous point, lifepaths leading to non-linear quest design (https://www.playstationlifestyle.net/2019/09/12/cyberpunk-2077-lifepath-system/)
Runs very well on last gen consoles (source NOT needed)
The game will launch when it's ready (source NOT needed)
Challenging weather system that would pose a threat to your survival (https://www.windowscentral.com/cyberpunk-2077-features-acid-rain-and-other-deadly-environmental-challenges)
Dime que no esperas que esas cosas las añadan en un DLC cuando son parte del core del juego que deberían haber venido Day 1 y no se las ve ni se las espera.
Que nada de eso esté en el juego es DECEPCIONANTE. Es que no hay manera de justificar que el juego haya salido como ha salido, con la IA que tiene, lo de la policía (¿En serio que te hagan respawn detrás tuyo? ¿De verdad?) , lo de que el mundo esté muerto por mucha gente que haya es una vergüenza se mire como se mire.
Si es que viendo todas esas cosas está claro que a la visión del juego que tenían en mente le han faltado un par de años de desarrollo.
¿Al final se puede bloquear el arma de los enemigos con algún implante para hackeo o algo? lo he recordado al ver el vídeo ese de arriba y no lo he visto en principio, ¿alguien lo encontró?
Estaría bien recopilar los aumentos que sean interesantes y que no se basen sólo en subir stats, como el del doble salto o el del slow motion cuando te están descubriendo.
#3219 qué suerte han tenido de que no les dieran una key de prensa y no han tenido tiempo para jugarlo porque ni cotiza que le hubieran puesto un señor Recomendado en su análisis ("algunos bugs pero juegazo, vivan los polacos").
Ahora toda la prensa criticando a posteriori que no se enseñó nada de las consolas, que no les dejaron poner capturas suyas, que ya había sospechas... cuando días antes la misma prensa no paraba de hacer artículos alabando a la compañía y tildado de revolución cualquier chorrada xd
#3235 Hay cyberware para que ciertas armas tengan balas que sigan al blanco. Y hay armas que tienen esto activado sin necesitas de utilizar ese implante.
Lo probé un poco el otro día y mola bastante aunque la pistola era una mierda y apenas testee. Eso lo quiero para subfusiles.