Realmente muchos de los cambios los puede hacer cualquiera con algo de conocimiento en el Creation Kit, pero hay otros como lo de la hipotermia, lo de los ropajes para cubrirse del frio y tal que ya son más complicados...
#29 La verdad es que sí molaría, en Oblivion lo máximo que vi era poder llevar un "diario" en el que anotar cuantas cosas quisieras.
aun no he añadido ningun mod puesto que sigo con mi periplo de mi char OP. Siguen apareciéndome cosas que hacer. Esto empieza a subir lento ya (64).
Me parece una idea cojonuda esto de darle mas realismo al juego aunque solo sea en la cuestión de dormir comer y tratar con la novia.
Allá va mi pregunta: ¿sabeis de algun mod que te permita tener un menu de chars? Sé que está el skyrim profiler, pero para los que tenemos el juego via steam es un poco engorroso. Molaría tener una especie de menu/interface dónde te aparecieran tus diferentes personajes, sin miedo a perderlos.
Skyrim no permite guardar las partidas con nombre, y mi temor es perder las 360 horas invertidas en mi "dovakina" jefa de ladrones, asesinos, hombres lobo, magos, sabia fuerte robusta y buenorra.
Si os enterais de algun mod en el que se pueda editar el guardado o que salga una pantalla con las diferentes partidas avisadme pliz.
Tengo ganas de mods. He visto la workshop y hay algunos geniales.
El autor del mod dice:
F:NV had this nice feature when calculating damage called Damage Threshold, which would determine the minimum amount of damage required in order to do damage at all. Skyrim does not, unfortunately. Nor does it, as far as I am aware, have damage types according to weapon types (slashing, piercing, blunt)... perhaps it may be possible to define new damage types and then give each armor set specific resistances to them, so that chain mail is more resistant to slashing damage but weak against piercing and blunt, while plate armor is weaker only against blunt, etc.
I'll know more once I dig deeper in the CS.
Vamos, que New Vegas tenía cosas para calcular el daño o el daño localizado que hacía mucho más fácil el trabajo a los modders, Skyrim no lo tiene, por lo que más cosas en las que currar y más que tardará en salir el mod. Por suerte, el autor del mod tiene otras ideas para hacerlo más fácil, como distintas cantidades de daño por la arma del atacante y la armadura (no el rating de armadura, sino tela/cuero/acero) del atacado.
Por ejemplo, al llevar una cota de malla serás más resistente a los cortes, pero más vulnerable a las puñaladas.
#33 Si juegas en pc si puedes poner nombres a tus saves, escribe en consola
save nombredemipartida
Skrdrm, on 15 February 2012 - 10:30 PM, said:
Could you tell us more about this upcoming weekend version? Will it include crafting and carrying restrictions? Removal of fast travel?
There will be more detailed info later on. Right now I can tell you for sure that Immersive Lighting (darker ambient interiors, dungeons and nights) will be in, as well as Basic Needs. I will probably also include some quick realism fixes, like no health regen, removal of fast travel, compass icons, etc.
Combat overhaul will take more time to do right, since I have to script in weapon damage types, balance damage and armor protection, blocking... lots of work. As soon as I have something worth playing, I'll release it so everyone can help test it.
It's fun to zap tables full of junk with Spark and send it all flying though. Or fry poor sods while they lie helplessly on the floor. Hard to stop myself from just having fun...
And how does a master level Telekinesis spell that works on everything (yeah, I mean "Force-tossing" people around) sound? I'd love to see if I can script it so that fits in.
Este finde mod! No estará completo pero ya implementará varias cosas como las noches y mazmorras oscuras, necesidades básicas, algunas características para añadir realismo, como eliminar la regeneración de vida, brújula, viaje rápido, etc.
Lo de la telequinesis sería un puntazo xD
P.D: Más adelante pondrá info detallada con los cambios que traerá el mod.
Lo tuve que desinstalar para formatear y tengo unas ganas de volver a retomarlo que ni os imaginais. A ver si sale esta semana y me pongo a ello de nuevo.
Parece mentira que estás una semana sin mirar mods y te encuentras con demasiada información a la vez que no sabes cual poner joder.
http://www.mediavida.com/foro/124/recopilacion-de-pequenos-mods-432397/13#363
El mod que acabo de postear aquí será un complemento estupendo para el TRO, a no ser que el autor lo haya implementado ya.
Basically the script will measure hunger states like this:
It takes three ingame days to go from completely stuffed to death from starvation.
Stage 0:
You are stuffed. You can eat food in this state, but it won't do you any good, plus there is a chance you will get sick and puke. Just like old romans.
Player gets a slight movement speed penalty, and reduced stamina regen rate. (Try running after stuffing your face and see how it goes)
Lasts up to one game hour.
Stage 1:
You are not hungry. No adverse effect, stamina and magicka regen rates at optimal.
Lasts up to four game hours. (So you will need to eat something relatively often if you want to be at the top of your game)
Stage 2:
You feel a little peckish. Minor stamina regen rate penalty.
Lasts up to two game hours.
Stage 3:
You are hungry. Moderate stamina regen rate penalty.
Lasts up to 24 game hours
Stage 4:
You are starving. Massive stamina regen penatly! Reduced stamina. Carry capacity speed penalty. Movement speed penalty.
Lasts all the way to the dying stage.
Stage 5:
Dying. No stamina regen. Stage 4 penalties apply.
Lasts for the final 7 hours.
Un resumen simple: Hay 5 fases a la hora de de la alimentación y pasar hambre. Tardarás 3 días en morir. Con el paso del tiempo tu vida/manga/energía máxima se reducirá hasta que mueras.
Han salido ya unos cuantos mods sueltos que usan muchas de las ideas que se propusieron para el Overhaul este, a ver si se ponen de acuerdo para unirlo todo.
Post nuevo del autor del mod (Mansh00ter):
Hah, es la hostia. Le he añadido un "minijuego de vomitar" (Usando la animación de toser fuerte, que también parece como si vomitaras un poco) pero sin sacar la pota. Pero aún me hace falta el sonido para que quede bien. Tal vez en Freesound tienen alguno... ¡pues sí!
Hoy me he dedicado a las animaciones para varias acciones, por ejemplo comer y beber. Pero hay una pega (te quedas atrancado si haces alguna animación cuando estás parado con las armas desenfundadas), sufres una penalización a la cantidad de hambre y sed que tienes si comes con las armas desenfundadas. La penalización reduce la cantidad de nutrientes que recibes de lo que comes al valor más bajo. Si te comes un simple snack (una manzana, por ejemplo) te da una reducción al hambre del 10% si tienes mucha hambre, y si te la comes con una mano ocupada porque estás aguantando una hacha, recibes el 5%.
La comida en sí está dividida en 3 categorías - aperitivos ligeros, comidas normales y comidas que llenan mucho. El valor nutricional tiene su porcentaje base y depende de cómo estás tú:
Comida normal | Estando hambriento
80% 100% 100% Estando lleno
40% 80% 100% Cuando no tienes hambre
20% 40% 60% Teniendo hambre
10% 30% 50% Hambriento
10% 30% 50% Muerto de hambre/muriéndote
Esto serviría para que cada uno coma como quiera, para que sea algo más dinámico. Cuando tengas mucha hambre no bastará con una manzana. También podrás comer aperitivos a menudo para no tener hambre nunca, pero si lo haces demasiado seguido acabarás llenándote, y se te verá reducida la cantidad de peso que puedes llevar, sumada con una pequeña posibilidad de vomitar cada 10 minutos, que es cuando el script actúa. Vomitar aumenta tu hambre hasta el nivel "hambriento".
Y vomitar no te dejará mover durante un rato, y en algunas ocasiones podría ser un inconveniente.
Lo siento si hay algo que no se entienda muy bien, mi inglés no es ninguna maravilla.
P.D: La verdad es que se lo está currando mucho, hasta algo tan sencillo como el comer lo cuida. A mí al menos, me está hypeando el cabrón xD
mansh00ter respondiendo preguntas:
No, the way I'm doing it will make MOST vanilla food stale/old etc. Stale food still gives you some nutritional value, but it also has a chance to make you sick - if you get sick, you don't get anything out of it, and may even get worse if you were not hungry before eating stale food.
Merchants and cooking will be the only way to get proper, fresh food. This means that there will still be some fresh meals out there, mostly items ties to cooking recipes, but omnipresent items like bread, cheese etc. will be stale if they are just lying in dungeons and tables. The process is automatic and doesn't require me to change anything placed in the world by hand.
I have also decided, for compatibility reasons, not to include portable camping gear in the mod itself. There are already some nice camping gear mods out there, so I prefer to leave the choice to the players. TRO Basic Needs will function with any one of them.
Resumen:
La única forma con la que podrás alimentarte en condiciones es con comida fresca, es decir, la que compras a los mercaderes (espero que la recién cazada también cuente. También podrás comerte la comida sin cocinarla, pero con la posibilidad de caer enfermo.
También ha dicho que no incluirá ninguna tienda de campaña portable porque ya hay varios mods y además muy buenos, por lo que dejará que cada jugador use la que él quiera. TRO Basic Needs funcionará con cualquiera de esos mods.
Más updates de mansh00ter:
-added drink values to various drinkable consumables (not potions)
-added refillable bottles functionality; to save time I left out waterskins for later releases - right now you get empty water bottles from drinking most beverages in the game, and you can then fill those bottles at streams throughout Skyrim. One full water bottle is good for two drinks before it has to be refilled. Right now you can fill only empty bottles, I'll expand scripting so that half-empty ones can be filled later.
-increased the chance of raw food making you sick to 70%. Players should really cook their food.
Con suerte veremos TRO Basic Needs muy pronto, le queda añadir el sonido cuando vomitas, pulir 4 cosas y ya está.
El punto de "Hacer todas las armas más peligrosas; incluso un bandido sin entrenar golpeándote en la nuca con un martillo puede ser letal si no tienes la armadura/magia apropiadas." me encantaría verlo.
#49 Yo he recomenzado, y al jugar con mods de alargar la curva de experiencia necesito que eso sea posible. Estoy harto de estar pegando mil espadazos a cada Bandit, y los thug necesito pegarles 3 o 4 gritos.
#50 buf molaría que influyese mucho si das en la cabeza etc... es que me revienta pegar un flechazo a alguien en la cabeza y verlo tan pancho xD
#51 Lo mejor es cuando te vienen corriendo a pegarte con una flecha en cada ojo jajaja
PD: Tu avatar ha mejorado.
#52 LOL es que ver esas cosas es ridículo en serio jajaja, debería haber puntos en los que hagas critical si o si.
P.D. Gracias, estoy de campaña xD
Entonces ha sacado ya la primera parte, la de survival? estoy buscando pero solo encuentro el post del foro de nexus
TR - Basic Needs is a Thirst, Sleep and Hunger simulation for Skyrim. The system is designed to be as immersive and as unintrusive as possible, at the same time providing the player with real incentives to attend to their character's basic needs, going beyond just simulating them. If you go hungry or thirsty, your character will suffer for it and it will reflect on your gameplay.
ver. 0.8 changelog
-added non-linear basic needs simulation designed to mimic natural biological rhythms:
6 stages of hunger
5 stages of thirst
5 stages of tiredness
-added refillable water bottles + ability to refill them in any running body of water (rivers, streams etc.)
-added animations for eating, drinking and throwing up if sick
-added two alcohol beverage types, strong and weak; now you can actually get drunk in game
-added nutritional value to all food items in the game; separated into five groups
stale food; many food items left in the dungeons or the world in general are now stale. They are worth as much as a light snack, but have a chance to make you sick and throw up
light snack; small nutritional value, good as "filler" food on longer adventures
medium meal; a normal sized meal, an adult needs about three each day
filling meal; an especially nutritious meal, but watch out you don't overeat!
raw food; what you get from killed animals and certain types of vegetables. Almost inedible, high chance of making you sick.
-getting drunk now halves the chance of getting sick when eating raw or stale food
-throwing up immediately drops your hunger level to Hungry (has no effect if you were already hungry or worse).
-removed restorative properties of most food and drink items in the game; eating apples won't heal your stab wounds
-you can now stumble and fall if running/sprinting when drunk
-you now have a high chance of stumbling and falling if you get roaring drunk, even when just standing still
-added Exhaustion; this hidden mechanism keeps track of player actions such as running, fighting, sprinting etc. and then modifies the progression of your basic needs (how fast you get hungry, thirsty etc.)
Gameplay features:
non-linear, realistic sleep, hunger and thirst simulation
several types of food and alcoholic drinks
multiple need phases with various stacking effects
you can get drunk for real, fall on your face
drinking, eating and barfing animations (3rd person only)
can get sick and puke from eating stale or raw food
fresh food availability reduced in dungeons and world in general
refillable water bottles, can refill at any running water source
needs interactivity; penalties stack, if you are drunk you have less chance of barfing after eating raw food etc.
And more.
Quick gameplay tips
-you can only refill bottles in running water such as rivers and streams. Lakes, ponds, marshes and the sea are not considered as good sources of fresh water
-to refill a bottle, stand in the water for a few moments, then click on an empty water bottle in you inventory
-you get empty water bottles from drinking most beverages in the game
-stale food will often make you sick; avoid eating it if you can
-if you have to eat stale or raw food, get yourself drunk first; it helps
-running, sprinting and fighting increases your Exhaustion, which in turn can accelerate your hunger, sleep and thirst up to three times. It takes max 4 hours of waiting (game time or via menu) or not exerting yourself to drop your Exhaustion to zero. It takes two hours of sleeping to do the same
-you can view your current sleep, hunger and thirst information under Magical Effects in the character menu. Only detrimental stages show up.
-getting drunk has a chance of making you trip up and fall if you run or sprint. Don't run with scissors in hand while drunk!
-you can wait out the effects of overzealous alcohol imbibement
-messages always appear when you first enter (and re-enter) a certain sleep, hunger, thirst or drunkenness stage, and then appear based on a random chance depending on the severity of your condition
-the distribution of sleep, and thirst stages is non-linear:
Hunger has 6 stages: : stuffed [1 hour], not hungry [ next 4 hours], peckish [next 2 hours], hungry [ next 24 hours], starving [up to three days], dying [last nine hours]
Thirst has 5 stages: not thirsty [3 hours], thirsty [next 6 hours], dehydrated [next 9 hours], severely dehydrated [up to two days], dying [last seven hours]
Sleep has also 5 stages: not tired [12 hours], tired [next 12 hours], extremely tired [next 12 hours], sleep deprived [next 12 hours], dying [last seven hours]
-effects of food and drink vary depending on your condition; an apple may sate your hunger if you are peckish, but it will take a bucket of them to do the same if you are starving
-it takes maximum eight hours of sleep to fully recover from any level or tiredness
-sleep, hunger and thirst have real and quite severe effects on your character; take care of your basic needs in a timely fashion or suffer the consequences!
Keep in mind this is an unfinished release, so there are bugs possible. I did my best to catch all of them and in my experience the mod runs very smoothly, but if you do catch a bug, do tell me about it so I can fix it!
Detailed mod installation/uninstallation/gameplay instructions are in the readme bundled with the mod.