Yo me he conectado al hero´s server varias veces, pero son poco estables por el momento y además estan hechos por jugadores en su casa...
#122 En el último parche lo pulieron bastante, con ponerle nombres a los botones ya es un avance que ver "Create World Text Button" quedaba feo, pero esperemos que antes de sacarlo le hagan otro apañito mas porque con tanto EA la gente ya está mosca y a Hero's Song yo veo que tal y como está ahora mismo le van a llover por todos lados.
Le falta muchísimo aun para que esto este decente eh... EA ya.. apostaría mas por una Alpha 2... por que vamos.
No lo conocía, me he leído #1, he leido un poco en la web, los involucrados y demás, y ya tengo ganas de probarlo
Yo me lo voy a comprar del tiron y de mascado, seguro que hare streaming, que tengo unos cuantos colegas que quiere saber del juego xD
#126 Si esta habilitado el online, podemos montar un mundo de pruebas y ver como funciona con varios players
Perdon por doble post. Ya está out:
http://store.steampowered.com/app/413110/?snr=1_620_4_1401_47
Pues yo no lo voy a comprar aún. Por lo que he visto y he leído el juego está demasiado verde y sé que lo probaré unas horas y lo terminaré dejando por falta de contenido.
Creo que es una mala decisión sacarlo ya en Steam. De hecho, acabo de mirar su ficha y tiene un 50% de análisis negativos. No me extraña. El juego tiene muy buena pinta y intenciones, y puede ser algo muy guapo, pero ahora mismo está en un estado muy temprano de su desarrollo y cualquiera que tenga que juzgar el producto por lo que de momento puede ver es normal que se lleve una mala impresión.
Despues de unas horas, me gusta bastante, mapas grandes, dificultad hardcore, me mola.
Estaba paseando y me encontre a un aliado recibiendo palos contra 5 goblins, lo ayudé al ver que estaba a un cuarto de vida, lo remate y robe sus cosas.
Me parece una pasada, lo mas jodido es la mierda de resucitar, una vez que muero, nunca consigo volver xD
Otra cosa, con el mundo generado que he hecho es divertido, porque estas todo el rato peleando, pero, si cojo otro se me hace mas pesado/monotono.
#133 En ese mapa encontraste alguna mazmorra? Porque yo en los que me creo aparezco en la ciudad, me suele poner alguna mazmorra "al lado" y digo "al lado" porque la ultima vez parecía que había una al Norte y tras estar media hora tirando al norte llego a un mar que de donde estaba el pueblo donde empecé había un trecho.
A mi salir del inframundo me parece jodido con cualquier clase que no sea ranged o paladin (la cura es lo mejor que tiene).
De momento en eso si tienes razón, los mundos caóticos, con guerras por todas partes son los mejores, yo en uno lo puse en plan pacifista vi unos goblins fui a por ellos y vi que eran aliados y me quedé "O.o que? Y que mato yo ahora?"
#134 en una ciudad tengo 3 mazmorras y no he encontrado al entrada de ninguna xDDDD
Dice la gente que es jodido de cojones que tienes que estar dando vueltas a saco y mucha suerte.
Nuevo parche:
General
General pathfinding fixes and optimizations
Fixed an issue where the game would crash after pet/minion death or removal
Fixed an issue where the game would crash when an interior was entered
Multiplayer
Added a Refresh button to the world selection screen
Forced inclusion of lobbies hosted at long distances
Removed servers from Online Worlds tab that do not respond to client ping
Balance
Increased the minimum and maximum damage of Orcish weapons so that they provide an upgrade over starting equipment
Reduced piercing resistance of Skeleton to 50%
Classes
Alchemist
Bomb
Fixed an issue where the bomb model was not scaled correctly
Change the ability equip slot type to Key
Improved the bomb shader so that the bomb model glows in the dark
Added icon for Bomb
Dreadlord
Dark Weapon
Dark Weapon now deals 115/125/150/175/200% weapon damage
Mark for Death
Fixed an issue where Mark for Death would not increase the critical hit chance
Trait: Leeching
Added new trait that offers a 33% chance to return a small amount of health when attacking enemies
Trait: Unholy Champion
Added new trait that increases damage by 25%
Druid
Thorn Shot
Fixed an issue where the first rank of Thorn Shot did not deal damage
Combat
Reduced threshold for switching to walking when wounded
Fixed an issue where the player character could not attack after changing realms
Loot
Decreased the sell values of Copper, Silver, and Gold Ore
Fixed an issue where spiders were dropping Tough Leather instead of Spider Silk
Creatures
Added additional melee animations to all Trolls
Fixed an issue where the Cave Spider could cause incurable bleeding
Fixed an issue where some races would not spawn in the preferred locations
Art, Graphics, and Lighting
Added a close button icon
Fixed an issue where drinking and eating animations would not play
Fixed an issue where water splashes would not play sometimes
Fixed an issue where particle effects would render below characters
Music and Sound Effects
Added ambient background loops to various biomes
Adjusted the volume of some sound effects based on player feedback
User Interface
Added an exit button to menu screens
Increased the mouse wheel speed on the EULA window
Repositioned the Decline and Accept buttons on the EULA window
Altered the behavior of the Accept button to encourage reading the EULA
Fixed an issue where the nameplate would display when the mouse cursor was placed over the player character
Fixed an issue where the force attack modifier key would not update the mouse cursor icon
Fixed an issue where some buttons would appear white
Yo si he encontrado mazmorra, las 3 que he visto tenian arañas, trolls de cavernas y algun otro mob.. El mapa es enorme, si ademas le sumas que el campo de vision es reducido es normal que cueste encontrarlas.
PD: El ilusionista esta chetadisimo, y los campfires recuperan vida, además de que puedes cocinar la carne que encuentras, la cual te sube practicaente toda la vida tambien.
Me planteo el intentar abrir un server el sabado.
¿Alguien se anima? Entre semana no puedo, por el curro :/
Yo podria abrir tambien, pero seria temporal porque el juego está muy verde aun como para echarle mas de 1h seguida.
Alguno de los que habéis jugado un tiempo recomendáis pillarlo aunque este muy verde? La verdad que me apetece probarlo
#139 el juego actualmente es:
Perder un rato probando la creacion de mundo
Probar las clases
Craftear lo poco que hay
Ver alguna dungeon sencillita
Participar en algun evento sencillitos
Matar y Matar bichos
Eso en cada partida, no hay mas que eso. Si te llama esto, pos adelante, si no estas preparado para matar bicho hasta el fin del mundo, probablmente te aburras
#139 Si lo compras de cara al futuro, para cuando este terminado, y darle unos minutillos de vez en cuando para ver como avanza el desarrollo pues si, cómpralo.
Si lo compras con la idea de viciar ya, no lo compres, ahora mismo el juego esta muy muy muy verde.
Pone unos requisitos de pc excesivos, sabeis si es cierto eso? ya que yo tengo un quad core y me gustaria saber si lo puedo funcionar bien con el
#142 lol a mi tampoco me tira, es de los pocos juegos que he visto que no me llegan los requisitos por el procesador xD Suena a que está muy bien programado. Habrá que quitarlo de deseados...
#143 Es una alpha, el tema de rendimiento no se toca hasta las fases finales de desarrollo, no se que esperais.
Podeis uniros a mi server se llama Chaos! he visto que ha entrado uno d einternet, asi que funciona :3
Btw estoy haciendo streaming para que quiera saber mas y ver como va, puede preguntarme dudas
De las clases que hemos probado. ¿Cual os parece mas rota y por que?
claramente ---> Illusionist. Atacas desde parla y encima, si se te acercan, dormir y lo fundes mientras duerme felizmente xDD
¡Nuevo parche!
General
General pathfinding fixes and optimizations, including pathfinding support for islands
General world and encounter generation fixes and optimizations
Fixed several issues where the game would freeze on loading screens (Note: We are continuing to investigate other similar issues.)
Fixed an issue where the game would freeze on a loading screen after exiting to character selection and joining another world
Fixed an issue where the game would crash when trying to spawn an invalid creature
Fixed an issue where time of day was not synchronizing with the server properly
Multiplayer
Fixed an issue where the selected server on the world selection menu could become linked to a different server in the same list
Adventure and Exploration
Fixed an issue where towns would be repopulated regardless of existing population
Fixed an issue where invisible collision would appear near shorelines
Fixed an issue where the incorrect debris type was assigned to wood fences in snow and desert biomes
Balance
Increased the spawn rates of Easy and Moderate difficulty encounters
Reduced the spawn rates of Negligible difficulty encounters
Reduced the frequency of Bat encounters
Decreased the health of the Small Bat
Classes
Alchemist
Bomb
Added a new ability, Bomb, which allows the Alchemist to place up to 3 bombs that will explode on contact or after 30 seconds
Bomb now deals 100/130/160/190/220% weapon damage as fire and hits up to 3 nearby targets when each bomb explodes
Beastmaster
Quick Shot
Quick Shot now mapped to Right Mouse slot by default
Illusionist
Aneurysm
Fixed a minor text issue
Mind Control
Increased duration to 10/15/25/40/60 seconds
Paladin
Holy Weapon
Decreased damage to 115/125/150/175/200% weapon damage
Lay On Hands
Fixed an issue where Lay On Hands could not be cast on self
Shield Bash
Fixed an issue where Shield Bash would not stun enemies (note: enemies may become stuck in the Stunned animation)
Ranger
Frozen Arrow
Frozen Arrow now consumes arrows when used
Combat
Fixed an issue where summoned creatures would attack the summoner
Fixed an issue where an ability could be disabled when its animation was interrupted by another ability that caused an animation to be played (e.g., Wizard’s Magic Bolt)
Crafting and Loot
Added crates around the world, primarily towns, dungeons, and caverns, that can be looted for coins, food, potions, ore, and gems
Added recipe for Empty Vial (used by the Alchemist)
Added recipe for Throwing Daggers
Added Pouch of Silica Sand, a component for the Empty Vial recipe
Increased the number of arrows produced by recipe for arrows
Fixed several issues where some food items were hazardous to your health, such as Chicken Sandwich and Haggis
Fixed several issues where some recipes did not have the correct product icon
Creatures
Added sound effects for the Gargoyle
Updated sound effects for the Wolf
Fixed an issue where the Cave Spider’s bite attack could cause incurable bleeding
Fixed an issue where the Dire Wolf was hostile toward campfires and other static creatures
Fixed an issue where the Wasp was not hated by default
Art, Graphics, and Lighting
Optimized water to run on lower-end GPUs and IGPs at higher frame rates
Optimized campfires to use less particles and render faster
Added more variation to ground floor cover in various biomes
Improved the visual appearance of water ripples and splashes
Fixed an issue where water noise generation was inconsistent across platforms
Fixed an issue where the Goblin net was not lit correctly in the dark
User Interface
Added location window that provides world coordinates of the player character
Fixed an issue where the first world under My Worlds could not be selected after selecting a different entry on the world selection menu