De hecho, hay parche de contenido grande a mediados de Noviembre. Y la población suele oscilar entre los 15k de jugadores o así
#1499 Para nada. Lo que si estan decayendo los numeros poco a poco pero es totalmente logico ya que se han centrado demasiado en balancear y no estan metiendo nuevo contenido.
Se supone que las quests llegan en 2 semanas y eso traera contenido.
Justo el jueves hubo wipe y un balanceo final en la itemizacion muy positivo. Se acabo ser x10 de efectivo al ir full BIS y las barbaridades que se veian.
Al juego le falta todavia facilmente un añito para decirse "completo".
#1502 Molaría que hicieran un rework de las estadísticas generales, no es normal encontrarse una Felling con magic power
#1503 Tras 2 meses de intentos fallidos por fin han quitado el +all y el stacking de daño en todas sus formas. Estoy de acuerdo contigo pero casi que mejor que se centren en el contenido de una puta vez ajejaej
Me han dado las seis de la mañana jugando
De los mejores cambios que han hecho sin duda, entras sin nada, looteas, lo usas, sales y ya si quieres usar lo que has sacado te lo pones en HR. Ya no te tienes que preocupar de si estas jugando normales encontrarte con los barre-lobbys y su equipo naranja(que tiene gracia, son los que más se quejan del cambio). Ojalá lo dejen así porque tanto para casuals como para nuevos players es un cambio brutal.
#1507 hoy le dare, pero si, ojala lo deken asi
Encontrarte con monstruos inmatables jodia totalmente la experiencia.
Al final era un ahorrar jugando al escondite 5 rondas para ser tu el monstruo hasta que alguien "full de verdad" te destrozaba.
La diferencia abismal por loot eranalgo desbalanceadisimo y que ahuyentaba a muchisima gente.
El juego es una pasada en cuanto quitas el loot roto. Faltara bajar el daño reduccido que se puede llegar a tener afinar skilla para dejarlo jugable diría yo.
Si no he entendido mal (jugué poco) solo se va a poder entrar con equipo gris y dentro podré lootear de todos los colores, pero solo podré usar ese loot en HR, correcto?
O el loot de colores solo saldrá en HR?
#1509 Si, creo que es asi, como mucho te puedes equipar si te sale un verde en medio de la mazmorra, pero al salir, si tienes un verde tienes que ir a un high roller
la mejor idea ever, espero que lo dejen asi
#1509 #1510 Gris (Junk) y Gris clarito (Poor).
La diferencia es nula en armaduras (mismos stats base o rango de stats base y ningun stat) pero las armas si que suben ligeramente el daño. Mirad los merchants que suelen vender morralla de esa de vez en cuando.
El rogue, por ejemplo, lo llevo con guantes, casco y pecho de 1 fuerza, pantacas de 1 agi o 4hp (mejor agi diria yo) y de botas unas lightfoot de 7 move speed pero mientras den 4/5 mov speed suficiente.
El fighter tiene placas gris pero con suerte llegas a 41-42% daño reducido, a cambio, obviamente, de ser una puta tortuga.
No está nada mal para jugar chill y más o menos en igualdad de condiciones. Sobre todo para nuevos players, ir aprendiendo mecánicas y quitarse el "gear fear".
Es casi como un SSF (solo self found), mola que además el lotear vuelve a cobrar sentido porque vas mejorando tu equipo durante la dungeon.
El launcher de chaf games que es uno de los que ofrece el juego tiene una suscripcion mensual de 7 dolares y pone que tiene mas de 300 juegos, el dark and darker esta incluido? No consigo encontrar información por ningun lado y me interesaria probarlo por 7 euros.
#1514 Si, sale porque es una de las plataformas que vende el juego pero yo me refiero a si esta incluido el d&d en la suscripción de la plataforma.
Es que si esta, por 7 dólares poder ver cómo está actualmente el juego está muy bien, mucho mejor que pagar 35 euros por un juego que lo mismo ni acaba saliendo.
Me pego con 3 jambos, me curo y escucho, en el pasillo de al lado, pisadas sobre calaveras. Estoy sin healing y a 70% pero aun asi me acerco a ver quien hay.
Me asomo y veo que esta todo oscurecido y empiezo por el voip "I KNOW YOU'RE THERE, YOU PIECE OF SHIT" XD mientras spameo el emote de señalar.
De repente una sombra se mueve, hago como que me piro doblando la esquina (era en goblins donde estan las estanterias petadas de loot) y me tiro veneno y invis mientras grito "OMG NOOO".
El pavo sale detras mio con la speed tirada al grito de "YOU ARE GOING TO DIE", le dejo pasar, le meto por la espalda la primera (llevo rogue pero sin ambush ni backstab), nos pegamos esquivandole varias hostias y jugando la la distancia (llevo rapier) y le gano quedandome a nada.
Apoteosico el corazon aun poniendoseme a tope como si fuera el primer dia xDDDDD
Guapisimo el juego asi, full skill, a tomar por culo la itemizacion. Si quieres stompear te vas a HR con dopaos como tu. En Normales solo gente a pelo, tu skill contra la mia. Divertidismo ahora mismo, aprovechad que estos hijosdeputa seguro que lo joden.
189g, not fucking bad.
Patch Notes:
Start of a new season, all character levels, gold, items, and triumph levels have been wiped. Bluestone Shards and shop cosmetic items are not wiped.
New Quest System added to the Merchants.
New merchant affinity system - improve your relationship with the merchants to unlock more items for sale, more craft items, and better prices.
Adventure Title Ranked system for the High-Roller dungeons.
Results window for the High-Roller dungeons.
New Attributes - Vigor and Dexterity along with Health Recovery Bonus and Spell Recovery Bonus sub-attributes.
All classes have had their base attributes rebalanced to include the new attributes.
Several new items that confer the new attributes.
Primary Stats of many items updated.
Primary Stats of Cobalt and Rubysilver items updated.
New Iron and Copper ore added.
Ore Spawns have been updated.
New Craft resources – Iron, Copper, and Silver ingots and powder.
New Craft items added including Iron, Copper, and Golden crafted items.
New Silver crafted weapons that give an ‘Undead Slaying’ bonus.
Iron can be used to craft Throwing Knives, Francisca Axes, Hunting Traps, Lockpicks, and Trap Disarming Kits.
Loot State is now displayed for items. Starter items start as ‘Supplied’. Items extracted from the dungeons for the first time appear as “Looted’. Items become ‘Handled’ once they are successfully brought in and extracted from a dungeon or traded. All ‘Handled’ items can now be placed in your stash.
Bid adieu to Jack and welcome the return of Jolly Nicholas to the Merchants.
Skill and perk descriptions have now been standardized.
A ‘Player Statistics’ menu is available from the ‘Main Menu’.
Elite Warlord added to the High-Roller Inferno.
New Cyclops boss added to the Goblin Caves.
The number of portals has been increased for the Goblin Caves.
Visual improvements to the fixed portals and they now appear on the mini-map.
Visual improvements to the female Elf head.
Animations modified for the Lute, Kris Dagger, Magic Staff, and Crystal Sword.
Two new emotes added – ‘Loser’ and ‘Money, Money, Money’.
New Wizard spell - Explosion.
Wizard's Fireball count has been lowered from 5 -> 4.
Wizard's Magic Missile attribute bonus rate increased from 50% -> 100%
Bard's Rousing Rhythms all attribute bonus has been changed to 1/2/3 -> 2/2/2.
The Strength that can be obtained from all grades of Ale has been reduced.Developer Comments:
Hi adventurers, thank you for joining us for Early Access Patch 2. This major update includes a full wipe of character levels, gold, items, and Triumph levels. All blue stone shards and shop cosmetic items are not wiped.This update also introduces two major features, the first iteration of our Quest system and the new Adventure Title system.
Merchants now give quests that can be completed to earn extra rewards and unlock access to better items, crafts, and deals.
The Adventure Title system allows adventurers to test their skills in the High Roller dungeons to progress through ranks and earn rewards for the next season. We will reveal the rewards for each title in the upcoming weeks. We have revealed the first reward as an exclusive Nightmare skeleton skin for reaching the ‘Pathfinder’ rank.
Other major changes include the introduction of two new player attributes. Vigor now determines the maximum health of a character while Dexterity determines a player’s action speed.
The next hotfix we plan to continue our efforts on improving matchmaking. We will continue to tune our MMR system and test the starting gear ‘Normal’ dungeons a bit longer. We also plan to test the ability for solo/duos/squads to play across every locale currently in the game very soon. We are working on introducing the HR Ruin so duos can also earn a title.
The next hotfix should also include features and fixes that we missed for this patch. We are polishing up the Friends System which we plan to release very shortly. We were also unable to properly localize the Chinese and Japanese languages and due to our current localization system, these languages will be temporarily unavailable until the next hotfix. Once we update this system, we should be able to start supporting more languages in the future. We also realize that the current Adventure Points aren’t being counted fairly for teams and will look to address it soon. Thank you for your patience and support. See you in the dungeons!
Buena sacada. Toca esperar a mañana para jugarlo, pero están limpiando lo que ensuciaron. Al parecer siguen con el testeo de equipo, pero ya no veo razón para no entrar a HR y sacarse las recompensas.
High roller gratis está guay, pero en goblin caves al menos muere todo dios por PVE xDD Extraigo la mayoría sin encontrarme a nadie.
#1519 no he mirado players activos pero en el foro de reddit se ve bastante mas actividad, mucha gente habra vuelto y si ya el pve hacia estragos a veces en HR debe limpiar que da gusto xD.
Yo es que de duos normales o solos no salgo aunque he probado el parche nuevo solo una tarde.
Buenas gente, jugué un par de alfas y la verdad que en su momento me enamoré del juego sin embargo despues de lo de Nexon pues ya le he perdido el hilo. Se que se puede comprar y jugar desde su página y tal pero tengo mis dudas de si se sabe algo sobre su salida en steam o sobre el tema de Nexon, que si no recuerdo mal tenian aun denuncias pendientes y lo mismo el juego acababa completamente cerrado, han dicho algo los devs?
Es para no comprarlo ahora y quedarme sin juego de aqui a 3 meses o algo asi xD
#1521 Aún existe esa posibilidad, hasta que no se solucione todo no lo veremos en Steam.
Estos dos últimos parches son lo mejor que han hecho desde hace tiempo, el juego esta bastante divertido ahora mismo imo
Parche de hoy. Los que aun no tenéis el juego, es buena oportunidad para pillarlo ahora que está de rebaja y tiene buen contenido. La edición standard está a 24.50$
Early Access Hotfix 25
@everyone, We will be doing the hotfix 25 update starting at 22 de diciembre de 2023 1:30.
When the patch starts, you will not be able to login to the game and players in-game will not be able to enter the matchmaking pool during this time.
Players in a match or in-game will have 30 minutes to complete the match and exit safely.
The server will return to full service 5 hours after the patch starts.During maintenance, all services, including the website, may be temporarily suspended to update various servers.
Changes:
Fixed an issue where the Hunting Trap's chain was swinging abnormally in the character selection screen.
Fixed an issue where friend invitations could not be sent to party members.
Fixed an issue where frame drops could occur when the Bard switches instruments.
Fixed an issue where Praise and Punish could not be given when using the Karma system.
Fixed an issue where the Halberd had the same damage ratio across all parts.
Fixed an issue where players were unable to properly climb above the Royal Coffin.
Fixed an issue with certain starting points in the Goblin Caves: Sewer module.
Fixed an issue where the burn volume of the Inferno: Death Altar module was not the correct size.
Fixed an issue where equipped items would be incorrectly displayed in the Tavern.
Fixed an issue where previously selected quests would sometimes remain selected.
Magical shields no longer stack with each other and are overwritten by new ones.
Armor Rating’s curve table has been updated at the very upper range.
Magical Power's curve table has been updated so more WILL is required for magical damage.
Rogue's Dagger Mastery physical power bonus has been changed from 20% → 15%.
Rogue's Cut Throat cooldown changed from 14s → 18s.
Rogue's Cut Throat duration changed from 5s → 4s.
Rogue's Shadow Runner movement speed bonus changed from 15% → 10%.
Ranger's Quick Fire cooldown changed from 24s → 18s.
Ranger's Quick Shot cooldown changed from 28s → 22s.
Ranger's Multi Shot cooldown changed from 28s → 22s.
Ranger's Forceful Shot cooldown changed from 24s → 18s.
Ranger's Penetrating Shot cooldown changed from 24s → 18s.
Cleric’s Earthquake spellcount increased from 1 → 2.
Cleric’s Locus Swarm spellcount increased from 1 → 2.
Wizard’s Lightning Strike damage reduced from 35 → 30.
Wizard’s Lightning Strike area range reduced from 100 → 75.
Wizard’s Magic Missile's damage reduced from 12 → 9.
Wizard’s Magic Missiles can no longer pierce shields.
Bard's music performance has been updated to end as soon as the last note is played.
Bard’s music duration re-adjusted to play the base duration relative to a Persuasion rating of 15 instead of 20.
Bard’s Accelerando and Allegro base duration time has been adjusted.
Damage for all daggers have been increased.
The options for all Copper, Cobalt, and Rubysilver items have been adjusted and the detrimental options have now been removed.
Crossbow's damage has been reduced.
Longbow damage has been increased.
Longsword damage has been slightly increased.
Viking Sword damage has been increased.
Crystal Ball's movement speed penalty has been reduced from -25 → -15.
Longsword's movement speed penalty has been reduced from -40 → -30.
Short Sword movement speed penalty has been increased -10 → -13.
Movement speed penalty when attacking with a Short Sword changed from 10% → 25%
Morning Star's animation has been slightly adjusted.
Kris Dagger's animation has been changed again.
Golden Viking Sword has been added.
Golden Felling Axe has been added.
Herbs have been added. They can be collected in the dungeons and used as material for crafting potions.
Magic Protection Potion has been added.
War Hammer has been added.
Several new Magic Resist armor items have been added including the Ornate Jezirant, Runestone Gloves, Dashing Boots, and Dark Leather Leggings.
Elite/Nightmare Dire Wolf behavior patterns have been added.
The spawn rate of gold ore has been lowered in Ruins-Normal.
High Roller Cave Troll and Cyclops now have the chance to drop unique loot. A treasure hoard has been added to their treasure room.
High Roller Skull Room, Golden Key Room, Rusty Key Room, and Mystical Gem Room now have a chance to spawn unique loot. All these rooms now have a treasure hoard.
The countdown timer and playercount display has been modified to make it harder for pre-teamers to exploit.
You can no longer spectate players from other teams in High-Roller matches.
The player reporting system for High-Roller matches has been updated.
A pre-teaming reporting function has been added.
Server regions are now restricted based on your latency to the servers. We will continue to adjust this feature based on feedback and our data.
New matchmaking system that allows Solos, Duos, and Trios play across all the different maps in the game. The maps will rotate based on a timer.
Quest chapter system has been added. Additional chapters with new quests will be available in the future.
Quest items can now be delivered one by one instead of all at once.
Added a ‘class’ filter to the Trading Post.
Goblin Merchant now sells items that require Gingerbread Cookies. These special items requiring Gingerbread Cookies have a chance of giving a Unique grade item and at the worst will give a Rare grade item.
Our first Holiday Sale, a 30% discount for the ‘Standard’ and ‘Hold the Line’ editions until January 4, 2024.
#1525 Hombre, como mínimo 10 mil players diarios tiene cada día, con los parches suele aumentar, lo mismo en fines de semana y ahora con las Navidades
Es un juegazo, eso es objetivo.
Pero el no tener kill-cam ni después de las partidas y las sospechas de hackers contínuas me quitan las ganas.
Es muy hardcore, quizá demasiado para mí xd
Mientras no cambien el modelo de hacer wipe constantes por cada medio cambio esto acabara muriendo poco a poco hasta que salga otra cosa parecida. Tarkov funciona porque es tarkov y ofrece algo muy especifico pero todos los demas juegos de este estilo o evitan wipes todo lo posible o acaban muriendo porque la peña se cansa.
Por algo Marauders esta tan mal a pesar de ser relativamente buen juego y el otro en desarrollo "A Twisted Path To Renown" esta apostando por una Meta progresion permanente con sistemas que limpien la economia desde el dia 1