Según apunta el blog Hokanko-Alt el desarrollo del esperado remake de Final Fantasy VII habría cambiado de manos y ya no estaría bajo la tutela de CyberConnect2 ( .hack, Naruto, Asura's Wrath... ), si no que pasaría a ser desarollo interno en Square Enix de la mano de Naoki Hamaguchi ( Lead programmer de Lightning Returns y Mobius Final Fantasy ).
Así lo traen los chicos de Gematsu y Nova Crystallis:
"The information is already available online, but I’ve taken charge on the development side for Final Fantasy VII Remake,” Hamaguchi said. “As for the whole story, (it’s a sensitive topic, but) until now, development was moving forward with external cooperation, but the company has decided to shift to an internal setup, including mass production and quality, because we want to control everything, including quality, on a stable schedule. (I won’t be leaving Mobius Final Fantasy.)"
Square Enix is shifting development of Final Fantasy VII Remake in-house. According to several comments made during a special broadcast, it was revealed Naoki Hamaguchi, who was previously in charge of the development for Mobius Final Fantasy, will be taking on a top developmental role for the highly-anticipated remake. He made the following comments during the show:
"So far, development (for FFVIIR) has been carried out mainly with the support of external partners. However, in view of factors such as improving quality when the product goes into mass production in the future, the company has decided to shift the developmental system back to within the company, so as to maintain a stable schedule and have control over factors such as quality. We will be forming a robust system within the company to properly carry out the development."
Parece ser que la noticia se dejó caer durante un Live Stream del juego de móviles Mobius Final Fantasy el pasado 27 de mayo de una manera poco o nada oficial.
Os dejo el link al video por si os pica la curiosidad y entendéis moonrunes.
TL;DR
Square Enix, aparentemente, le quita el desarrollo a los chicos de CyberConnect2 y lo pone en manos de Naoki Hamaguchi y del equipo de desarrollo interno.
Ahora viene cuando la mata, ¿Y la gente de CyberConnect2, qué? ¿Seguirán ayudando o será un equipo interno completamente nuevo? ¿Esto cómo afecta al desarrollo? ¿Confiamos en Hamaguchi?
Yo espero que se lleven el core del equipo de desarrollo de CC2 y no se anden a estas alturas con florituras. He visto proyectos mucho menos ambiciosos que un gaem de este estilo dilatarse en el tiempo por toma de decisiones de un management terrible que no entendían ni pizca de código.
Recemos muy fuerte para que esto no sea signo de problemas de desarrollo y esto no se nos vaya a 2020 con KHIII y PS5.