Aparte del fan friday (no mucho a destacar) os dejo con esto de http://www.tentonhammer.com/node/93162/page/1
A New Hope?
Like many others, I was on the brink of writing Star Wars: The Old Republic off as an irredeemable, perhaps MMORPG category-maiming mistake – in short, a failure one of truly Galactic proportions. Our hands-on sessions at the 2010 GDC and GamesCom were heartbreaking – the game as presented at those points in time just wasn’t fun or laudable in any aspect. I was prepared to not enjoy SWTOR in San Francisco, write a lukewarm preview for the diehard fans still clinging to the promise, and anticipating review day, when we could finally say how far and how long we’ve seen the good ship SWTOR blown off course.
But with Jedi Immersion Day, BioWare presented the game in its element, presenting us with the beautiful, full-featured world of Tython and letting us find our way. I found the change of pace unsettling at first - I wanted to keep clicking past the cutscenes - but grew to enjoy the cinematic experience as time went on. BioWare won back my confidence, and even though the game has a long ways to go - Daniel is fond of saying that BioWare isn’t designing KOTOR 3, they’re designing KOTOR 3 through 11 (meaning, every class is almost an entire game) – they’re on-track to create a new, compelling, and... yes, story-driven, type of MMORPG experience. Let’s hope the Force continues to be with them as they move toward a possible release next year.
RPV:
Le metimos mierda al juego cuando lo probamos durante 20 minutos y ahora que hemos jugado durante 5 horas nos gusta y esperamos que el resto del juego sea igual porque vamos a hacernos pajas de sangre.
Y las preguntas y respuestas que yo destaco del fanfriday son:
P: ¿Se podrá subir de nivel solamente haciendo PvP?
R: Si, nos gusta que haya varias maneras de avanzar, sin obligar al jugador a hacer una única cosa para subir. Por lo que podrás subir de nivel ya sea practicando PvE o PvP.
P: ¿Habrá diferentes tipos de servidores PvE y PvP?
R: Si, habrá diferentes tipos de servidores, incluidos servidores de PvP y servidores de PvE.
P: ¿Habrá gran cantidad de opciones para personalizar a nuestros personajes?
R: Puesto que la cara de tu personaje va a ser vista con frecuencia en las cinemáticas y diálogos, es vital que cuando lo veas te dé la impresión de que es único. Para ello tenemos gran cantidad de caras, cabezas, opciones corporales, por no hablar de la inmensa cantidad de equipo de distinto aspecto y de todo lo que puedes encontrar en el mundo.
P: ¿Sabremos algo de la dirección que tendrá el Endgame antes del lanzamiento?
R: Por supuesto, podria darte detalles de la dirección del Highend, pero los detalles tendrán que esperar un poco mas. Para aquellos que quieran jugar su personaje principal, tendremos Raids, Warzones y otras opciones PvP, sin olvidarnos de las Heroicas Flashpoints. Para aquellos que se divertieron con el viaje desde el primer al último, tenemos uno de los sistemas de rejugabilidad mas competitivos en la historia de los MMORPGs.
Y en otro orden de cosas:
It was revealed to me by Daniel Erickson, that early on they made the choice to build everything in real scale. This means no walking into a small shack where the inside of it is larger than could actually fit into that building and vise versa. It was inside the massive Senate building that I danced ontop of a senator (who shares the same race as Yoda), pranced around the hallways, and enjoyed an overall sense of awe at the amazing and beautiful interior hall ways and rooms. Everything really felt hand crafted, and unique inside. I can not emphasis just how massive this building was, and the overwhelming sense of “This is what being able to actually go into an entire building in a game feels like, without being pinned down and locked off to one tiny room” was great.
RPV: el juego es enorme y está construido a escala real.